سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۳
کد مطلب : 31124
قم نیوز بررسی می‌کند

استانداری که نصب وی از اول اشتباه بود / استعفا، بهترین حرکت صالحی منش

قم نيوز : قم نیوز: با استعفای حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش از استانداری قم، می‌توان این پرسش را مطرح کرد که چرا از ابتدا وی به عنوان استاندار قم منصوب شد و آیا امکان تکرار یک انتصاب اشتباهی دیگر وجود ندارد؟
حجت الاسلام صالحی منش، استاندار سابق فم در سفر یادگار امام راحل به استان گلستان.
حجت الاسلام صالحی منش، استاندار سابق فم در سفر یادگار امام راحل به استان گلستان.
سرویس سیاسی قم نیوز: هفته گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان، حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش از استانداری قم استعفا کرد. استعفایی که شاید تیر خلاص برای استانداری قم بود و سبب موج استعفاها و کناره گیری‌ها شد که شاخص ترین آن‌ها، استعفای معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، حجت الاسلام و السملمین علی بنایی بود.

انتصاب صالحی منش از اول اشتباه بود
با گذشت یک هفته از این استعفا و تعیین سرپرست جدید، حالا مجال برای پرسیدن این سوال مطرح می‌شود که چرا از ابتدا صالحی منش به استانداری قم منصوب شد؟ نصبی که از همان روزهای اول با مشکل روبرو بود و مشخص بود که وی توان اداره قم را که با ریزه کاری‌ها و فراز و نشیب‌های مختلفی روبروست، ندارد.

البته انصاب صالحی منش به استانداری قم دیرتر از همه استانداران کشور صورت گرفت و وی جانشین یکی از آخرین بازماندگان دولت دهم شد. از همان روزهای نخست این تغییر، ناظران آگاه، با بر شمردن سوابق وی، صالحی منش را مناسب شغل حساس استانداری قم، آن هم در دولت یازدهم نمی‌دانستند اما برخی دیگر در مقابل می‌گفتند که معاونین وی به وی کمک می کنند و انتخاب معاون سیاسی امنیتی، حجت الاسلام بنایی، سبب شد تا همگان قانع شوند که اگر صالحی منش چیزی از قم نمی داند، اما کار را به دست معاون سیاسی و امنیتی خود می سپارد و امور اداری استان نظم خوبی می گیرد.

رقابت در استانداری، عامل اصلی ناکامی صالحی منش
اما این طور نشد و پیش بینی ناظران آگاه به حقیقت پیوست. در داخل استانداری قم رقابتی شدید پدید آمد و کار تا جایی پیش رفت که استاندار قم در مراسم معارفه فرماندار قم، نارضایتی خود را از این مسئله تلویحا اعلام کرد یا در جمع اصحاب رسانه در ماه های پایانی سال 93 از عزم خود برای تغییرات و استعفا در صورت عدم موفقیت خبر داد!

در نهایت می توان گفت استعفای حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش، بهترین کاری بود که وی در طول دوران استانداری قم خود انجام داد و امضای پای این استعفا، در پیشگاه کریمه اهل بیت(س) ارزش والایی دارد زیرا به ماه‌ها بلاتکلیفی در قم پایان داد.

پروژه‌هایی که پیش نرفت
استان قم در این ایام، با معضلات مهمی چون عدم تخصص بودجه برای پروژه های ملی و معلق ماندن پروژه هایی چون فرودگاه قم مواجه بود و عظمی برای پیشبرد این کارها وجود نداشت و حتی سفر رئیس جمهور به قم نیز، سبب نشد تا چرخ پروژه های عمرانی به حرکت تندی درآید.
در این میان، به نظر می رسد وزیر محترم کشور در انتصاب سرپرست استانداری قم و استاندار بعدی قم، باید تجربه استانداری حجت الاسلام صالحی منش را مد نظر قرار دهد و اگر از مراجعات هر از چند وقت یک بار برای حل اختلافات داخل استان قم خسته شده است، دیگر مسیری برای ایجاد اختلافات جدید فراهم نکند.

در نهایت امیدواریم استاندار بعدی قم، توانمند، کارآمد، مسلط به امور استان، دارای پشتوانه قوی حوزوی و دارای قدرت تصمیم گیری باشد تا وضعی که در یک سال و اندی استانداری صالحی منش بر استانداری قم حاکم شده بود، دیگر حاکم نشود و برای حجت الاسلام صالحی منش نیز آرزوی توفیق در کارهایی که بدان مشغول هستند، از جمله همراهی با یادگار امام راحل و مسئولیت‌هایشان در شهر تهران را داریم.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcay6ne.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شهروند
تخریب و تبلیغ نامحسوس
یک قمی
موقعی که اشخاص برحسب سفارش منصوب شوند بهتر از این نمیشود که مردم وجامعه اسیر امیال وآرزوهای آنها شود . (شنیده شده صالحی با سفارش سید حسن خمینی منصوب شده)
یک قمی
دیروز نظریه در باره استاندار دادم چرا درج نکردید ؟توهین وافترا که به کسی نکردم
فقط محتاج !!
دوست عزیز کجای این نوشته تخریب است؟آقای صالحی که ناتوان از کار در این سمت شد چرا مسئولیت را پذیرفت ؟چرا متعهد به پیشرفت کار درقم شد وحالا مدعیست نمشود؟ چرامدت زمان و هزینه و...نظام را هدر داد؟ ایشان مثلا بومی قم بود واز احوالات قم و...نیز خبرداشت! خواهشمندم مصالح نظام را بهتر بازبینی فرمایید
شهروند
در مورد تخریب توضیح فرمودید، در مورد تبلیغ نامحسوس هم می فرمودید.