جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 48414
منبع : خبرگزاری مهر
با شرکت در انتخابات رقم خورد؛

سیل خروشان مردم قم در جشن وحدت و همدلی/ دریایی از انگشت‌های آبی

قم نيوز : قم نيوز: همزمان با آغاز رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، مردم قم از همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی رفتند تا بار دیگر نویدی از همدلی و وحدت را به ارمغان آورند.
با شرکت در انتخابات رقم خورد؛ سیل خروشان مردم قم در جشن وحدت و همدلی/ دریایی از انگشت‌های آبی
با شرکت در انتخابات رقم خورد؛ سیل خروشان مردم قم در جشن وحدت و همدلی/ دریایی از انگشت‌های آبی
به گزارش قم نيوز، قمی‌ها مردمی هستند از شهر خون و قیام، شهری که به اذعان همگان خاستگاه انقلاب اسلامی است و شور و حرارت آزادی و انقلاب از این شهر به جوش و خروش آمد و اولین نداهای انقلاب از این شهر به جای جای کشور رسید، قم شهری است که مذهبی و مأوای مراجع تقلید و حوزه علمیه و البته که پایگاه علمیت و حوزه در جهان اسلام.

شهری که روزگارانی عطر امام امت در کوچه پس کوچه‌های آن میپچید و حتی امام راحل زمانی قصد داشتند بعد از انقلاب برای همیشه در این شهر ماندگار شوند.

قم شهری است که بزرگان زیادی را از علما و مراجع تقلید به خود دیده و درس‌های خارج و فقه آن که با حضور علما و بزرگان حوزوی برگزار می‌شود بی‌نظیر در جهان تشیع است.

از سوی دیگر وجود بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه(س) و در کنار آن مسجد مقدس جمکران باعث شده تا قم دومین شهر مذهبی کشور باشد که در کنار زائران ایرانی زائران خارجی را هم روانه این شهر کند.

همه این‌ها در کنار هم باعث شده تا مردم قم مردمی باشند با بصیرت و البته به دلیل سهمی که در انقلاب داشته‌اند همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب و آرمان‌های آن را مورد گوشزد قرار دهند.

مردم این شهر، در تمامی صحنه‌ها شاهد سخنرانی بزرگانی در این شهر بوده‌اند که منش سیاسی آن‌ها را دوچندان کرده است و البته همین امر باعث می‌شود تا آن‌ها در تمامی صحنه‌های مهم همراه و یاور انقلاب باشند و یکی از این صحنه‌ها حضور در انتخابات است.

قم همیشه و در بسیاری از دوره‌های برگزاری انتخابات‌های مختلف در کشور، جزو شهرهایی بوده که حضور چشمگیری و پرشوری در انتخابات را تجربه کرده و البته با توجه به پیشینه این شهر چنین چیزی هم دور از انتظار نبوده است.

امروز و در حماسه ۲۹ اردیبهشت، مردم قم بار دیگر جلوه‌هایی از آنچه که درباره آن‌ها گفته می‌شود را به حقیقت تبدیل کردند تا نشان دهند که لایق کلمه خاستگاه انقلاب اسلامی هستند.

قم ۷۸۲ هزار و ۹۷۴ نفر واجد شرکت در انتخابات دارد

صف‌هایی که قبل از آغاز رسمی رأی گیری در محل‌های برگزاری انتخابات کشیده شده بود همه حاکی از آن است که مردم قم حضور پررنگ و پرشوری را رقم می‌زنند و امشب و فردا بعد از اتمام زمان رأی گیری آمار از حضور چشمگیری حکایت دارد و به نظر می‌رسد بار دیگر سیلی خروشان از انگشت‌های آبی مردم قم شکل می‌گیرد که با بوی حماسه و همدلی همراه خواهد بود.

تعداد ۷۱۳ صندوق اخذ رأی آرای مردم در بخش شورای اسلامی شهر و روستا را جمع‌آوری می‌کند

جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم ۷۸۲ هزار و ۹۷۴ نفر واجد شرکت در انتخابات دارد که البته از این تعدا ۱۹ هزار و ۵۵۲ نفر الآن رأی اولی‌ها هستند.

بر اساس گفتگوی چند روزه گذشته رضا سیار فرماندار قم، صندوق انتخابات ریاست جمهوری در ۶۶۹ شعبه، آراء واجدین شرایط انتخابات را جمع‌آوری می‌کنند که البته از این تعداد ۸۹ صندوق سیار و ۵۸۰ صندوق هم ثابت است.

وی در ادامه سخنانش به صندوق‌های اخذ رأی انتخابات شورای اسلامی شهر هم اشاره و با بیان اینکه تعداد ۷۱۳ صندوق اخذ رأی آرای مردم در بخش شورای اسلامی شهر و روستا را جمع‌آوری می‌کند، بیان کرد: این تعداد صندوق در قالب ۶۶۹ شعبه آرا را جمع‌آوری خواهند کرد.

به گفته فرماندار قم از تعداد ۷۱۳ صندوق تعبیه شدن جهت اخد آرای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، تعداد ۵۸۰ صندوق ثابت و ۱۳۳ صندوق هم سیار است.

در انتخابات شوراهای شهر و روستای قم هم در مجموع ۶۸۹ نفر برای شهر قم و شهرهای تابعه آن شده‌اند که از این تعداد ۵۳۶ نفر در قم، ۱۴ نفر در سلفچگان، ۱۲ نفر در دستجرد، ۱۹ نفر در جعفریه، ۲۰ نفر در کهک و در نهایت ۱۶ نفر در شهر قنوات تأیید صلاحیت نهایی و در مجموع در این بخش ۶۱۷ نفر تأیید صلاحیت نهایی شده‌اند.

شورای اسلامی شهر دوره گذشته قم ۲۵ نفره بود که در این دوره بر اساس تغییرات قانونی این تعداد به ۱۳ نفر تقلیل یافته که همین امر صحنه رقابت شوراهای شهر را تنگ‌تر کرده است.

بر اساس تعداد افرادی که برای عضویت در شورای شهر قم تأیید صلاحیت شده‌اند در حال حاضر برای هر کرسی شورا در این شهر تقریباً ۴۲ کاندیدا وجود دارد که برای دست یابی به کرسی‌های شورای شهر با یکدیگر رقابت می‌کنند.
انتهاي پيام / 137

https://qomnews.ir/vdcayyny.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما