جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 49676
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

نامه امام علي(ع) به مالك اشتر منشور حقوق بشر و حكومت‌داري است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علميه قم گفت: اگر بخواهيم منشور حقوق بشر و حكومت‌داري را به جهان عرضه كنيم نامه امام علي(ع) به مالك اشتر نمونه بارز اين حقيقت است.
نامه امام علي(ع) به مالك اشتر منشور حقوق بشر و حكومت‌داري است
نامه امام علي(ع) به مالك اشتر منشور حقوق بشر و حكومت‌داري است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام سیدصادق پیشنمازی امروز، ضمن تسلیت سالروز شهادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: پس از شهادت این امام بزرگوار مشاعره‌ای بین عمر و عاص، یزید و معاویه برگزار شد که هر یک از این افراد با وجود دشمنی با امام علی(ع) به تعریف از آن حضرت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) به اندازه‌ای جایگاه والایی داشتند که حتی بدخواهان نیز این چنین به نفع ایشان شهادت داده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت با بیان اینکه اوج برتری انسان در بخشی خود را نشان می‌دهد که دشمنان به نفع او شهادت دهند گفت: در آن دوران آنچنان رعب و وحشت ایجاد کرده بودند که کسی جرأت نمی‌کرد فضیلت امام علی(ع) را بیان کند و دشمنان از روی کینه فضیلت این امام را انکار می‌کردند و به جعل حدیث می‌پرداختند. معاویه سال‌ها بی‌حرمتی حضرت را بر منبرها و سخنرانی‌ها رواج داده بود ولی باید در نظر داشت ابرها هر چند تلاش کنند نمی‌توانند نور خورشید را بپوشانند.

پیشنمازی با اشاره به نامه معروف امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: این نامه یکی از نامه‌های معروف درباره حکومت‌داری است. اگر بخواهیم منشور حقوق بشر و حکومت‌داری را به جهان عرضه کنیم نامه امام علی(ع) به مالک اشتر نمونه بارز این حقیقت است.

وی به روش حکومت‌داری امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت با مردم ارتباط و دیدار عمومی داشتند و مردم نیز می‌توانستند به حضرت دسترسی پیدا کنند بر همین اساس مدیران باید به درس‌آموزی از حضرت بپردازند و فرصت‌هایی برای مردم فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت در امور نظارت بر مسؤولان روش خاصی داشتند به همین دلیل کسانی از سوی حضرت به صورت ناشناخته در سیستم‌های حاکمان ورود پیدا می‌کردند و به شناسایی گره‌ها و خطاها می‌پرداختند.

وی عنوان کرد: امیر مؤمنان(ع) نسبت به انتخاب مدیر حساس بودند و سعی می‌کردند مسؤولان را افرادی قرار دهند که مشکلات را احساس می‌کنند و سبب به عقب بازگشتن جامعه نمی‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb00ba.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما