سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 7986

برای دیندار کردن مردم باید هزینه کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دولت باید برای آموزش دینداری و ارزش‌های مانند حجاب و عفاف در جامعه هزینه کند.
برای دیندار کردن مردم باید هزینه کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز با اشاره به فرارسیدن سالروز صدور فرمان کشف حجاب و روز حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب موضوعی است که خداوند سبحان در قرآن کریم برای صیانت از اخلاق جامعه و از هم نپاشیدن کانون گرم خانواده به آن تاکید کرده است.

وی ادامه داد: پوشش موضوعی است که در قرآن به طور مستقیم به آن اشاره شده و در این رابطه به پوشاندن بانوان برای کنترل چشمان آلوده اشاره شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: پس از دستور پوشش به بانوان، قرآن کریم به مردها و زن‌ها دستور کنترل نگاه برای حفظ شدن از تهاجمات غرایز را داده است.

وی افزود: اگر این دو دستور شارع مقدس مبنی بر حفظ پوشش و نگاه در جامعه اجرا شود، بسیاری از مشکلات اخلاقی و امنیتی کمتر شده و سلامت جامعه تا حد زیادی حفظ می‌شود.

نجاریان‌زاده با اشاره به ضرورت آموزش در زمینه ترویج حجاب و عفاف ابراز داشت: تربیت و آموزش افراد از درون خانه و خانواده آغاز می‌شود و پدران و مادران نخستین معلمان جامعه هستند.

وی گفت: طبق متون دینی که مورد تائید کارشناسان و روانشناسان نیز قرار گرفته است، تربیت باید قبل از هفت سالگی آغاز شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: حفظ نگاه و حفظ حجاب باید از سنین ابتدایی کودکی با لطافت‌ها و محبت‌های خاص محیط خانواده به فرزندان یاد داده شود.

وی اظهار داشت: پدر و مادر با عمل خود نیز باید به فرزندان خود حفظ نگاه و رعایت پوشش اسلامی را بیاموزند تا عفت و حیا در درون کودک نهادینه شود.

نجاریان‌زاده با اشاره به ارزش حیا ابراز داشت: حیا اختصاصی به مسلمانان ندارد و قبل از ظهور اسلام در ادیان پیشین نیز این موضوع به عنوان یک ارزش مطرح بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش در خصوص ترویج حجاب و حیا در دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد و باید آموزش این ارزش‌ها را با استدلالات عقلی و منطقی از مقطع ابتدایی برای کودکان آغاز کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به وضعیت کنونی جامعه از در زمینه حجاب و عفاف ابراز داشت: در حال حاضر جامعه ما از این نظر فاصله زیادی با نقطه مطلوب دارد.

وی ادامه داد: بخشی از دلایل نابسامانی وضعیت حجاب و عفاف در جامعه ما به مسائل اقتصادی برمی‌گردد که موجب شده خانواده‌ها آن طور که باید نتوانند در زمینه تربیت فرزندان خود به صورت فعال عمل کنند.

نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی پدر و مادری مجبور هستند در طول روز ساعت‌های طولانی برای کسب معاش تلاش کنند، نمی‌توانند آن طور که باید در زمینه تربیت فرزند خود سرمایه‌گذاری کرده و از این رو مسوولان باید ساماندهی امور اقتصادی را به عنوان یکی از راه‌ها ساماندهی وضعیت فرهنگی کشور مدنظر داشته باشند.

وی گفت: بخش دیگری از این مشکلات مربوط به گسست بنیان خانواده بوده که این موضوع خود معلول کاستی‌های دیگر در جامعه است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: عدم تقویت مبانی دینی در جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلاتی است که هم‌اکنون در زمینه حجاب در جامعه ما وجود دارد.

وی افزود: دولتمردان ما باید نسبت به تامین دینداری مردم حساسیت بیشتری نشان داده و برای این موضوع سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.

نجاریان‌زاده ادامه داد: گاهی این سوال پیش می‌آید که آیا نباید برای دیندار کردن مردم هزینه کرد، در حالی که امروز دشمن هزینه‌های بسیاری برای دین‌زدایی از جامعه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نقش مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: مساجد جامعه اسلامی باید قوی و نیرومند باشند تا بتوانند نقش خود را در رابطه با آموزش دینداری برای مردم ایفا کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.wbzurhb90iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما