پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 5870
جعفری خبرداد:

اجرای پروژه 178 واحدی مسکن ویژه پرستاران در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم از اجرای پروژه 178 واحدی مسکن وی‍ژه پرستاران قمی خبر داد و گفت: این پروژه در قم نسبت به سطح کشور بسیار موفق اجرایی شد.
اجرای پروژه 178 واحدی مسکن ویژه پرستاران در قم
به گزارش قم نیوز، رضا جعفری به کمبود نیروی پرستار مرد در این استان اشاره و ابراز کرد: با توجه به تعداد تخت‌های بیمارستان و تخت‌های وی‍ژه، تعداد پرستاران مرد بسیار کمتر از تعداد پرستاران زن در قم است.

وی کمبود پرستاران مرد را تنها مربوط به استان قم ندانست و بیان کرد: کمبود پرستار مرد هر چند تمام کشور را در برگرفته است ولی این موضوع در قم بسیار پر رنگ‌تر از دیگر نقاط کشور است.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم به مشکلات پیش رو به دلیل رخداد این مسئله اشاره و ابراز کرد: ناتوانی در ارائه خدمات مناسب به بیماران مرد در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود نیرو از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که در این زمینه به وجود آمده است.

وی با ارائه پیشنهادی برای رفع این مشکل ادامه داد: در صورتی که سهمیه بیشتری برای پذیرش پرستار مرد در کنکور در نظر گرفته و از نخبگان پرستاری در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود می‌توان برای پرستاران مرد انگیزه بیشتری ایجاد کرد.

جعفری، اجرایی شدن قانون ارتقا بهره‌وری با اولویت کاهش ساعات کاری برای پرستاران را از جمله اقداماتی دانست که برای نخستین بار در ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت موفق اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران در ارائه خدمات درمانی می‌توانند اقدامات موثر و مناسبی را انجام دهند، تاکید کرد: نظام پرستاری به عنوان یک ظرفیت مهم در ارتقا ساختار درمان و سلامت است.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری قم از جمله اقدامات موفقیت‌آمیز دانشگاه علوم پزشکی قم را اجرای پروژه ۱۷۸ واحدی مسکن ویژه پرستاران عنوان کرد و ابراز داشت: این پروژه در قم نسبت به سطح کشور بسیار موفق اجرایی شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.zbsurhbwgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما