پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 14934
با حضور وزیر آموزش و پرورش:

هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با حضور مسئولان کشوری و استانی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد
 به گزارش قم نیوز، هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک،‌ معاونان وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات دارالشفای قم برگزار شد.
 
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ضمن عرض خیرمقدم به حضار‌ اظهار کرد: با راه‌اندازی ستاد همکاری‌ها از سال 91 با تلاش‌ها و حمایت‌های انجام گرفته به درجات بالایی از همکاری و تعامل این دو مجموعه ارزشمند رسیده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش امروز به مرحله ثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر آثار و برکات این اقدام ارزشمند را در جامعه مشاهده کنیم.
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اسناد بالادستی در نظام آموزش و پرورش کشور، وظیفه و تکلیف همه متولیان و صاحب نظران در این عرصه را سنگین عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، بیش از نیمی از سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ظرفیت تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را دارد.
 
در ادامه فیروز رضایی دبیر ستاد استانی همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سخنانی اظهار کرد: برای نقش آفرینی هرچه بیشتر در نظام آموزش و پرورش، باید از طریق تربیت اصولی معلمان ورود پیدا کرده و ساماندهی این قشر عظیم و تأثیرگذار در جامعه را مدنظر قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه بر اساس تجارب بدست آمده تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بدون حضور معلمان، امکانپذیر نخواهد بود اظهار داشت: معلمان می‌توانند با رفتار و گفتار و حتی ناگفته‌های خود، برنامه‌های تربیتی و پرورشی مدنظر را به منصه ظهور برسانند.
 
رضایی تصریح کرد: تربیت معلمان نیز ساز و کارهای خاص خود را دارد و نیازمند برنامه ریزی پسندیده و تعامل دوستانه با ایشان بوده و همین امر سبب می‌شود معلمان بتوانند عامل اجرای برنامه‌های تربیتی و پرورشی دینی در نظام تعلیم و تربیت کشور باشند.
 
در ادامه این مراسم آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امام جمعه موقت اراک در سخنانی با اشاره به اینکه تزکیه نفس هدف حوزه علمیه و آموزش و پرورش است تصریح کرد: تعلیم مقدمه‌ای برای تزکیه است و مدیران و مسئولان سیاستگذاران امر تزکیه هستند .
 
وی با تاکید بر اینکه نتیجه این جلسات باید به عنوان راهبرد و رهنمود مسئولان و دبیران استانی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال کاری باشد اضافه کرد: قطعا قصد همکاری ضرورتی اجتناب ناپذیری است.
 
در ادامه این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سخنانی برگزاری همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش را گامی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: عشق، درک مشترک و احساس مسئولیت انگیزه فعالیت این دو نهاد مقدس است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید انتظارات رهبری از خود را مرور کنیم تصریح کرد: یکی از مهمترین مطالبات رهبری تحول در آموزش و پرورش و حوزه علمیه است که به طور جدی باید با برنامه‌ریزی مناسب این مطالبه رهبری برطرف شود.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در زمان مسئولیت حاجی بابایی شکل گرفته است اضافه کرد: تشکیل ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش اوج همکاری این دو نهاد است.
 
در ادامه این همایش حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در جایگاه قرار گرفت و در سخنانی با اشاره به اینکه شاهد توجه ویژه حوزه علمیه به آموزش و پرورش هستیم، ‌اظهار کرد: امروز شاهد هیچ گونه فاصله‌ای میان آموزش و پرورش و ائمه جمعه در استان‌ها نیستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز آموزش و پرورش در مسیر خوبی قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر کشورهای مختلف به پیشرفت رسیدند به دلیل لزوم توجه ویژه آن‌ها به آموزش و پرورش است.
 
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کشوری داشته باشیم که در دنیا  صاحب نام باشد و در مسائل مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ریل آموزش و پرورش عبور کنیم.
 
در پایان این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با اشاره به اینکه هدف حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش مشترک است، اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم اگر چه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیر تدوین شد، اما مبین هدف مشترک این دو نهاد است.
 
وی از آمادگی همکاری حوزه علمیه خواهران با آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در مباحث فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب آمادگی فرهنگ سازی در مدارس را داریم.
 
در پایان این مراسم از کمیته‌های برتر استانی اردبیل،‌ یزد، خراسان شمالی و بوشهر تقدیر به عمل آمد.
 

‌انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcayon6.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما