چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : 2909
آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد:

لزوم حضور فعالان قرآنی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: مردم به جامعه قرآنی اعتماد داشته و از آنان حرف‌شنوی دارند بنابراین لازم است تا فعالان قرآنی در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی کشور دخالت کنند.
لزوم حضور فعالان قرآنی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از حافظان قرآن، اظهار کرد: قرآن مجموعه‌ای کامل از توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... است که راه سعادت انسان را نشان می‌دهد.

وی گفت: در این کتاب آسمانی می‌توان برای هر امری از امور مختلف فردی و اجتماعی دستورالعملی یافت که به راه درست اسلام ناب هدایت می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از امور مهمی که در اسلام به آن اهمیت داده شده و در قرآن نیز آیاتی در این زمینه وجود دارد، مسئله حکومت است.

وی ادامه داد: امروز به شکر خدا یک نظام الهی در جامعه ما حکم‌فرما شده که این نظام به محوریت ولایت و بر اساس آیات قرآن شکل گرفته است.

نوری‌همدانی ابراز کرد: تفسیر آیات قرآن از امور مهمی است که باید بطور کامل و به صورت قدم به قدم صورت گیرد تا دستورالعمل زندگی مسلمانان بطور کامل از آن استخراج شود.

وی افزود: یکی از وسایل برکت علم، تکریم استاد است، اگر انسان استاد خود را احترام کرد باید او را بزرگ بدارد تا علمش برکت پیدا کرده و در عمل نیز موفق شود.

این مرجع تقلید خطاب به حاضران اظهار کرد: باید اساتید خود را احترام کنید چه در زمانی که در قید حیات هستند و حتی پس از مرگ نیز حق استاد به شاگرد تمام نمی‌شود.

وی با اشاره به تکریم آیت‌الله طباطبایی توسط شهید مطهری که استاد وی بود، افزود: شهید مطهری حتی پس از مرگ نیز از ایشان طوری یاد می‌کرد که برای همه شاگردان باید الگو باشد.

‌نوری‌همدانی عنوان کرد: آیت‌الله طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل آیه ۱۰۲ سوره بقره می‌نویسد که این آیه یک میلیون و ۶۰۰ هزار احتمال در معنی دارد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های موجود در تفاسیر آیات قرآن، گفت: بسیاری از آیات قرآن هنوز تفسیر نشده که این موضوع همت کارشناسان و فعالان قرآنی را می‌طلبد.

این مرجع تقلید با بیان ضرورت توجه به تفسیر آیات قرآن در کنار حفظ قرآن، تصریح کرد: باید با تدوین برنامه‌ای منظم برای تفسیر قرآن، خود و مردم را از برکات تفسیر آیات نورانی کلام وحی بهره‌مند سازید.

وی ادامه داد: کسانی که در عرصه قرآن مهارت کامل دارند و عمر و وقت خود را برای قرآن سپری کرده‌اند، باید در اجتماع فعال بوده و خود را به مردم معرفی کنند.

‌نوری‌همدانی عنوان کرد: مردم برای کسانی که عمر خود را در راه قرآن صرف کرده‌اند، احترام زیادی قائل بوده و این افراد و مراکز باید در جامعه شناخته شده باشند.

وی گفت: مراکز قرآنی باید خود را به کشورهای اسلامی معرفی کرده و فعالیت‌های خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به تاثیرگذاری حافظان قرآن و جامعه قرآنی در کشور، ادامه داد: باید حافظان قرآن یک گروه واحد تشکیل داده و با هم متحد شوند تا با همفکری هم این تاثیرگذاری را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: امروز دین و سیاست از هم جدا نیست، بنابراین جامعه قرآنی کشور در مسائل سیاسی مانند انتخابات هم باید نظر خود را به مردم منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که امروز از آن بهره‌مند شده‌ایم نظام ولایی است، متذکر شد: جامعه قرآنی نیز لازم است با فعالیت و اعلام موضع در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی در حفظ و صیانت آن تلاش کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.gb5urhb99iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما