شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 7904

عده ای مامور به راه‌انداختن دعوا در کشور هستند

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که عده‌ای انگار مامور هستند که دعوا راه انداخته و کینه ایجاد کنند.
عده ای مامور به راه‌انداختن دعوا در کشور هستند
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی جمعه شب در همایش بزرگ مهدویت که از سوی موسسه قرآنی نورالیقین در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، با اشاره به اینکه زمان ظهور موقع توبه کردن نیست، اظهار ذاشت: استعدادهای بالفعل باید در زمان ظهور وجود داشته باشد چرا که زمان ظهور ناگهانی رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه مهدوی اگر می‌خواهیم تلاش کنیم باید به ایده‌های حضرت توجه کرده و در آن این راستا گام برداریم.

رییس مجلس شورای اسلامی یکی از خصوصیات جامعه مهدوی مبارزه با استکبار و ظلم عنوان کرد و ادامه داد: در روزگار ما ظالمان واقعی مشخص هستند و در صحنه بین‌المللی موجودات بدخیم به جان ملت‌ها افتاده‌اند و وقتی که یک جریانی بین مسلمین شکل می‌گیرد، به جان آنها می‌افتند.

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی حرکتی بین کشورهای غربی به وجود آمد که آنها تصمیم گرفتند دنیا را برای خود تقسیم کنند، افزود: بعد از فروپاشی شوروی آمریکا خواست دنیا را مدیریت کند، جنگ به راه انداخت و ایده‌پردازی کرد.

لاریجانی اضافه کرد: عده‌ای دانشمندان هم تئوری نوشتند که چرا باید مدیریت جهانی آمریکا را پذیرفت و بعد از تئوری‌پردازی آمریکایی‌ها به عراق و افغانسان حمله کرده و جنگ ۳۳ روزه راه انداختند.

وی با اشاره به اینکه شرور واقعی در صحنه بین الملل آمریکا و اسراییل هستند، یادآور شد: اینکه امروز آن ها نسبت به ملت ایران ستمگری می‌کنند به این دلیل است که ملت ایران می‌خواهد مستقل باشد و قصد ندارد زیر بار زور برود و این مسئله برخلاف تئوری‌های آنها است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما همیشه از مستضعفین و کسانی که به آنها ظلم می‌شود دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: دفاع ملت ایران از فلسطین به دلیل مظلومیت آنها بوده و یک مرام مهدوی است، در جامعه مهدوی نمی‌توان نسبت به سرنوشت مسلمانان بی‌تفاوت بود.

وی بیان کرد: اگر در کشور عراق و افغانستان ستم می‌شود باید از آنها حمایت کنیم چرا که جامعه مهدوی نمی‌تواند نسبت به سرنوشت دیگر ملل بی‌تفاوت باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از خصوصیات جامعه مهدوی را رشد علمی دانست و اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های زمان ظهور این است که استعدادهای افراد بارور شده و بنابراین حرکت جامعه باید به سوی دانایی و رشد عقلانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه خمود که به دنبال خرافات و وقت تلف کردن باشد جامعه مهدوی نیست، بیان کرد: جامعه مهدوی سراسر شور و عقلانیت است و در هنگام ظهور امام عصر کینه‌ها از دل‌ها زدوده شده و مودت جای اختلاف را می‌گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در جامعه مهدوی روابط بر اساس محبت و نه تیره‌گی و دعوا شکل می‌گیرد و نفاق در جامعه مهدوی جایی ندارد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات امروز کشور تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که عده‌ای انگار مامور هستند که دعوا راه انداخته و کینه ایجاد کنند.

لاریجانی گفت: امروز در جامعه ما گرانی اشتغال و مسائل اقتصادی در اولویت قرار داد و مردم انتظار دارند مسوولان برای حل این مشکلات وقت بگذارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما باید در عمل یک جامعه مهدوی باشد، تصریح کرد: شعار دادن برای فرج امام عصر خوب است اما، باید ببینیم که حضرت از ما چه می‌خواهد؟

لاریجانی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های تربیت اسلامی این است که فرد اهل مراقبه و مشاهده بوده و همیشه به خودش سخت گرفته و به دیگران حسن ظن داشته باشد، افزود: گاهی برعکس می‌شود و افراد برخی رفتارهای دیگران را بد توجیه کرده و خود مطلق گرا هستند و این روند با سنت جامعه اسلامی مغایر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی قم از میلیون‌ها زائری که با عشق به حضرت مهدی(عج) به قم آمدند و به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشرف شدند، اظهار کرد: مردم قم میزبان میلیون محب حضرت مهدی بودند و این مهم هم از افتخارات شهر قم است که محبان حضرت را به خود می‌طلبد و این مسئله باعث خیر و برکت برای این شهر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های شهر قم برای مساعدت به زائران باید گسترش بیشتری داشته باشد، بیان کرد: کارهای خوبی در حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران در این سال‌ها انجام شد و امسال هم بودجه‌ خوبی برای شهر و استان قم و توسعه حرم اختصاص یافته که امیدواریم مسئولان اجرایی به خوبی آن را دریافت کرده و در راه آبادانی شهر قم گام بردارند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.gbzurhb9aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما