قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله حج گفت: مسئولان ما زمانی که دیدند سعودی مسائل خلاف عزت را مطرح می کنند نپذیرفتند. آنها حج را سیاسی کرده اند و به دنبال جبران شکست های خود در یمن بودند.
سعودی در مسئله حج به دنبال جبران شکست در یمن بود/ مسئولان حج بدون عزت شیعیان را نپذیرفتند/ حرمین شریفین باید توسط علمای جهان اسلام اداره شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به اینکه در اسلام فرصت های خوبی برای تبلیغ وجود دارد اظهارداشت: یکی از این فرصت ها ماه مبارک رمضان است. البته در کنار این فرصت ایام دیگری مانند محرم و صفر وجود دارد که باید از آنها هم بهره برد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دنیا به سمت فساد می رود افزود: آمار مفاسد روز به روز بیشتر می شود اینجا برخی حالت انفعالی پیدا می کنند و می گویند کار از کار گذشته و به خواندن دعای فرج بسنده می کنند. آنها مسئولیت را از روی دوش خود بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش خود را بیشتر و از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنیم گفت: اگر حتی یک نفر هدایت شود ارزشی مانند تابیدن خورشید در پی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می فرماید اگر کسی از گمراهی نجات پیدا کرد به این معناست که همه بشریت احیا شده است خاطر نشان کرد: باید تلاش را بیشتر کرد به خصوص برای نسل جوان یکی به این دلیل که آنها زودتر به راه می آیند و آلودگی آنها عمیق نشده و هم بیشتر در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم را باید با قرآن بیشتر آشنا کنیم خاطر نشان کرد: قرآن به این دلیل در ماه رمضان نازل شده که دلها پذیرش بیشتری برای درک قرآن دارد، روحانیت و آمادگی قلوب بیشتر می شود. برای هدایت مردم باید آیات توحید را به ویژه در ماه رمضان خواند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید وارد مسائل اختلاف برانگیز سیاسی شد افزود: این مسائل بیشتر سبب اختلاف می شود و وحدت را از بین می برد. سعی کنید آنچه بیشتر به وحدت کمک می کند مطرح کنید البته باید مردم را از خطرات دشمن آگاه کرد اما نه به صورتی که مردم به کنار جناح خاصی بروند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مردم باید بدانند که رمضان تنها ماه روزه نیست افزود: رمضان بیشتر ماه معرفت، نیکوکاری و کمک به فقرا است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید به مردم بیاموزید که مراسم ازدواج و عواملی که با آن رابطه دارد آسان بگیرند گفت: برخی برای عقد پیش ما می آیند و می بینیم سن ازدواج آنها بالا رفته است، وقتی از آنها می پرسیم چرا عللی مانند تحصیل و اشتغال را مطرح می کنند در حالی که باید ساده بگیرند و بدانند روزی با ازدواج زیاد می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله حج گفت: مسئولان ما زمانی که دیدند سعودی مسائل خلاف عزت را مطرح می کنند نپذیرفتند. آنها حج را سیاسی کرده اند و به دنبال جبران شکست های خود در یمن بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه لغو حج امسال برای ما مصلحت بود افزود: امام جمعه مدینه و مکه در خطاب های روز جمعه علیه شیعیان تبلیغ کردند و آنها را نجس خواندند. تصور کنید مفتیانی که در این حد تحریک شدند قطعا مردم را آزار می دادند و خطرات مردم را تهدید می کرد.

وی با اشاره به اینکه در مسئله حج مصلحت الهی این بود گفت: برنامه صحیح این است که حرمین شریفین زیر نظر همه علمای اسلامی اداره شود و ملک آل سعود نباشد. این برنامه به زودی عملی نمی شود اما باید بذر آن افشانده شود تا روزی به نتیجه برسد. علمای اسلام باید اجماع کنند که مکه از زیر نظر سعودی بیرون بیاید. برنامه های حج و زیارت خانه خدا باید زیر نظر گروهی از تمام علما اسلام باشد همان گونه که قرآن می گوید.

وی با اشاره به اینکه عاقلانه نیست که در مسجد الحرام جرثقیل بیفتد و آن جنایت اتفاق رخ دهد، افزود: چرا باید کنار مسجد الحرام در این حجم برج ساخته شود؟ اینها باید خراب شود. دلیل ساخت و ساز این برج ها این است که شاهزاده های سعودی از آن آلاف و علوف می کنند و منتفع می شوند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcaywne.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما