شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 7779
تا پایان امسال صورت می گیرد؛

اولین پرواز از فرودگاه بین المللی قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم گفت: نخستین پرواز در فرودگاه بین‌المللی قم تا پایان سال انجام می‌شود.
اولین پرواز از فرودگاه بین المللی قم
به گزارش قم نیوز، محمدعلی شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه بین‌المللی قم هزینه شده است، اظهار کرد: ترمینال موقت ۸۰ درصد و باند اصلی ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پارکینگ‌ هواپیماها احداث شده است، تصریح کرد: چند مجموعه بزرگ هتلی و گردشگری در اطراف فرودگاه در حال احداث است.

رییس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌های خود را به کار می‌گیریم که فاز یک فرودگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: نخستین پرواز در فرودگاه بین‌المللی قم تا پایان سال انجام می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه در فرودگاه بین‌المللی قم بیش از ۲۰ پرواز استانی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن فاز یک فرودگاه، روند اجرایی فاز دو سرعت بیشتری خواهد گرفت و در مدت زمان کمتری این فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری فرودگاه بین‌المللی قم طرح‌های کلانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: احداث ۵۲ هتل و ایجاد بزرگ‌ترین مراکز تجاری و کمپ‌های ورزشی در اطراف فرودگاه از جمله طرح‌های مورد نظر است.

رییس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم با تاکید بر اینکه هزینه اتمام فاز یک فرودگاه بین‌المللی قم ۴۰۰ میلیارد تومان است، افزود: فاز دو فرودگاه، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار انجام شده است.

شفیعی با بیان اینکه ۱۵ هکتار مجموعه گردشگری در فرودگاه بین‌المللی قم احداث خواهد شد، اضافه کرد: فرودگاه قم دارای بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری در کشور و جهان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از این سرمایه‌گذار حمایت مالی صورت نگرفته است، اضافه کرد: مردم استان، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران از احداث فرودگاه قم استقبال خوبی کرده‌اند.

رییس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم ضمن درخواست از مسوولان مبنی بر حل مشکلات معارضین زمین اطراف فرودگاه اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر زیرساخت‌ها همچون آب، برق، گاز و تلفن فراهم شود و این مجموعه بزرگ را اتمام برسانیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.zbzurhbz9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما