شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 2990
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد:

کاهش 48 درصدی وقوع حوادث در مراتع استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از کاهش چشمگیر وقوع حریق در مراتع قم در سال جاری خبر داد و گفت: حوادث روی داده در مراتع این استان کاهش 48 درصدی داشته است.
کاهش 48 درصدی وقوع حوادث در مراتع استان قم
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان امروز با اشاره به ۱۴ مورد حادثه حریق در مراتع استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ مورد حریق در مراتع مناطق غربی و جنوبی استان که به طور عمده بخش‌های خلجستان، سلفچگان و کهک را تشکیل می‌دهند، روی داده است.

وی افزود: ۱۴ مورد حریق در مراتع، باعث از بین رفتن ۷۴ هکتار از مراتع استان قم در مدت هشت ماهه نخست سال جاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار داشت: وقوع حوادث مربوط به مراتع در مدت مشابه سال قبل که ۲۷ مورد بوده است، ۴۱۸ هکتار از مراتع را دچار حریق کرده است.

عفتان با بیان اینکه علت اصلی ایجاد حریق‌ها در مراتع سهل‌انگاری افرادی است که برای تفریح و تفرج به مناطق ییلاقی استان به‌ویژه در فصل تابستان و بهار می‌روند، عنوان کرد: مراقبت از این نعمت‌های خدادادی می‌تواند در کاهش اثرات خشکسالی، تامین علوفه دام‌ها، تعدیل دما و کنترل ریز‌گردها نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم ادامه داد: هوشیاری، اطلاع‌رسانی و کمک به موقع اهالی و دهیاران مناطق یاد شده، نقش بسزایی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق‌های ایجاد شده در سال جاری داشته است.

وی گفت: حوادث حریق با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته به منظور حفاظت و امنیت مراتع کاهش داشته است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.9b5urhb9giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما