سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 7706

برخورد با مفاسد اقتصادی موجب اعتماد مردم به نظام است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی را موجب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم به نظام دانست.
برخورد با مفاسد اقتصادی موجب اعتماد مردم به نظام است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد غروی با اشاره به رسیدگی قضائی پرونده فساد اقتصادی گفت: کشف مفاسد اقتصادی و رسیدگی قوه قضائیه به این موارد نقش مهمی در بازدارندگی کسانی دارد که زمینه برای فساد اقتصادی برایشان مهیا است.

وی تاکید کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی موجب اعتماد و اطمینان مردم به مسوولان و نظام می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پدیدار شدن فساد اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد بیان کرد: در این بین کشورهایی که از سلامت بیشتری در این زمینه برخوردار باشند با موارد فساد اقتصادی برخورد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی باید موجب خوشحالی برای همه مسئولان شود ابراز داشت: نباید اینگونه باشد که برای مسئولان در این زمینه تردید ایجاد شود و اگر تردیدی نیز شکل گرفت باید موارد تردید رفع شود تا همه در برخورد با مفاسد تلاش کنند.

عضو شورای عالی حوزه در ادامه با اشاره به قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی بیان داشت: افرادی که در این مفاسد نقش مستقیم و تاثیر گذار داشته اند حتی اگر در نظام دارای مسئولیت و جایگاه اجتماعی باشند باید با آنان برخورد کرد و نباید اینگونه تلقی شود که برخورد با این افراد موجب تضیعف نظام است.

وی ادامه داد:‌ برخلاف اظهار نظرهایی که صورت می گیرد برخورد با این افراد موجب تقویت و از نقاط قوت نظام است.

در برخورد با جرایم نباید احساسی عمل کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نحوه رسیدگی در این پرونده ها عنوان کرد: در برخورد با اینگونه جرایم نباید به شکل احساسی عمل کرد و مجازات نیز باید در حد و اندازه تخلف باشد نه کمتر و نه بیشتر از آن.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر مسوولان بر زیردستان خود گفت: کشف چنین پرونده هایی نشان می دهد که مسئولان باید نظارت و ارزیابی بیشتری بر نحوه عملکرد زیر دستان خود داشته باشند و نباید با اعتمادهای بی جا زمینه ایجاد چنین مفاسدی فراهم شود.

غروی ادامه داد: کشف این جرایم نشان می دهد که گاهی خلاء های قانونی در تشکیلات اداری زمینه ساز اینگونه مفاسد بوده اند که باید با قانونگذاری و برنامه ریزی دقیق این خلاء ها برطرف شود تا از بروز مفاسد بعدی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.gbzurhbz0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما