سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 31304

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۶

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۶پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۶به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی: تلاش دولت از بین بردن ریشه‌های فقر در کشور است
آیت‌الله خاتمی: دو ‌قطبي كردن جامعه بازي در زمين دشمن است
آیت‌الله حسینی بوشهری: کتب درسی حوزه باید از استاندارد خاص آموزشی برخوردار باشد
آیت‌الله غروی: تخریب تیم مذاکره کننده بر خلاف اخلاق دینی است
اعزام نیروهای ویژه به نجف برای تأمین امنیت زائران امام علی(علیه السلام)


** جام جم ۹۴/۴/۱۶
* غرب و آمریکا هم از خطرات رژیم صهیونیستی در امان نیستند
سردار حسین دهقان وزیر دفاع گفت: امروز رژیم سفاک صهیونیستی با داشتن صدها کلاهک اتمی و سلاح‌های کشتارجمعی و دیگر سلاح‌ها وامکانات پیشرفته اهدایی غرب، کانون شرارت، جاسوسی و جنگ افروزی در جهان است و نه تنها کشورهای اسلامی از خطر این رژیم در جهان مصون نیستند بلکه کشورهای غرب و حتی آمریکا نیز از خطر آنان در امان نبوده و نخواهند بود.
* ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره سفر اوباما به تهران!
روزنامه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شد باراک اوباما قصد دارد در سال ۲۰۱۶ به تهران سفر کند.
* آخرین خبرها از استانی شدن انتخابات
امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات،‌ گفت: مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ایرادات وارده را رفع خواهد کرد.
* بیانیه‌های تازه در آخرین ساعات مذاکرات
همزمان با آخرین روزهای مذاکرات هسته‌ای، جمعی از خانواده‌های شهدا در بیانیه‌ای تاکید کردند: خطوط قرمز ترسیم شده در مذاکرات از سوی امام امت، فصل الخطاب ماست و کوچک‌ترین تخطی از آن را تحمل نمی‌کنیم.
* شرکت‌های آلمانی برای بازگشت به ایران به صف شده‌اند
خبرگزاری رویترز گزارش داد، بسیاری از شرکت‌های آلمانی برای بازگشت به بازار ایران بی‌صبرانه منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای و برخی نیز مذاکراتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.
* مدیریت جهادی عامل موفقیت ایران در تولیدات دفاعی است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ظرف ده سال آینده اقتصاد و اقتدار نظام اسلامی ایران جزو اولویت‌های مهم خواهد بود، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را نقشه راه دانست و گفت: حل مشکل تورم و بیکاری در کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است.

** همشهری ۹۴/۴/۱۶
* کشتار جدید بوکوحرام در نیجریه
انفجار ۲ بمب در یک رستوران و یک مسجد در شهر خوز در مرکز نیجریه، نزدیک به ۵۰ کشته و ده‌ها مجروح بر جا گذاشت.
این دو انفجار با حملات مردان مسلح به این دو مرکز همراه بود. بوکوحرام مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
* پرچم داعش نزدیک پارلمان انگلیس
انتشار تصویر مردی با پرچم داعش در نزدیکی ساختمان پارلمان انگلیس در شبکه‌های اجتماعی، توجه و تعجب مردم را به دنبال داشته است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی این پرسش را مطرح کرده‌اند که پلیس انگلیس چطور با این فرد برخورد نکرده است.
* تنش میان چین و ترکیه
به دنبال تنش در روابط ترکیه و چین، دولت چین به شهروندان این کشور درباره سفر به ترکیه هشدار داد.
انتقاد ترکیه از فشار بر مسلمانان در چین باعث واکنش تند پکن شده است.
چین، ترکیه را به مداخله در امور داخلی‌اش متهم کرده است.

** کیهان ۹۴/۴/۱۶
* اعزام نیروهای ویژه به نجف برای تأمین امنیت زائران امام علی(ع)
منابع عراقی از اعزام نیروهای ویژه از استان کربلا و اتخاذ تدابیر امنیتی برای تأمین امنیت زائران در مراسم سالروز شهادت امام‌علی(ع) در نجف خبر دادند.
* حزب‌الله در زبدانی نفس تروریست‌ها را گرفت
کارشناسان نظامی می‌گویند ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با حمله همه‌جانبه به زبدانی درصدد فروپاشی ساختار گروه‌های مسلح هستند و قاطعانه به سمت آزادسازی زبدانی پیش می‌روند. با آزادسازی زبدانی، مسیر ارسال تسلیحات و مهمات تروریست‌ها از لبنان به سوریه به صورت کامل قطع خواهد شد.
* دولت دلواپس قانون امر به معروف و نهی از منکر نباشد
حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر ضرری برای دولت ندارد، گفت: انتظار مجلس از دولت این است که آنقدر دلواپس قانون امر به معروف و نهی از منکر نباشد.

** شرق ۹۴/۴/۱۶
* هیجان بر بورس غالب شد
بازار سرمایه دیروز در واکنش به اخبار مثبت پیرامون مذاکرات هسته‏ای، روندی ‌رو به صعود را در پیش گرفت و از ٦٦ هزار واحد عبور کرد.
* ایران صادرات نفت خام خود را ٢ برابر می‌کند
منصور معظمی در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال: ایران در نظر دارد به‌محض لغو تحریم‌ها صادرات نفت خام خود را دو برابر کند و در حال متقاعدکردن اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای ازسرگیری نظام سهمیه‌بندی است.
* قیمت روزانه نفت اوپک به کمترین سطح رسید
براساس محاسبات دبیرخانه نفت اوپک که دوشنبه منتشر شد، قیمت روزانه نفت این سازمان جمعه گذشته به ٥٨,٠٥ دلار در هر بشکه رسید که کمترین قیمت از ١٥ آوریل ٢٠١٥ (٢٦ فروردین) است.
* مخالفان سوریه آب دمشق را قطع کردند
در پی پیشروی نیروهای نظامی سوریه و حزب‌الله لبنان در غرب و جنوب شهر «الزبدانی»، گروه‌های مخالف سوری در «وادی بردی» آب را به روی دمشق بستند.

** ایران ۹۴/۴/۱۶
* برخی اعضای حزب «یکتا»پرونده تخلفات مالی دارند
غلامعلی جعفرزاده عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: «به بعضی افرادی که می‌خواهند در حزب یکتا عضو شوند توصیه می‌کنم با تأمل و صبر عضو این حزب شوند زیرا برخی افراد حزب یکتا هنوز پرونده‌های مالی و تخلفات مالی دارند که باید بررسی شوند و در دست رسیدگی است و ما در حال تحقیق و تفحص از پرونده‌های آنها هستیم.
* حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به بازاری در یمن
جنگنده‌های سعودی دیروز در حالی که یمنی‌ها منتظر اجرای طرح آتش بس فرستاده سازمان ملل بودند، بار دیگر به حملات مرگبار هوایی خود علیه این کشور ادامه داده و حملات آنان به بازاری در شهر حجه ۴۳ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.
* رسیدگی به پرونده متهمان حمله تروریستی کویت
دولت کویت بررسی اتهامات بیش از ۴۰ فرد مظنون به دست داشتن در انفجار انتحاری مسجد امام صادق(ع) این کشور را به دادستانی کل ارجاع داد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۱۶
* روزهای پایانی یک دهه مذاکرات هسته‌ای
شش وزیر خارجه ۱+۵ از دیروز در هتل کوبورگ وین جمع شده‌اند. این بار نه برای مذاکره با ایران که برای دستیابی به اجماع داخلی و توافق بر سر فرمول‌هایی که توافق را به منصه ظهور برساند.
وزیران خارجه ۱+۵ و معاونانش پیش از ظهر دیروز نشستی عمومی برگزار کردند تا مواضع خود را در روزهای واپسین مذاکرات در مقابل ایران هماهنگ کنند.
* موفقیت‌های ارتش یمن در عمق خاک عربستان که تاکنون فاش نشده است
پایگاه خبری «صعده پرس» به بررسی موفقیت‌های ارتش و جنبش انصارالله یمن در پاسخ به حملات هوایی عربستان پرداخت و نوشت که رژیم آل سعود تاکنون از اعلام جزییات هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عربستان و نابودی آنها خودداری کرده است.
این پایگاه به نقل از گزارشی از سازمان اطلاعات آمریکا که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، اضافه کرد: یمنی‌ها تاکنون توانسته‌اند ۹۸ پایگاه نظامی عربستان را در شهرهای نجران، جیزان، عسیر، ظهران و خمیس مشیط بطور کلی منهدم کنند که عربستان تاکنون یا آنها را تکذیب کرده یا تنها به برخی جزئیات آن اعتراف نموده است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۱۶
* هدفمندی در برنامه ششم ادامه می‌یابد
محمدباقر نوبخت درباره اینکه آیا هدفمندی در برنامه ششم تکرار می‌شود یا خیر؟ گفت: یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم درباره هدفمندی است و قطعا در برنامه بعد هم این مورد تکرار می‌شود.
* اتحادیه اروپا طراح کودتا علیه مرسی
محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور سابق مصر در اظهاراتی فاش کرد که «برناردینو لیون» فرستاده اروپا طراح کودتای نظامی علیه «محمد مرسی» نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر بود.
* پرونده‌سازی دوباره برای شیخ سلمان
دادستانی کل بحرین، در واکنش به حکم تبرئه شیخ علی سلمان از اتهام تحریک مردم به براندازی حکومت،تجدید نظر در این حکم را خواستار شد.

** جوان ۹۴/۴/۱۶
* دو ‌قطبي كردن جامعه بازي در زمين دشمن است
آيت‌الله خاتمي‌ عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از عملكرد برخي رسانه‌ها در مسئله هسته‌اي گفت: برخي روزنامه‌ها دقيقاً جدول دشمن را پر مي‌كنند، اما بايد گفت كشورمان يك رهبر، يك دولت، يك مجلس و يك قوه قضائيه دارد كه همه آنها يك حرف مي‌زنند و عزت ايران اسلامي را مي‌خواهند و مدافع حقوق به حق ملت هستند.
* خيز ترك‌ها براي تصاحب بازار لبنيات عراق
رئيس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينكه قيمت شير در ايران بالاتر از قيمت جهاني است، افزود: در صورت افزايش مجدد قيمت علاوه بر كاهش مصرف داخلي، خطر از دست رفتن بازار صادراتي لبنيات به عراق و تصاحب آن توسط تركيه وجود دارد.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۱۶
* حضور ظریف در مراسم شب قدر
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بامداد دوشنبه به همراه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمضان در مرکز امام علی (ع) وین شرکت کرد.
* هند توقیف یک قایق ایرانی را تایید کرد
پلیس ساحلی هند تایید کرد یک قایق که حامل پرچم ایران بوده را در سواحل این کشور توقیف کرده است که احتمال می‌رود سرنشینان آن نیز ایرانی باشند.
این افراد مشکوک به قاچاق و نقض امنیت ملی هند هستند و از این رو بازجویی از آن‌ها هم‌چنان ادامه دارد.
* عشایر سنی عراق به بسیج مردمی پیوستند
هزاران تن از افراد عشیره البوعیسی و دیگر عشایر سنی عراق برای مقابله با داعش به بسیج مردمی (الحشد شعبی) پیوستند.

** رسالت ۹۴/۴/۱۶
* غربي‌ها قصد فشار بر تيم مذاکره‌کننده ايراني را دارند
آصفی سخنگوي اسبق وزارت امورخارجه کشورمان گفت: طرف مقابل قصد دارد بر تيم ما فشار وارد کند و تاکيد دارد که اين مرحله، آخرين دور مذاکرات است؛ اين‌ها نوعي شانتاژ رسانه اي است.
* بايد به تيم‌ مذاکره‌کننده کشورمان دلگرمي بدهيم
محسن رفيق‌دوست گفت: از آنجايي که مقام معظم رهبري نيز موضوع هسته‌اي را حمايت و هدايت مي‌کنند و از ملت خواسته اند که از تيم مذاکره کننده حمايت و پشتيباني کنند، ‌وظيفه ما اين است که به آن‌ها دلگرمي بدهيم تا بتوانند در مذاکرات با قلبي محکم حاضر شوند و پيش بروند.
* جمهوري اسلامي در هر حالت پيروز ميدان مذاکره است
کاظم جلالي رئيس فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت، گفت:‌ از آنجا که جمهوري اسلامي مذاکرات را با يک منطق و بر اساس عقلانيت ادامه داده است بي‌ترديد اين مسيري است که در هر صورت پيروز ميدانش جمهوري اسلامي خواهد بود چون ما در مذاکرات اتمام حجتي در عرصه‌هاي داخلي و خارجي انجام داديم و نشان داديم اهل لجبازي و ستيزه جويي نيستيم و به دنبال حل و فصل مسائل هستيم.

** مردم سالاری۹۴/۴/۱۶
* مذاکرات حاصل شود انتخابات مجلس يک قطبي خواهد شد
حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر مذاکرات به نتيجه برسد آنهايي به مجلس دهم راه خواهند يافت که سمت و سوي دولت يازدهم دارند اما اگر خدايي ناخواسته مذاکرات به جاي مطلوبي نرسد آن زمان معلوم نيست فضاي انتخاباتي چند دسته خواهد شد.
* دولت جشن هسته‌اي نمي‌گيرد
حسینعلی امیری سخنگوي وزارت کشور با نزديک شدن به مهلت پاياني تعيين شده براي توافق جامع هسته‌اي گفت: دولت بناي برگزاري هيچ جشني (براي توافق جامع احتمالي) را ندارد.
* تشکيل وزارت زنان از وعده‌هاي رئيس‌جمهور
مولاوردي معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره تشکيل وزارت زنان گفت: هر چند اين موضوع يکي از وعده‌هاي رئيس‌جمهور بوده، اما امور زنان فرابخشي است و محدود کردن آن به يک وزارتخانه موجب مي‌شود تا ساير دستگاه‌ها مسئوليت هايشان را ناديده بگيرند و با اين بهانه که اين امور متولي خاصي دارد از زير بار آن شانه خالي مي‌کنند.
* عبور بدهي دولت به بانک‌ها از مرز ۱۰۰ هزار ميليارد تومان
بانک مرکزي در جديدترين آمارهاي اقتصادي، رقم کل نقدينگي را ۷۸۲ هزار ميليارد تومان و بدهي دولت به بانک‌ها را ۱۰۰ هزار ميليارد تومان در پايان سال گذشته اعلام کرد.

** آرمان ۹۴/۴/۱۶
* مراسم سوگواری امام علی(ع) در حضور مقام معظم رهبری
در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، بعد از اقامه‌ نماز ظهر، شرکت‌کنندگان در عزای مولای متقیان حضرت علی(ع) به سوگواری پرداختند.
* توضیحاتی‎ ‎درباره ‎مذاکرات ‎با آژانس
کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان از ادامه مذاکرات فشرده با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران خبر داد. کمالوندی گفت: مذاکرات فشرده با این هیات به منظور بررسی جزئیات تفاهم‌های به‌دست آمده در سفر اخیر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران انجام می‌گیرد.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۱۶
* داعش برای بدنام کردن اسلام ایجاد شد
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره): گروهک‌هایی مثل داعش، طالبان و القاعده از سوی دشمنان برای بدنام کردن اسلام در افکار عمومی دنیا به وجود آمده‌اند.
* شکست داعش در جنوب کرکوک
منابع نظامی در اقلیم کردستان عراق از دفع حمله گسترده داعش به جنوب کرکوک و وارد آوردن تلفات بی‌سابقه به این گروه تروریستی خبر می‌دهند.

** آفرینش ۹۴/۴/۱۶
* هر چه زودتر بايد تصميم نهايي را بگيريم
وزير امور خارجه چين که به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ به وين رفته است در بدو ورود به محل مذاکرات گفت: حصول يک توافق جامع در دسترس است.
* آغاز جنگ پنهان انگليس عليه داعش با چراغ سبز کامرون
منابع ارشد اطلاعاتي انگليس اعلام کردند، نيروهاي ويژه اين کشور براي حمله به مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوريه چراغ سبز دريافت کرده‌اند.

** ابتکار ۹۴/۴/۱۶
* اقدامات دستگاهها درحوزه اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز است
جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت نسبت به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی جدی است گفت: مجموعه اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز و قابل دفاع است.
* بعد از انقلاب‌ها میراث‌خوار زیاد پیدا می‌شود
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیامبر اکرم(ص) جامعه منظم اسلامی را ساختند و عروج کردند؛ در چنین شرایطی میراث‌خوار زیاد پیدا می‌شود در همه انقلاب‌ها این‌گونه است و چقدر از صدر اسلام تا الان تکرار می‌شود که حقایق وارونه می‌شود.
* قاضی صلواتی مامور رسیدگی به پرونده ۲۰۰ جلدی بابک زنجانی
وکیل‌مدافع بابک زنجانی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.
رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی با تاکید بر اینکه از بیان جزییات به دلیل این که هنوز رای قطعی صادر نشده معذورم، ادامه داد: این پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده و قاضی پرونده، آقای صلواتی است.وی با بیان این که مهمترین عنوان اتهامی بابک زنجانی اخلال در نظام اقتصادی کشور است درباره‌ تعداد عناوین اتهامی موکلش گفت: من هنوز موفق نشدم کیفرخواست را مطالعه کنم ولی مهمترین عنوان اتهامی همین است.

** قدس ۹۴/۴/۱۶
* مجلس لغو مشروط تحریم‌ها را نمی‌پذیرد
علاءالدین بروجردی گفت: ما همزمان با توافق، لغو کامل همه تحریمها را می‌خواهیم و این مسأله در مجلس هم تصویب شده است. دانشمندان و مراکز نظامی ما هم جزو خطوط قرمز ماست و نمی‌توانیم جان دانشمندان خود را با دادن اطلاعات آنها به خطر بیندازیم.
* استفاده آژانس از ابزارهای نظارتی جدید در ایران
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره «ابزارهای جدید» نوشت: این ابزارها حسگرهای لیزری، دوربین‌های هوشمند و شبکه‌های رمزگذاری شده هستند که به بازرسان اجازه خواهد داد از نزدیک زیرساختهای هسته‌ای ایران را از مقر فرماندهی‌شان در وین نظارت کنند.
* برای شرکت در اجلاس شانگهای؛ روحانی پنجشنبه به روسیه می‌رود
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور به منظور شرکت در اجلاس شانگهای، پنجشنبه این هفته عازم روسیه می‌شود.

** قانون۹۴/۴/۱۶
* ضرب الاجل نهایی آخر شب چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه
یک دیپلمات ایرانی گفت: ضمیمه فنی ۷۰ درصد و سایر ضمیمه‌ها ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. این دیپلمات ایرانی بامداد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که ضرب الاجل نهایی مذاکرات چهارشنبه آخر شب یا بامداد پنجشنبه است.
* به نام تشیع قدمی بر نداریم که به ضرر شیعه باشد
نماینده آیت‌ا... العظمی سیستانی در ایران، پافشاری بر مواضع اصولی و حفظ وحدت میان شیعه و سنی را از راهکارهای مهم مسلمانان در مقابله با دشمنان برشمرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی اظهار کرد:‌ ما در مرحله‌ای از تاریخ هستیم که دشمن سعی می‌کند به ما ضربه بزند و روزبه‌روز روش‌های این ضربه‌زدن متفاوت می‌شود.

** خراسان ۹۴/۴/۱۶
* ترکيه درباره حمله به سوريه بلوف مي زند
انديشکده "بروکينگز" در مقاله اي با عنوان " چرا ترکيه به سوريه حمله کند؟ " ضمن بررسي احتمال مداخله نظامي آنکارا در بحران سوريه نوشته است: ترکيه هم به دليل وضعيت بين المللي هم به علت تغييرات داخلي در اين باره دچار ترديد شده است.
* اتهام زني يک روزنامه اردني به ايران
روزنامه «الرأي» اردن وابسته به سازمان هاي اطلاعاتي اين کشور مدعي شد که فردي با تابعيت عراقي و وابسته به سپاه قدس بازداشت شده که قصد انجام عمليات تروريستي را داشته است.

** اعتماد ۹۴/۴/۱۶
* تهيه طرح امنيت خزر توسط ٥ كشور
نخستين نشست فرماندهان نيروي دريايي ارتش هاي كشورهاي ساحلي درياي خزر در سن پترزبورگ برگزار شد.
امير دريادار حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: در اين جلسه پيش نويس توافقنامه اي براي همكاري در زمينه هاي مختلف بين كشور هاي ساحلي اين دريا تهيه شده است كه بر اساس آن، برقراري امنيت در درياي خزر بدون حضور نيروهاي بيگانه و فقط به دست پنج كشور ساحلي خواهد بود.
* سفر نماينده سازمان ملل به صنعا
اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن گفت كه سفرش با هدف تسريع در حصول آتش بس انساني در سايه اوضاع فاجعه باري است كه مردم يمن دارند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به هدف سیاست شیطانی است

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که در دنیای امروز سیاست شیطانی به نحو اتم در حال اجرا شدن است، گفت: غربی‌ها در حال تقویت داعش هستند که وحشی ترین جمعیت روی زمین در طول تاریخ است، این تقویت ابزاری برای رسیدن به اهداف شیطانی آن‌ها است.
استاد برجسته حوزه عنوان کرد: در جنگ تحمیلی هشت ساله غربی‌ها و اروپایی‌ها به صدام سلاح شیمیایی دادند، صدام یک شهر را با سلاح شیمیایی نابود کرد؛ سیاستمداران شیطانی برای رسیدن به اهداف خود از هیچ شرط، قید و بندی پیروی نمی‌کنند.

کتب درسی حوزه باید از استاندارد خاص آموزشی برخوردار باشد
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در بازدید از مرکز تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تحول درتدوین کتب درسی حوزه به معنای بی توجهی به بعد علمی آن نیست خاطر نشان ساخت: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر در کتب درسی حوزه، هرگز به معنای نادیده گرفتن بعد علمی در تدوین این کتب نیست.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: کتاب‌های درسی تدوین شده باید از استانداردهای خاص آموزشی بهره مند باشند تا متناسب با نیاز‌های مخاطب از سیکل تا سطوح بالاتر از آن بهره ببرند.

تخریب تیم مذاکره کننده بر خلاف اخلاق دینی است
حوزه/ آیت‌الله غروی بر لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده تاکید کرد و اظهار داشت: برخی گروه‌ها تخریب تیم مذاکره کننده را به نقطه‌ای رساندند که رهبر معظم انقلاب برای چندمین مرتبه و با بیانی روشن تر از گذشته تاکید کردند مذاکره کنندگان امین، غیور، شجاع و متدین هستند.
عضو جامعه مدرسین با انتقاد از کسانی که برخلاف اخلاق دینی به تخریب تیم مذاکره کننده می‌پردازند، گفت: انتقادکردن خوب است؛ اما تضعیف و برخوردهای غیراخلاقی صحیح نیست. وی همچنین بر لزوم اهتمام تیم مذاکره کننده به خطوط قرمز در مذاکرات تاکید کرد.

پروژه طولانی کردن مذاکرات از سوی آمریکا با مقاصد سیاسی و انتخاباتی در ایران است
رسا/ آیت‌الله کعبی با اشاره به مذاکرات حساس و مهم جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ درباره مسائل هسته ای، تصریح کرد: به طور قطع نظام جمهوری اسلامی خواهان توافق عادلانه و منصفانه با استیفای حقوق ملت ایران و رفع همزمان تحریم‌های اقتصادی، مالی، بانکی و ارزی است.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که آمریکایی‌ها با قصد و هدف تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس آینده، خبرگان و ریاست جمهوری در پی طولانی کردن روند مذاکرات هستند، تاکید کرد: با یک انعطاف معقول و ایستادگی بر خطوط قرمز نظام و ملت ایران همه چیز برای یک توافق عادلانه و منصفانه فراهم شده است و اگر آمریکایی‌ها زیاده خواهی نکنند، توافق دور از دسترس نیست.

رییس جمهوری: تلاش دولت از بین بردن ریشه‌های فقر در کشور است
ایرنا/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی در آیین ضیافت افطار با حضور مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) «حل معضلات اجتماعی» را یکی از اهداف مهم رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: تلاش دولت این است که ریشه‌های فقر در کشور از بین برود.
رییس جمهوری افزود: دلیل اینکه می‌گوییم تورم باید مهار شود و ان شاءالله در آینده با کمک مردم به تورم یک رقمی برسیم؛ برای قدرتمندی زندگی مردم است. وی ادامه داد: علت اینکه می‌گوییم تحریم قدرت‌های ظالمانه باید شکسته شود برای این است که فضا برای مردم در کشور و جامعه باز شود، اقتصاد قدرتمندتر شود و اساس این است کاری کنیم که در این کشور فقر از بین برود.

دبه جدید آمریکایی‌ها در مذاکرات
فارس/ در حالی که در مقدمه توافق ژنو به صراحت تاکید شده بود که راه حل جامع (برجام) باید «به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت» بیانجامد، آمریکایی‌ها و هم پیمانان غربی آنها طی یکی دو روز اخیر با برداشته شدن بخشی از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران مخالفت می‌کنند.
به طور مشخص، آمریکایی‌ها بر خلاف نص صریح توافق ژنو درباره لغو تحریم‌های هسته‌ای، می‌گویند حاضر به پذیرفتن لغو قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل که به بهانه برنامه هسته‌ای، خرید و فروش تسلیحات متعارف توسط ایران را تحریم کرده بود، نیستند.

۷راهکار عربستان برای ضربه به ایران
فارس/ طبق سندی از اسناد سعودی، سفارت عربستان در تهران، در نامه‌ای به وزیرخارجه وقت این کشور، ۷ گزینه ممکن را برای ضربه زدن به ایران برمی‌شمارد.
این سند نشان می‌دهد که «سعودالفیصل» وزیرخارجه وقت عربستان، در نامه‌ای به «خالد التویجری» رئیس وقت دیوان پادشاهی، پیشنهاداتی جهت از بین بردن امنیت ملی ایران می‌دهد و از وی می‌خواهد تا با ابزارهای گوناگونی که نام می‌برد ضد انقلاب داخلی و خارجی را علیه حکومت ایران بشوراند.

واشنگتن: ابعاد نظامی پرونده ایران مانع توافق است
فارس/ جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر مشکلات ایران و ۱+۵ این هفته حل شود، توافق حاصل می‌شود و اگر مشکلات کنار نرود، توافقی درکار نخواهد بود. وی افزود که بحث ابعاد نظامی احتمالی پرونده ایران هنوز هم به عنوان یک مانع بر سر راه توافق باقی مانده است.

عبداللهیان: ملت ‎ما خاطرات‎ تلخی از آمریکا دارد
فارس/ معاون وزیر خارجه در مصاحبه‌ای با شبکه سی.‌ان.‌ان با بیان اینکه ملت ایران خاطرات تلخی از آمریکا دارد گفت: دو کشور در صورت توافق هسته‌ای می‌توانند در زمینه‌های دیگر نیز همکاری کنند.
امیر عبداللهیان افزود: مذاکرات هسته‌ای فرصتی تاریخی برای آمریکا است. اگر آمریکا در این مذاکرات خردمندانه و عقلانی عمل کند می‌توانیم بگوییم که این کشور تأثیر مثبتی از خودش بر جای گذاشته است.»

مردم آمریکا به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کنند
ایرنا/ نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد که در فاصله ۱۵ سال گذشته، بیش از ۲۵ درصد از شمار مردم آمریکا که به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کردند، کاسته شده است. براساس این نظرسنجی سیاست‌های غلط دولت‌های آمریکایی در ۱۵ سال گذشته و تغییر چهره این کشور در انظار بین المللی، موجب کاهش شدید غرور شهروندی این کشور شده است.

ارتش یمن کشتی جنگی مصری را منهدم کرد
ایرنا/ پایگاه خبری لحج نیوز در خبری فوری نوشت: نیروهای ویژه ارتش یمن پس از نفوذ به خطوط دفاعی دشمن یک فروند کشتی جنگی مصری که صنعا را هدف قرار داده بود،در بندر ضباء عربستان منهدم کردند.

همبستگی بحرین با گروهک تروریستی منافقین
صدا و سیما/ در حالی که بحرین هر از چند گاهی ایران را، به دخالت در امور داخلی بحرین متهم می‌کند، رژیم آل‌خلیفه به نمایندگان پارلمان بحرین اجازه می‌دهد تا در امور داخلی ایران مداخله کنند. نمونه بارز این امر حضور جمال بوحسن نماینده پارلمان بحرین در نشست اخیرگروهک منافقین در پاریس بود. وی دراین نشست، با خود نامه امضا شده توسط پارلمان را همراه داشت که در آن ایران به حمایت از تروریسم متهم شده بود.وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیدار بعدی او با مریم رجوی در تهران و پس از سقوط نظام ایران باشد.

ایران بزرگترین قدرت منطقه است
تسنیم/ فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای در روزنامه البناء لبنان نوشت: آمریکا پس از این نمی‌‌تواند هیچ بحران جهانی را به تنهایی حل کند. برادران ایرانی ما به بزرگ ‌ترین قدرت منطقه‌ای تبدیل شدند که نمی‌‌توان در هیچ یک از پرونده‌‌های خاورمیانه آن را نادیده گرفت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcayene.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما