سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 7850
با حضورگروهی از فعالان بازرگانی قم و ترکیه انجام شد؛

امضای تفاهمنامه راه‌اندازی مرکز تجاری ایران و ترکیه در قم

قم نيوز : قم نیوز: تفاهمنامه راه‌اندازی مرکز تجاری ایران و ترکیه با حضور فعالان عرصه بازرگانی و صاحبان سرمایه در قم به امضا رسید.
امضای تفاهمنامه راه‌اندازی مرکز تجاری ایران و ترکیه در قم
به گزارش قم نیوز، جمعی از صاحبان سرمایه و فعالان بازرگانی ایران و ترکیه دوشنبه‌ شب در سالن جلسات هتل قصر قم گرد هم آمدند تا فصل جدیدی در روابط تجاری میان تجار قمی و ترکیه‌ای را رقم بزنند.

در این مراسم که به همت موسسه راهبردی تجارت ایران و ترکیه در قم برگزار شد، ابوالفضل خاکی رییس اتاق بازرگانی استان قم در سخنانی با اشاره به ضرورت حضور فیزیکی صاحبان سرمایه و تجار ایرانی در سایر کشورها گفت: امکانات مورد نیاز برای این مسئله به همت برخی از فعالان اقتصادی در کشور ترکیه فراهم شده و دفتر تجارت ایران و ترکیه فعال شده است.

وی خواستار همکاری در شکل‌های مختلف توسط صاحبان سرمایه به منظور گسترش تجارت خارجی شد و گفت: همه افراد باید در راستای حل مشکلات پیش ‌رو تلاش کرده و به تحقق اهداف کمک کنند.

در ادامه یکی از معاونان موسسه راهبردی تجارت ایران و ترکیه به سخنرانی پرداخت و با تاکید بر استفاده از فرصت‌های موجود در کشور ترکیه به منظور سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها نقش واسطه‌ای و گذر را برای صاحبان سرمایه در ایران دارند بنابراین با توجه به اوضاع اقتصادی جهانی، ترکیه از کشورهایی است که برای فعالیت‌های اقتصادی ایرانیان مناسب خواهد بود.

یونس عالی‌پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به گذشته تاریخی صنعت در قم گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در عرصه تجارت خارجی قم صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت‌های تجاری خارجی بازرگانان قم تصریح کرد: برای انتقال آسان مراودات تجاری و صنعتی با ترکیه باید فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گیرد و حضور متقابل فعالان اقتصادی دو کشور، ظرفیت‌های زیادی برای ما ایجاد می‌کند.

سخنرانی یکی از فعالان اقتصادی ترکیه از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان نیز تفاهمنامه راه‌اندازی و آغاز به کار مرکز تجاری ایران و ترکیه به امضای قاسمی، رییس موسسه راهبردی تجارت ایران و ایران و نماینده‌ای از تجار و بازرگانان کشور ترکیه رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.sbzurhbwgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما