پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 9957

غبارروبی حرم حضرت ابوالفضل توسط آیت‌الله نوری همدانی

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی که در کشور عراق به سر می‌برد با حضور در آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع) مضجع مطهر و نورانی ایشان را غبارروبی کرد.
غبارروبی حرم حضرت ابوالفضل توسط آیت‌الله نوری همدانی
به گزارش قم نیوز، به نقل از ستاد خبری سفر آیت الله نوری همدانی به عراق، حجت‌الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل(ع) با جمعی از خدام و کارگزاران حرم حضرت عباس (ع) در محل استقرار آیت‌الله نوری همدانی حاضر شدند و از معظم‌له دعوت کردند تا برای غبارروبی مضجع شریف حضرت اباالفضل العباس (ع) رهسپار کربلا شود.

آیت‌الله نوری همدانی و هیئت همراه با حضور در شهر کربلا مورد استقبال روحانیون، مردم و کارگزاران حرم حضرت ابوالفضل (ع) قرار گرفتند و پس از آن به دست ایشان قفل درب ضریح مطهر حضرت عباس (ع) گشوده شد و ایشان برای غبارروبی وارد ضریح شدند.

این مرجع تقلید پس از ورود به ضریح، ضمن اقامه نماز و مشارکت در غبارروبی در خصوص جایگاه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: حضرت عباس(ع) جایگاه رفیعی از علم، ادب، شجاعت، ایثار، بصیرت و از خود گذشتگی دارد که همه اینها برای ما درس است.

وی اذعان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) فداکاری‌های بسیاری انجام دادند و جان خود را در راه اسلام و امام حسین (ع) ایثار کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارادت مردم ایران به حضرت ابوالفضل (ع) افزود: در دوران دفاع مقدس چه بسیار افرادی بودند که از ایشان تاسی گرفته و فاتح‌الفتوح شدند و امروز نیز چه بسیار جوانانی که در ماه محرم شور حسینی بپا می‌دارند.

در پایان این مراسم معنوی پرچم سرخ گنبد حرم حضرت ابوالفضل (ع) به آیت‌الله نوری همدانی اهدا شد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcb.sb9urhb9ziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما