جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 50844
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

وضعیت نامناسب مصرف آب در استان قم/ شاهد اسراف ‌‌آب ‌ هستیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: اگر بخواهیم در زمینه اصلاح الگوی مصرف در منابع موجود اقدامی کنیم باید از پایه شروع کنیم و فرزندانمان را آموزش دهیم.
وضعیت نامناسب مصرف آب در استان قم/ شاهد اسراف ‌‌آب ‌ هستیم
به گزارش قم نیوز: علی جان صادق پور، با اشاره به افزایش میزان دمای هوا اظهار داشت: مصرف بهینه آب سبب خواهد شد تا فصل گرم سال را بدون مشکل خاصی به پایان برسانیم و دین اسلام، دین اعتدال، میانه‌روی و پرهیز از اسراف و تبذیر است و جا دارد که تمام جامعه به این دستورات اسلام جامه عمل بپوشانند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به وضعیت نامناسب مصرف آب در استان گفت : متأسفانه باوجود همه تأکیدات در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب در این خصوص وضعیت مطلوبی نداریم و شاهد اسراف در همه زمینه‌ها  از بنزین، آب ، برق ، گاز و حتی وسایل بهداشتی هستیم.

 وی با اشاره به علل مصرف بی‌رویه منابع آب در استان تأکید کرد: علت اصلی این مطلب  ترویج فرهنگ غلط مصرف‌گرایی و تبدیل آن به‌عنوان یک ارزش و همچنین عدم آموزش نسل‌ها در زمان مناسب بوده است.

 صادق پور راهکار اصلی در کاهش مصرف آب را اصلاح الگوی مصرف دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه اصلاح الگوی مصرف در  منابع موجود اقدامی کنیم باید از پایه شروع کنیم و فرزندانمان را آموزش دهیم.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به منویات رهبری انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حقیقت مصرف درست و صرفه‌جویی یکی از مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به  اقدامات متعدد شرکت آب و فاضلاب قم  در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در طی سال‌های اخیر گفت: اجرای طرح حامیان آب و انتخاب 4400 حامی آب در 520 مدرسه ابتدایی استان، اجرای 750 نمایش آموزشی و ترویجی معادل 120 هزار نفر ساعت آموزش به دانش آموزان ابتدایی و انعقاد قرارداد مشارکت با شبکه سراسری رادیو جوان و تولید و پخش 90 برنامه تحت عنوان صدای پای آب با رویکرد مدیریت مصرف از اصلی‌ترین این اقدامات بوده است.

صادق پور ادامه داد:  انعکاس اقدامات صنعت، بیان چالش‌ها و مشکلات حوزه آب کشور، مطالب آموزشی پیرامون آب با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب و اساتید دانشگاهی، برگزاری جشنواره سراسری مشارکت مردمی استفاده بهینه از آب شرب در رشته‌های شعار صرفه‌جویی، پیشنهاد، خلاقیت و نوآوری و تجربه موفق و تبلیغات محیطی از دیگر اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب قم برای فرهنگ‌سازی درست منابع آب بوده است.

انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcayanm.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما