جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 44364
منبع : خبرگزاری فارس

اتمام حفاری مکانیزه مترو قم تا 40 روز آینده

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم از اتمام حفاری مکانیزه مترو قم تا 40 روز آینده خبر داد.
اتمام حفاری مکانیزه مترو قم تا 40 روز آینده
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن  با اشاره به آخرین وضعیت حفاری تونل مترو قم و روند خروج دستگاه تی بی ام از تونل اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه حفار با سرعت قابل توجهی پیشروی کرده و پیش بینی می‌کنیم حداکثر تا 40 روز آینده کار حفاری تونل مترو در بخش مکانیزه به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از 500 متر از حفاری بخش مکانیزه تونل مترو باقی مانده است اظهار کرد: تی بی ام متوسط به طور روزانه 15 متر حفاری می‌کند که البته در برخی روزها دستگاه به دلایل مختلف متوقف می‌شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به آماده سازی امکانات و تجهیزات لازم برای خروج دستگاه حفار از تونل مترو خاطرنشان کرد: برای اینکه دستگاه آماده خروج شود همه چیز آماده است تا ضمن خروج تی بی ام از تونل انتقال آن نیز به محل خط دوم را داشته باشیم.

وی به وضعیت پیگیری‌های لازم در خصوص اجرای خط دوم مترو قم اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی کردیم که دستگاه را به پردیسان و آغاز خط دوم منتقل کنیم و مطالعات اولیه خط دوم تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.

قاری قرآن با اشاره به زمان مورد نیاز برای انتقال و فعال شدن مجدد دستگاه حفار در خط دوم تصریح کرد: معمولاً حدود 6 ماه زمان نیاز است تا دستگاه دوباره فعال شده و حفاری خط دوم را آغاز کند.

وی اضافه کرد: با این وجود سعی داریم که فشرده‌تر این کار را انجام داده و همزمان مطالعات را تکمیل کرده و کلنگ احداث خط دوم را در سال 96 به زمین بزنیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه از کل مسیر خط نخست مترو قم قریب به 4 کیلومتر حفاری دستی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: مابقی این خط قریب به 10 کیلومتر به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcayeny.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما