پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 5438
آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد:

شهدا باعث عزت اسلام برکت و افتخار مسلمانان

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: شهدا چه طور در برابر ناملایمات بودند و روز به روز بر مقاومت ما افزوده می‌شود و این امر آثار فراوانی برای عزت اسلام، برکت و افتخار مسلمانان دارد.
شهدا باعث عزت اسلام برکت و افتخار مسلمانان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله لطف الله صافی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار خانواده شهدای هسته‌ای کشور اظهار کرد: فضائلی در شهادت و فداکاری در راه خداوند متعال و ترویج دین، حفظ اسلام و عظمت اهل بیت و اعتلای اسلام وجود دارد که توان تصور و درک آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مرگ برای هر بشر دیر یا زود وجود دارد و آن چیزی که مهم بوده نوع مرگ است که انسان چطور، در چه راهی و مسیری بمیرد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: آنچه روایت، عقل و نقل به آن دلالت دارد این است که بالاترین مرگ‌ها شهادت در راه خداوند است.

وی با اشاره به فرمایش امیر مومنان (ع) در عهدنامه مالک اشتر گفت: سعادت و شهادت با یکدیگر هستند، بنابراین هر کسی متوجه این مقام شود، برای رسیدن به این مقام آرزومند می‌شود.

صافی‌گلپایگانی تاکید کرد: انسان باید به طور حقیقی بداند که مرگ نباید رایگان باشد و کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند اجر و مزد می‌برند.

وی عنوان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی داده می‌شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت نوع مرگ گفت: افرادی که مرگ عادی دارند مانند شهدا در مقام و منزلت نیستند و اجر و پاداش ندارند، ولی مسئله شهادت در راه خدا سبب رسیدن اشخاص به درجات عالی و برای بازماندگان سبب اجر و پاداش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان برای اعتلای کلمه اسلام و مبارزه با کفار شهید شدند.

وی یادآور شد: هر مصیبتی برای باقی ماندن اسلام و عزت اسلام برای انسان آسان بوده و نتیجه آن بسیار ارزشمند است.

صافی‌گلپایگانی با تاکید بر تحمل مصیبت از سوی انسان‌ها گفت: انسان باید طوری باشد که عاقبتش همین طور باشد که آثار و افتخارات فراوانی برای کشور، مردم، خانواده‌ها و دین داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در روز قیامت یکی از افرادی هستند که بزرگ بوده و شفاعت آنها قبول می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تسلیت به بازماندگان شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای گفت: دشمنان متوجه هستند و مشاهده می‌کنند شهدا چه طور در برابر این ناملایمات بودند و روز به روز بر مقاومت ما افزوده می‌شود و این امر آثار فراوانی برای عزت اسلام، برکت و افتخار مسلمانان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در عین تسلیت، به خانواده‌های شهدا تبریک می‌گویم و نه تنها برای خانواده‌ها، بلکه برای مملکت افتخار است که ما از این افراد بهره‌مند باشیم.

صافی‌گلپایگانی عنوان داشت: این استقامت که از سوی خانواده‌ها و عزیزانی که به شهادت رسیدند مشاهده می‌شود برای ما افتخار است و باید آنها را خیلی مهم بدانیم و در واقع در پیشگاه خداوند شاکر باشیم که آنها به شهادت و سعادت نائل شدند.

وی یادآور شد: اگر مرگ در راه خدا، برای قرآن و امام زمان باشد خوب و سعادتمند است و امیر مومنان (ع) بر این نکته تاکید داشت و هر مسلمان و شیعه‌ای باید این امر را بازگو و عملی کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید بخواهیم به این مرتبه نائل شویم تا روز به روز بر افتخار و سعادت مملکت افزوده شود.

همسر شهید شهریاری نیز در پایان این دیدار اظهار کرد: نفس شما در این کشور در حقیقت یک موهبت است.

بهجت قاسمی از آیت‌الله صافی گلپایگانی خواست تا برای سه فرزند خردسال شهدا دعای کند.

صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: این فرزندان به منزله اولاد امام زمان (عج) هستند و از سوی حضرت ولی عصر به آنها توجه می‌شود.

وی تاکید کرد: باید آنها متوجه باشند که باید افتخار را حفظ کنند تا افتخارشان خدشه‌دار نشود.

این مرجع تقلید عنوان داشت: شما به عنوان همسر، خواهر و مادر افتخار دارید، باید حفظ مقام شهدا را با چادر و حجاب داشته باشید، زیرا این امور برای دین، حفظ سنت‌ها، باقی ماندن اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب است.

وی با اشاره به اهمیت چادر گفت: عبای من قیمت ندارد، ولی چادر شما جهاد در راه خداست و اطاعت محسوب می‌شود بنابراین باید به حفظ آن بپردازید و الگویی برای دیگران باشید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.fbsurhbawiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما