چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 46254
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

سامانه هشدار گرد و غبار در شهر قم راه اندازی شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: اگر سامانه هشدار گرد و غبار در شهر قم راه اندازی شود، بسیاری از مشکلات در زمینه گرد و غبار در این شهر را می‌توان حل کرد.
سامانه هشدار گرد و غبار در شهر قم راه اندازی شود
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی ظهر امروز در کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به بحث گرد و غبار در استان قم اظهار کرد: اگر سامانه هشدار گرد و غبار در شهر قم راه اندازی شود، بسیاری از مشکلات در زمینه گرد و غبار در این شهر را می‌توان حل کرد.

وی ادامه داد: در استان قم شاهد استحصال سرب و باتری های فرسوده هستیم و میزان سرب استحصال شده در استان دو برابر نیاز کل کشور است، یکی از مشکلاتی که در استان قم با آن مواجه هستیم، بحث صنایع آلاینده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: سال گذشته پس از ۱۰ سال جشنواره فیلم سبز را در استان برگزار کردیم و امسال هم قصد برگزار کردن این جشنواره را در استان قم داریم، همچنین طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس قم اجرایی شده است و به دنبال اجرایی کردن طرح مدرسه طبیعت در استان قم هم هستیم.

دانیالی با اشاره به آلودگی هوای استان قم اظهار کرد: این استان به دلیل قرارداشتن در شاهراه کشور با مسائل مختلفی مواجه است، بیشترین آلودگی گرد و غبار در استان قم در فصل گرم سال به وجود می آید، در زمینه آلودگی در شهر قم حداقل مطالعات را انجام دادیم.

وی ادامه داد: استان قم توزیع کننده گاز در کشور است، اما با این وجود نخستین استانی است که در فصل سرد سال، گاز نیروگاه سیکل ترکیبی آن قطع و این نیروگاه پس از آن مجبور به استفاده از گازوئیل می‌شود، نیروگاه سیکل ترکیبی بزرگترین کانون اثرگذار روی تغییر اقلیم در استان قم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از مشکلات دریاچه نمک از جمله در حوزه تولید گرد و غبار، استان قم را موردتاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcayuny.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما