شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 9443
پیریایی عنوان کرد:

بهره برداری از ۶ هزار واحد مسکن مهر در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از آماده افتتاح بودن ۶ هزار واحد مسکن مهر در قم خبر داد، عملیات ساختمانی این واحدها اتمام یافته و تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسند.
بهره برداری از ۶ هزار واحد مسکن مهر در قم
به گزارش قم نیوز، کرم‌رضا پیریایی در جلسه شورای تامین مسکن استان قم، به عملکرد مثبت استان در زمینه ساخت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی، استان قم جزو سه استان برتر کشوری، در زمینه اجرای مناسب پروژه های مسکن مهر شناخته شده است.

وی با قدردانی از تلاش و همکاری جدی دستگاه‌های دست اندرکار در کسب این عنوان و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کاری استان در بخش مسکن، گفت: این تعامل و جدیت در اجرا، باید تا پایان کامل برنامه، استمرار داشته و قم یکی از استان‌های الگو در این زمینه باشد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم رصد دقیق روند اجرای طرح های مسکن مهر از سوی دستگاه های متولی، به تشکیل مستمر جلسات شورای تامین اشاره و تصریح کرد: در این جلسات گزارش دقیقی از میزان فعالیت های انجام گرفته از سوی ادارات و سازمان های متولی مسکن مهر و نیز برنامه ها و چشم انداز اینده و موانع و مشکلات پروژه ها ارائه می شود.

پیریایی با اشاره به اهمیت تلاش برای رفع مشکلات پس از بهره برداری و تحویل واحدهای ساخته شده، گفت: خوشبختانه آماده سازی محلات و تامین تاسیسات زیربنایی پروژه های مسکن مهر در ماه های گذشته، روند خوبی پیدا کرده است اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما و برنامه های افتتاحیه، لازم است این کار به ویژه محوطه سازی و آسفالت معابر داخلی محلات با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان لزوم توجه به سایر نیازهای مسکن مهر را یاد آور شد و گفت: بحث مدرسه و مسجد از جمله مواردی است که باید در اولویت تامین امکانات و نیازها قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به در دست احداث بودن بازار روز در محله یک پردیسان، بر لزوم تسریع در آماده سازی و تعیین تکلیف بهره برداران آن بر اساس ضوابط تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به برنامه ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در قم تا پایان سال جاری، از آماده افتتاح بودن ۶ هزار واحد مسکن مهر دیگر در قم خبر داد و گفت: عملیات ساختمانی این واحدها اتمام یافته و تا پایان آذرماه به بهره
برداری می رسند.

طرح جامع شهر جعفریه تصویب شد

استاندار قم در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، بررسی و تصویب طرح های جامع شهرهای استان را از وظایف مهم این شورا برشمرد و اظهار کرد: طرح های تفضیلی مربوط به شهرهای قنوات، کهک و سلفچگان، در جلسات قبلی شورای برنامه ریزی و توسه استان، مطرح و با حداکثر آراء اعضا به تصویب رسید.

وی با قدردانی از اهتمام و مشارکت جدی دستگاه ها، طرح جامع شهری را از نیازهای اساسی شهرهای استان دانست و افزود: تدوین طرح جامع، جهت گیری های کلی را مشخص و به برنامه ریزان شهری در برنامه ریزی های مناسب برای آینده شهر کمک خواهد کرد.

پیریایی با بیان این که شهر جعفریه، چهارمین شهری است که طرح جامع آن در نشست امروز شورا مطرح و به تصویب می رسد، گفت: با بررسی و تصویب طرح جامع شهر دستجرد در جلسه آتی شورای برنامه ریزی، پرونده طرح های تفضیلی شهرهای استان بسته خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب نهایی طرح جامع شهر جعفریه، گفت: این طرح ، ما حصل مطالعات ویژه، بررسی در جلسات مختلف کارشناسی و کمیته فنی و تصویب در کارگروه تخصصی مسکن و شهرسازی استان است که برای تصویب نهایی به دبیرخانه شورای برنامه ریزی ارجاع شده بود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به جزییات طرح جامع شهر جعفریه، گفت: این طرح برای افق ۱۴۰۰ و با پیش بینی جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر تهیه شده است.

وی با بیان این که ۲۹۳ هکتار به عنوان محدوده و ۱۴۶۲ هکتار به عنوان مساحت پیشنهادی حریم شهر در طرح جدید پیش بینی شده است، گفت: در این طرح، توسعه شهر به سمت جنوب در نظر گرفته شده است.

پیریایی تعداد روستاهای حوزه نفوذ مستقیم شهر جعفریه را ۱۸ روستا عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، تعداد ۱۶ روستا برای دریافت خدمات ضروری به صورت روزانه به این شهر مراجعه می کنند.
https://qomnews.ir/vdcb.ab9urhbafiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما