سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 14844
با نگاهی به عملکرد شهرداری منطقه 6 قم:

مشکلات شهرداری منطقه 6 از نگاه مردم

قم نيوز : قم نیوز: با نگاهی به عملکرد شهرداری منطقه 6 قم طی دو سال اخیر، شاهد تغییرات مطلوبی در حوزه شهرسازی و خدمات شهری هستیم که نمود آن در سطح منطقه کاملا محسوس است.
مشکلات شهرداری منطقه 6 از نگاه مردم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، توجه مجموعه مدیریت شهری قم نسبت به عمران، آبادانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق کمتر برخوردار و استفاده از افراد متخصص در این زمینه موجب شده است تحولات عظیمی در سطح مناطق هشت گانه قم بخصوص منطقه 6 به عنوان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته قم صورت پذیرد.

اما از آنجایی که مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همواره نیازمند توجه و فعالیت بیشتر مسئولان در زمینه فرهنگ سازی و محرومیت زدایی هستند؛ بسیاری از فعالیت ها و اقدامات مسئولان مدیریت شهری در این گونه مناطق در مقایسه با انبوهی از مسائل و مشکلات پیش روی بسیار ناچیز به نظر می رسد.

گفتگو با مردم این منطقه بسیاری از این مشکلات و مسائل را به مسئولان مدیریت شهری گوشزد می کند، نمونه های زیر بخشی از دیدگاه های متفاوت مردم ساکن در این منطقه است که دانستن آن ها  و مطالعه آن خالی از لطف نیست.
 
دامداری خانگی یکی از مهمترین مشکلات منطقه 6 قم

علی عاشقان یکی از ساکنان شهرک کامکار در گفتگو با خبرنگار شهر نیوز با انتقاد از عدم رعایت بهداشت در این منطقه اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم این منطقه مسئله دامداری خانگی و نگهداری دام در اماکن مسکونی است که برای سلامت شهروندان بسیار خطرناک است.

وی بیان داشت: برخی از شهروندان ساکن در این منطقه به فرهنگ شهرنشینی کمتر توجه داشته و نسبت به نگهداری کود حیوانی در کوچه و خیابان های شهرک کامکار اقدام می کنند که این مسئله نیز مشکلات بهداشتی منطقه را دوچندان می کند.
 
عاشقان که دانشجوی رشته کامپیوتر است ادامه می دهد؛ عدم وجود کتابخانه ، فضای سبز و مجموعه های ورزشی مکفی در سطح منطقه موجب شده برخی از دانشجویان و جوانان به تفریحات ناسالم روی بیاورند، یا همواره برای تفریح و استفاده بهینه از اوقات فراغت به مناطق دیگر شهری بروند.
 
این مسئله نیز علاوه بر افزایش هزینه های زندگی مردم کم درآمد این
منطقه، مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

مهدی اسدی جوان دیگری است که مهمترین مشکل منطقه را عدم توجه به نظافت محله های حاشیه ای منطقه می داند و می گوید: برخی قسمت های حاشیه ای منطقه به محلی برای ریختن انواع زباله تبدیل شده اند.

وی افزود: جاری شدن آب های سطحی، سر ریز شدن فاضلاب از جوی ها، تکثیر حشرات موزی، آلودگی زیست محیطی و جمع شدن زباله در خرابه های سطح منطقه از مسائلی هستند که سلامتی شهروندان حاشیه شهر را به شکلی جدی تهدید می کند.
 
خانم حسنلو از دیگر ساکنان این منطقه معتقد است عدم استقرار شعبه بانکی در شهرداری منطقه 6 باعث افزایش بروکراسی اداری و اتلاف وقت شهروندان در پیگیری امور ساخت و ساز و گرفتن مجوز ها می شود.   
 
وی ادامه داد: زمین ها و اماکن مسکونی زیادی در این منطقه وجود دارد که هیچ گونه سندی ندارد وتنها بر اساس قولنامه خرید و فروش می شود که برای گرفتن مجوز های لازم در خصوص ساخت و ساز مردم پس از مراجعه به شهرداری به مشکلات زیادی در این گونه موارد برخورد می کنند که امیدواریم با ساماندهی و نظرت بیشتر شهرداری و سازمان ثبت اسناد و املاک و همکاری سایر دستگاه های مسئول مرتفع گردد.

یکی دیگر از شهروندانی که به تازگی در این منطقه ساکن شده است نداشتن شماره کد پستی در منازل، نداشتن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلو های اسامی کوچه ها و خیابان ها را از مهمترین مشکلات منطقه می داند.
 
اما ابوالفضل رسولی شهردار منطقه 6 در رابطه با مشکلات و مسائل این منطقه  می گوید: بیش از 350 عنوان فعالیت خدماتی، عمرانی و فرهنگی در مجموعه مدیریت شهری قم تعریف شده و بخش اعظمی از آن اجرایی شده است.
 
وی بیان داشت: متاسفانه در برخی قسمت های منطقه بعضی افراد فاضلاب های خانگی را در کوچه و خیابان یا جوی ها رها می کنند که موجب تولید لجن، آب گرفتگی و بوی بد می شود.

رسولی خاطرنشان کرد: علی رغم همه اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی هایی که تا کنون صورت گرفته، عدم به موقع بیرون گذاشتن زباله های خانگی نیز مشکلاتی را بوجود آورده که در بعضی قسمت ها موجب نارضایتی مردم منطقه شده است. 
 
وی افزود: ساخت و ساز های غیر مجاز و بدون مجوز، عدم توجه
به ایمن سازی سازه ها و عدم استفاده از مصالح استاندارد، تقسیم و تفکیک غیر مجاز زمین و رها کردن نخاله های ساختمانی در سطح منطقه نیز مشکلاتی را بوجود آورده که برطرف کردن آن تنها با همدلی و همکاری مردم ممکن است.
  
رسولی با اشاره به این که شهرداری منطقه 6 در زمینه دامداری خانگی از سال گذشته به شکل جدی وارد عمل شده است، اظهار داشت: جمع آوری 80 درصد از ضایعات فروشان، جمع آوری سگ های ولگرد با همکاری سازمان بازیافت و برخورد جدی و پلمپ منازل مسکونی که اقدام به نگهداری دام می کردند از جمله اقدامات شهرداری این منطقه جهت رفاه هرچه بیشتر شهروندان است.
 
شهردار منطقه 6 قم یادآور شد: عدم توجه مردم منطقه نسبت به حفظ و حراست از اموال شهری اعم از المان ها، فضای سبز، وسایل ورزشی و روشنایی پارک ها نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: برای رشد و توسعه فرهنگ شهروندی نیاز مند همدلی و و همکاری همه جانبه مردم در امور عمرانی و شهرسازی هستیم تا بتوانیم با ایجاد نگرشی جدید موجب اعتلای فرهنگ معنوی شهر کریمه اهل بیت علیها السلام باشیم.
 
 رسولی تاکید کرد: در راستای توسعه فرهنگ شهری لازم است از ظرفیت های آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت آموزش و فرهنگ سازی بهره گیری شود.   
 
وی ابراز داشت: اگر فرهنگ شهروندی از کودکی به فرزندان ما آموزش داده می شود موجب توسعه و رشد فرهنگ شهری می شود.   
 
شهردار منطقه 6 گفت: توسعه کتابخانه ها، برگزاری مراسم های مذهبی در مناسبت های مختلف، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و توسعه پارک ها و فضای سبز در سطح منطقه از فعالیت هایی است که در سال جاری در دستور کار شهرداری منطقه 6 قرار دارد.
 
رسولی همچنین عنوان کرد:علی رغم حجم وسیع عناوین مختلف کاری و اجرای پروژه های متعدد در جهت رفع محرومیت از چهره منطقه 6 شهری، بسیاری از اقدامات و فعالیت های شهرداری این منطقه منعکس نشده و لازم است با ساز و کار جدیدی در اطلاع رسانی و تعامل بیشتر شهروندان با مسئولان مجموعه مدیریت شهری ایجاد شود.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcayan6.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما