پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 48686
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه فقه نظام:

حوزویان باید پاسخگوی نیازهای مردم و دستگاه‌ها باشند/برگزاری کنگره «فقیه فقه نظام» در فرودین سال 97

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه فقه نظام گفت: حوزویان باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پاسخگوی نیازهای مردم و دستگاه‌های مختلف نظام باشند و به عنوان یک تشکل جریان‌ساز فعالیت خود را دنبال کنند.
حوزویان باید پاسخگوی نیازهای مردم و دستگاه‌ها باشند/برگزاری کنگره «فقیه فقه نظام» در فرودین سال 97
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در مراسم افتتاحیه دبیرخانه نخستین کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با بیان اینکه سوم خرداد یکی از حوادث بزرگ ایران اسلامی است، اظهار کرد: این حادثه نشان داد که ملت می‌تواند با تکیه بر داشته‌های خود از کشور خود در برابر دشمنان قدرتمند دفاع کند.

وی با تاکید بر اینکه محاصره دشمنان در ابعاد مختلف ادامه دارد، اضافه کرد: دشمنان در ساحت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ملت را محاصره کرده و تهاجم‌ها همچنان ادامه دارد به همین علت حوزه علمیه باید رزمندگان اسلامی و مردم مختلف را در عرصه‌های مختلف همراهی کند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه آثار دینی بزرگان تاریخ اسلام مایه افتخار حوزه است، تصریح کرد: حوزویان باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پاسخگوی نیازهای مردم و دستگاه‌های مختلف نظام باشند و به عنوان یک تشکل جریان‌ساز فعالیت خود را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه برای اینکه بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد باید به حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه ورود کند چرا که بی‌تفاوتی حوزه‌ها در برابر این ساحت‌های مورد نیاز، سبب انزوای حوزه می‌شود و حوزه‌ای می‌تواند در جریان راهبردی کشور تاثیرگذار باشد که در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کرده و به دنبال نظریه‌پردازی باشد.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه پژوهشگاه فقه نظام با هدف پیگیری فعالیت طلاب در عرصه‌های مختلف فقه نظام تشکیل شده است، مطرح کرد: نخستین کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام فروردین‌ماه سال آینده با محوریت پرداختن به موضوع فقه نظام و تجلیل از افراد فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام باید در سامانه دبیرخانه این کنگره ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت بزرگان حوزه و اندیشمندان حوزوی بتوانیم این کنگره را به شیوه مطلوبی برگزار کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دومین دوره کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام سال 98 با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان در کشور عراق برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb00ba.rhbwwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما