دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 3692
حجازی اعلام کرد:

هیچ مورد از ابتلا به آنفولانزای نوع A در قم دیده نشده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آنفلوآنزای نوع A در استان قم دیده نشده است.
هیچ مورد از ابتلا به آنفولانزای نوع A در قم دیده نشده است
به گزارش قم نیوز، سید شمس الدین حجازی با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل سرما از اواخر آذرماه به دلیل برودت هوا و رعایت نکردن شرایط بهداشتی شاهد افزایش ابتلا به آنفلوآنزای فصلی هستیم، تصریح کرد: کانون این بیماری از مدارس آغاز شد که با ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان و خانواده‌ها در حال حاضر روند این بیماری رو به کاهش است.

وی با تاکید بر اینکه مراجعه مستقیم خانواده‌ها به بیمارستان‌ها علاوه بر ایجاد ازدحام و شلوغی در این مراکز ممکن است درصد سرایت سایر بیماری‌ها را به کودکان فراهم کند، اظهار داشت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود با مشاهده تب بالا، سرفه و بدحالی کودکان پیش از مراجعه به بیمارستان ابتدا به درمانگاه‌ها و مطب‌های سطح شهر مراجعه و در صورت صلاحدید پزشک، بیمار خود را به بیمارستان تخصصی حضرت فاطمه معصومه(س) منتقل کنند.

اشغال صد در صد تخت‌های بیمارستان فاطمه معصومه(س) قم
حجازی با اشاره به اینکه در حال حاضر صد در صد ۱۸۵ تخت فعال بیمارستان حضرت فاطمه معصومه(س) اشغال است، گفت: به منظور رفاه حال شهروندان بخش اطفال بیمارستان آیت الله گلپایگانی و بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) خدمات طب اطفال را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های درمانی برای ارائه خدمات و درمان به مبتلایان آنفلوآنزای فصلی استفاده می‌شود، افزود: به همین منظور بخش درمانگاهی بیمارستان الزهرا و شهید بهشتی نیز آماده ارائه خدمات درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در اظهار داشت: تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آنفلوآنزای نوع A در استان مشاهده نشده است.

تقویت ویروس آنفلوآنزای فصلی در بدن با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک
وی رعایت بهداشت فردی، شستشوی مستمر دست با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و دست دادن و استفاده نکردن از لوازم شخصی دیگران را در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی موثر دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به شدت پرهیز کنند.

حجازی با تأکید بر اینکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک موجب قوی‌تر شدن این نوع از ویروس آنفلوآنزا در بدن می‌شود یادآور شد: داروخانه‌ها نیز بدون نسخه پزشک حق ارائه آنتی بیوتیک را ندارند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.9bfurhb05iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما