شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 1522
بهمن ماه؛

کنگره سراسری شعر طلاب برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره سراسری شعر طلاب در بهمن ماه سال جاری خبر داد. خبرگزاری فارس: کنگره سراسری شعر طلاب برگزار می‌شود
کنگره سراسری شعر طلاب برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی کمساری اظهار کرد: کنگره سراسری شعر طلاب با فراخوان از طلاب شاعر سراسر کشور بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به وجود ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در زمینه شعر و ادب و درخشش چهره‌های ادبی از دل حوزویان و علما در صدد برآمد تا کنگره شعر طلاب را برگزار کند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: علاوه بر این، فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت استفاده از زبان هنر در تبلیغ و نیز توجه به ادبیات در حوزه سبب شد تا این ظرفیت به طور جدی به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: فراخوان کنگره شعر طلاب در روزهای آینده در معرض دید طلاب قرار می‌گیرد.

کمساری همچنین از برگزاری جشنواره فیلم حوزه خبر داد و افزود: این جشنواره که فراخوان آن توزیع شده است در دو بخش حوزوی و غیر حوزوی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفتگی و ماهیانه این معاونت در حوزه ادبیات اشاره و عنوان کرد: نشست‌ها و کارگاه‌های نقد به صورت هفتگی و ماهیانه در حال برگزاری است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: در حوزه ادبیات ۱۱ کتاب شعر از ۱۱ شاعر حوزوی را در دست چاپ داریم که تاکنون پنج جلد آن چاپ شده است.

وی افزود: تبسم‌های شرقی، بوی بهشت، بوی خیابان، خاک باران خورده، ۲۵ متر پیاده‌روی و زمزمه کاشی‌ها از جمله کتاب‌هایی است که چاپ و منتشر شده است.

کمساری بیان کرد: ۶ کتاب نیز در حوزه شعر کودک در دست چاپ است ضمن اینکه کتابی در مورد خاطرات تبلیغی مبلغان نیز به زودی زیر چاپ می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب غزل حوزه و مجموعه کتاب با عنوان شعر بیداری اسلامی نیز در دست چاپ قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.5b8urhbs5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما