شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 7472

برگزاری مسابقه به منظور آشنایی بیشتر با امام هادی(ع)

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر طلاب و خانواده‌های آنها با اهل بیت(ع) و شخصیت امام هادی(ع)، مسابقه حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقه به منظور آشنایی بیشتر با امام هادی(ع)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی در نشست خبری مسابقه سراسری حفظ زیارت جامعه کبیره که پیش از ظهر امروز در معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار کرد: پس از توهین صورت گرفته به ساحت مقدس امام هادی(ع)، نیاز به معرفی چهره واقعی این امام بزرگوار بیش از گذشته احساس شد.

وی افزود: گام نخست در این راستا، آشنا ساختن طلاب حوزه علمیه با معارف اهل بیت(ع) بود به همین دلیل با همکاری جامعة‌المصطفی العالمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعة‌الزهرا و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و نیز سازمان تبلیغات اسلامی، ستادی به همین منظور تشکیل شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این ستاد برگزاری مسابقه‌ای در رابطه با زیارت جامعه کبیره را پیش‌بینی کرده است گفت: موضوع مسابقه پیرامون مفاهیم این زیارت و در سه محور حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره خواهد بود که در روز ولادت امام هادی(ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از بخش‌های مربوطه عهده‌دار قسمتی از جوایز هستند که به طلاب برگزیده و خانواده‌های آنها تعلق می‌گیرد.

حسین‌خانی با اشاره به ادای حقوق امامان شیعه به وسیله فعالیت‌های این چنینی بیان داشت: پس از برگزاری مسابقه، بخش‌های دیگری چون مفاهیم زیارت جامعه کبیره و وبلاگ‌نویسی برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی برای شرکت در این مسابقه از هفته آینده آغاز خواهد شد اما تبلیغات مربوط به آن در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است ضمن اینکه در مناطقی که دسترسی به اینترنت نباشد، ثبت‌نام به صورت دستی نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش رونویسی زیارت جامعه کبیره از جمله قسمت‌های مهم این مسابقه خواهد بود، گفت: نهادینه شدن محتوا و نیز بهره‌گیری از مفاهیم موجود در این زیارت از اهداف این بخش است.

حسین‌خانی جوایز این مسابقه را شامل سفر عمره و عتبات عالیات دانست و خاطرنشان کرد: جایزه ویژه این مسابقه نیز یک قطعه سنگ تبرکی از آرامگاه سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مسابقات این‌چنینی مانند حفظ خطبه حضرت زهرا(س) و خطبه غدیر نیز در گذشته صورت گرفته است، افزود: مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌های علمیه و ستاد غدیر نیز در برپایی مسابقه اخیر همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.zbzurhba5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما