جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 6590
::واکاوی کلاف به هم پیچیده نمایشگاه‌های استان قم:: قسمت اول

تعاونی کارکنان اداره بازرگانی قم با نمایشگاه‌های استان قم چه کرده است؟

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که کمتر از یک سال به پایان فعالیت دولت دهم و به تعبیری 8 سال تلاش این دولت مانده است و لزوم برگزاری نمایشگاه‌های متعدد برای ارائه خدمات بی بدیل این دولت، بر کسی پوشیده نیست، نمایشگاه‌های استان قم در سال 91، به همت شرکت تعاونی کارکنان اداره بازرگانی استان قم در کما به سر می‌‎برند.
تصویری از محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم که به علت عدم دقت در برگزاری نمایشگاه پاییزه، در آتش سوخت. مبلغ حق بیمه پرداختی برای این نمایشگاه، به 50 هزار تومان هم نمی‌رسد.
تصویری از محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم که به علت عدم دقت در برگزاری نمایشگاه پاییزه، در آتش سوخت. مبلغ حق بیمه پرداختی برای این نمایشگاه، به 50 هزار تومان هم نمی‌رسد.
سرویس جامعه و سیاست قم نیوز: سال پایانی دولت احمدی نژاد است. 7 سال تلاش بی وقفه و انجام خدمات مهمی چون هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه بندی و سپس حذف یارانه سوخت، راه اندازی پروژه‌های بزرگی چون مسکن مهر، انتقال آب به قم، نیروگاه هسته‌ای بوشهر و ... در کارنامه این دولت خودنمایی می‌کند. امسال، سالی است که این دولت باید به مردم گزارش بدهد که چقدر خدمت کرده است و چه کارهای زیربنایی ای را انجام داده است. اما اگر در استان‌های دیگر شرایط ارائه گزارش دولت به مردم، آماده است، ولی متاسفانه در قم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

شاید کسی فکر کند، مخالفان دولت در قم اجماعی کرده‌اند تا دستاوردهای دولت برای مردم قم، منعکس نشود. دستاوردهایی که برخی از آنها مانند پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، ملی است و حفر تونل آن چندین سال طول کشیده است. اما متاسفانه چنین نیست. در قم، کسانی در داخل دستگاه‌های دولتی، اره برداشته‌اند و شاخ و برگ دولت را می‌زنند.

یکی از دستگاه‌هایی که کارمندان آن همیشه از حمایت و توجه دولت و در عین حال رانت اطلاعاتی به سبب اطلاع زودهنگام از مصوبات و تصمیمات دولت و آگاهی از پیچ و خم کار، برخوردار هستند، کارکنان اداره بازرگانی (سابق) استان قم یا اداره صنعت، معدن و تجارت استان است. البته بسیاری از این کارمندان شریف، از موقعیت خود برای پیشبرد اهداف دولت در قم استفاده می‌کنند و به مردم خدمت می‌رسانند اما به نظر می‌رسد عملکرد گروهی از این کارکنان، باعث نقش بر آب شدن تلاش‌های اکثریت خدوم و خدمتگذار این اداره می‌شود.

نام شرکت تعاونی کارکنان اداره بازرگانی استان قم، برای برخی از مراجعه کنندگان این اداره، آشناست. جایی که در پشت درهای بسته و بدون رعایت تخصص و توانایی مجریان و تشریفات و الزامات اداری، مجوز نمایشگاه‌های قم را به دیگران حاتم بخشی می‌کند. اما ای کاش این حاتم بخشی، با نظارت و به نفع مردم و دولت بود، ولی متاسفانه، ثمره این کار چیزی جز عدم برگزاری 6 نمایشگاه مهم در استان قم نیست.

دیگر بماند که نمایشگاه‌های برگزار شده چه کیفیتی داشته‌اند و کدام دو شرکت، به تنهایی 25 نمایشگاه قم را برنده شده‌اند! آشکار کردن مدارکی که درباره عملکرد اداره تعاونی در مورد نمایشگاه های سال 90 - 91 استان قم وجود دارد، چیزی جز تاسف و ناراحتی و سوال از دستگاه‌های مسوول مانند سازمان بازرسی به ارمغان نمی‌آورد و جای این سوال باقی اس که مگر شما وظیفه نظارت را بر عهده ندارید؟ چرا کسی از آقایان سوال نمی کند چرا 6 نمایشگاه به بهانه‌های واهی برگزار نشده است و هیچ گونه خسارتی نیز بابت آنها پرداخت نشده است؟

شاید فاصله میان قیمت پرداختی (به این نکته شرکت تعاونی کارکنان بازرگانی قم پول اجاره محل دائمی نمایشگاه ها را به چه کسی می پردازد، در یادداشت مستقلی اشاره خواهیم کرد) برای اجاره محل دائمی نمایشگاه های استان قم و قیمت دریافتی از مجریان سه گانه برنده شده در به اصطلاح مزایده، آنقدر هست که نیازی به خسارت گرفتن نباشد؟ وقتی قرار نیست این پول به خزانه دولت واگذار شود، شاید این شرکت تعاونی دلش نمی خواهد از عدم برگزاری نمایشگاه ها، خسارت بگیرد. مردم هم که اصلا مهم نیستند و دولت هم کسی است که دیواری کوتاه تر از آن وجود ندارد.

بر آن هستیم که موضوع برگزاری نمایشگاه‌ها در قم، متولیان آنها، نحوه برگزاری و میزان رضایت مردم و فعالان اقتصادی را به طور جدی پی گیری کرده و به مردم و دستگاه‌های نظارتی اطلاع رسانی کنیم تا یک نهاد نظارتی بر اداره بازرگانی و بر نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها نظارت کند.

انتهای پیام/105/
https://qomnews.ir/vdcb.9b0urhbsgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

رضا
لطفا درباره آتش سوزی نمایشگاه و بی کفایتی شرکت برگزار کننده هم بنویسید
علیرضا
شدت تخلفات رابطه بازیها و سهل انگاریهای اداره بازرگانی قم از عدد و حساب بیرونه.
و نمایشگاههای افتضاح قم که حتی به نظافت ظاهریشون هم رسیدگی نمیشه فقط یکی از سوء مدیریتهای آقای عالیپوره.
صغری
محل دائمی نمایشگاه های استان قم ، فاقد آب سرد کن و مکانی برای استراحت خانواده هاست
راستی قرار دادن یک تلفن عمومی و یک خودپرداز بانکی سالم در مکان نمایشگاه نیاز به چه تشریفاتی دارد که بازرگانی قم فاقد آن است؟؟؟؟؟!!!!!
از مسئولین می خواهیم که به این موارد و سایر امور رفاهی و بهئاشتی نمایشگاه رسیدگی کنند.
بي نام
جه اتفاقي براي نمايشكاه صنايع اموزشي قم از سال كذشته تا به امسال رخ داده كه به جاي نام هاي معتبر سال كذشته از اموزشكاه ها كرفته تا تجهيزات كمك اموزشي كه به رشد فرهنك جامعه كمك مي كند در نمايشكاه امسال شاهد نيامدن انها در اين عرصه و به جاي ان ديدن غرفه هاي عروسك فروشي و كيف و كمربند بوديم؟
نصرت عشقي
از مسولين محترم تقاضا داريم نمايشكاه باييزه امسالرا كه بر اثر اتش سوزي تعطيل شد و خسارات زيادي هم وارد كرد دوباره بركزار كنند تا مردم و قشر مستضعف جامعه هم بتوانند مايحتاج خود را به قيمت ارزانتر تهيه نمايند.
سید رضا
با سلام
خوشحال شدم جایی در مورد نمایشگاههای استان قم مطالبی دارد .سال قبل یک وبلاگ اگر اشتباه نکنم (WWW.NEGAHFAIR.BLOGFA.COM) بودتصاویری از نمایشگاه قم داشت که هم واقعی بود و هم جای تاسف داشت.بنده کسی هستم که اکثر نمایشگاه های استان را برای بازدید می آمدم واقعا چرا نمایشگاهها به این روز در آمده ،شده مکان بنجل فروشان و... بعضی از آنها هم که نمایشگاه نیست با یکی از دوستانه که اهل مشهد است به نمایشگاه اومدم آبروم رفت نمایشگاه آموزشی مدارس بود هنوز که هنوزه منو مسخره می کنه.بله مسولین باید فکری اساسی کنند .با تشکر از سایت خوبتان و پی گیری موضوع نمایشگاه/سید رضا موسوی
مظاهر
لطفا درباره رضاتمندی غرفه داران از مجریانی که امسال نمایشگاه برگزار میکنند و نظارت بازرسان بازرگانی هم گزارشی تهیه کنید تا بیشتر در جریان درستی یا نادرستی مقاله تون قرار بگیریم و ما هم بتونیم درباره عملکرد شرکت تعاونی کارکنان بازرگانی که الان اختیار نمایشگاه های قم رو به دستشون دادند، بهتر قضاوت کنیم.
بی نام
من یکی از غرفه داران نمایشگاه پاییزه هستم.
چرا تکلیف آتش سوزی بوجود آمده رو که به خاطر بی کفایتی برگزار کنندگان نمایشگاه بوده زودتر روشن نمیکنید؟؟
ما به امید سود به نمایشگاه اومده بودیم ولی برامون تبدیل به ضرر و دلزدگی شد!!
مهدوی کیا
چرا امسال نمایشگاه خودرو برگزار نشد؟
پارسال قابل استفاده بود مقصر این برگزار نشدن بازرگانی بود یا مجری؟؟ توضیح دهید
از سایت خوبتان تشکر می کنم
محمدی چهر
حالا که برای مردم ماجراها را روشن می کنید و از بخور بخور و بی لیاقتی یک عده از مسئولین صحبت می کنید ما منتظر بقیه مطلب هستیم چرا ادامه نداده اید آیا شما را هم تطمیع کردند یا تهدید کردند؟ کدامیک؟؟؟
یونس
مگر برگزار کننده نمایشگاه ها فقط شرکت نمایشگاه های قم نیست؟
نفیسی
نتیجه آتش سوزی و پرداخت خسارت مردم چی شد؟
لطفا پیگیری کنید.
یک شهروند
چرا نظرهای مارو منعکس نمکنیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید؟
ما از سایت خوب و بی طرف شما توقع بیشتری داریم...
خوشتراش
چرا نمایشگاه های قم همیشه کثیف و به دور از نظافت ظاهری است و کف سالن با کاغذ و چسب کاری پوشانده شده؟؟
دو بار فرزند من به خاطر گیر کردن پاش به سنگهای کنده شده کف سالن به زمین خورد!!
واقعا این وضع ظاهری برای کلان شهر قم و سازمان بازرگانی تاسف باره...
قربانی
من یک معدن دار هستم.
از آقای استاندار تقاضا داریم به وضع موجود رسیدگی کنند.
شدت تخلفات و سهل انگاری و [...] موجود در سازمان صنعت معدن و تجارت بیش ازین صحبتهاست...
اگاه
این که همش شده گلایه و طرح مشکل...!
چرا نکات + و تلاشهای سازمان بازرگانی و رییس دلسوز آن آقای عالیپور که مورد اعتماد کامل معاونت برنامه ریزی استانداری هم هست رو نمیبینید؟؟
لطفا یک طرفه به قاضی نرید ...
اگاه
پس چرا نظر ما رو منعکس نمیکنید؟
فقط مطالب تخریبی اجازه دارند در سایتتون به عنوان نظر قرار داده بشه؟؟؟
واقعا برای این رویه کاریتون متاسفم...
راستی چه خبر از نمایشگاههای امسال؟
آیا قراره روند رانتی و رابطه ای پارسال درباره انتخاب مجریان برگزاری ادامه پیدا کنه یا تغییری در واگزاری رخ داده؟
لطفا ما رو آگاه کنید...
چه خبر از آتش سوزی نمایشگاه عرضه مستقیم پارسال؟
مثل اینکه هنوز کل خسارتها بعد از 9 ماه داده نشده !!!
لطفا درین باره توضیح بدید...
ممنون از پیگیریتون.
سمیعی نژاد
من از خریداران مبل از نمایشگاه مبلمان پارسالم.
محصولی که خریدم با اونچه تحویل گرفتم زمین تا آسمون تفاوت داشت!!
به بازرگانی و آقای آگاه هم شکایت کردیم ولی نتیجه ای نگرفتیم...
لطفا پیگیری کنید که چه مقام مسولی برای پاسخگویی به این شکایات ما وجود داره؟؟!!!
جمشیدی
سلام
نتیجه اون عدم مدیریتها برای واگزاری امتیاز برگزاری نمایشگاهها این نمایشگاههای بی کیفیت و خلوت امسال شده
چرا مسیولان توجهی به لزوم تحقق حماسه اقتصادی نمیکنند؟!!
لطفا پیگیری کنید.
پوریا
سلام.فکری جدی برای پارکینگ نمایشگاه بکنید.ممنون
یونسی
قرار بود دولت جدید باعث رونق اقتصادی بشه،
چرا با ابقای مدیران بی کفایت قبلی در راس سازمان صنعت و تجارت وضعیت نمایشگاههای قم هر روز اسفناکتر از روز قبل میشه؟
متاسفانه با گذشت 4ماه از سال هنوز نمایشگاهی در قم و در محل دایمی برپا نشده...!!!!
جمشیدی
چرا امسال نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه ماه رمضان برگزار نشد؟؟
چه کسی جوابگوی کم کاری بازرگانی و سازمان تجارت است؟؟؟
لطفا منعکس کنید تا بلکه گوش شنوایی پیدا بشه.....
رضا
با سلام
شنیده ایم نمایشگاه امسال را با مزایده سوری به گروهی واگذار نموده اند که با بی لیاقتیشان نمایشگاه پارسال پائیزه آتش گرفت و هنوز تکلیف کسانی که مبلمان از آن نمایشگاه خریده اند و شکایاتی دارند معلوم نیست .البته با ماندن رئیس بازرگانی که جوابگوی کسی نیست اوضاع از این بهتر نمی شود.توصیه ما ضرر دیدگان این است که از این نمایشگاه ها با این مدیریت ها نباید بازدید و یا حتی خریدی کرد
رضوانی
دلیل باقی ماندن رییس فعلی صنعت معدن و تجارت
با وجود این حجم نارضایتی و شکایات مردم از ایشون در حوزه های مختلف کاری واقعا چیه؟
از سایت خوب شما برای افشای دستان پشت پرده تقاضای کمک و روشنگری داریم...
محرری
سلام
میخواستم بدانم دستاورد نمایشگاه گروه چینی در قم چه بود؟
و آیا از طرف گروه قمی پیگیری هم شد یا نه؟؟؟