پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 5861
طی 20 روز گذشته صورت گرفت؛

جا به جایی 2/5 میلیون مسافر با قطار

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به استقبال مسافرین از سفر با قطار گفت: 2 میلیون و 500 هزار مسافر در 20 روز گذشته به وسیله قطار سفر کردند.
جا به جایی 2/5 میلیون مسافر با قطار
به گزارش قم نیوز، عبدالعلی صاحب‌محمدی در مراسم افتتاحیه اداره کل راه‌آهن قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن قم در موقعیت خاص مواصلاتی کشور تشکیل اداره کل راه آهن به صورت مستقل در آن ضروری بود.

وی با بیان اینکه قم به دلیل جایگاه خاص خود از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است، افزود: روزانه ۵۰ قطار مسافری و ۵۴ قطار باری از قم عبور می‌کنند که این میزان بار ترافیکی سنگینی است و بسیاری از استان‌ها چنین بار ترافیک ریلی را ندارند و به همین دلیل ایجاد راه آهن مستقل برای قم ضروری بود.

مدیر عامل راه آهن اضافه کرد: قطار پرسرعت اصفهان ـ قم ـ تهران می‌تواند تاثیر بسیاری را در ارتقاء جایگاه قم ایفا کند.

وی تصریح کرد: خط ریلی قم ـ قزوین نیز در حال احداث است که با تکمیل آن جنوب کشور از قم به شمال کشور، آستارا و کشور آذربایجان متصل می‌شود.

صاحب محمدی از اتمام مراحل پایانی احداث کمربند ریلی قم خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این پروژه ورود قطارهای باری به داخل شهر ممنوع شده و فقط قطارهای مسافربری از داخل شهر عبور می‌کنند.

وی از پیشرفت مطلوب این پروژه در بازدید اخیر خود خبر داد و گفت: با وجود اینکه تمام پروژه‌ها به مدت ۲۰ روز تعطیل بود ولی این پروژه فقط هفت روز تعطیلی داشت و تلاش جدی برای بهره برداری از این پروژه تا دو ماه آینده ادامه دارد.

مدیرعامل راه‌آهن به جابه جایی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در ۲۰ روز گذشته در خطوط ریلی کشور اشاره و ابراز کرد: بیشترین جابه جا در خطوط ریلی مربوط به مشهد مقدس بوده است.

وی از ارتقا کیفیت خدمات قطارهای مسافربری در کنار کمیت خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار برای مسافرین نورزی بسته فرهنگی تهیه شد که امکان دریافت اینترنت در قطار و دریافت شبکه‌های سیما را برای مسافرین فراهم می‌کرد.

صاحب‌محمدی همچنین تاکید کرد: امسال خط ریلی جمهوری اسلامی به ۱۳۰ هزار تخت و صندلی نو مجهز شد و قطارهای فرسوده از ریل خارج شدند.

وی به مسافرینی که با قطار سفر می‌کنند وعده داد تا پایان سال ۹۱ قطارهای فرسوده در ناوگان ریلی کشور وجود نداشته و قطارهای با کیفیت در ارائه خدمات بهتر به مسافرین با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.0bsurhbw8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما