دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 51286
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله حسینی بوشهری: ضرورت رعایت تعادل در برگزاری مجالس شادی و حزن اهل‌بیت(ع)

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: در برخی از مجالس شادی اهل‌بیت(ع) نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا این مجالس به مجالس حزن برای ائمه معصومین(ع) تبدیل شود، باید در مجالس حزن و شادی اهل‌بیت(ع) تعادل را رعایت کنیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری: ضرورت رعایت تعادل در برگزاری مجالس شادی و حزن اهل‌بیت(ع)
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور اظهار کرد: دستگاه‌های زیادی برای برگزاری این جشن‌ها در کنار هم دیگر جمع شدند.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه کشور همچون حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) ظرفیت‌های زیادی دارند و امسال شعار خوبی برای دهه کرامت انتخاب شده است، شعار دهه کرامت امسال این است که در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم و این شعار برگرفته از سخنان ائمه معصومین(ع) است.

امام جمعه قم افزود: رسول اکرم(ص)  هم بشیر و هم نذیر بود، از صفات مومن این است که او همیشه بین حالت خوف و رجا باشد. یکی از نکات مهم در ارتباط ما با اهل‌بیت(ع) این است که نه باید همیشه غمگین یا همیشه شادمان باشیم، شیعیان باید در شادی اهل‌بیت(ع) شاد و در ناراحتی اهل‌بیت(ع) غمگین باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مجالس شادی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در برخی از این مجالس نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا مجالس شادی اهل‌بیت(ع) به مجالس حزن برای ائمه معصومین(ع) تبدیل شود، باید در مجالس حزن و شادی اهل‌بیت(ع) تعادل را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: مظلومیت اهل‌بیت(ع) روشن است و کسی منکر این مظلومیت نیست، اما با وجود این مصیبت‌ها ائمه معصومین(ع) از شیعیان می‌خواهند که در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشند، البته باید برای این شادی مرزی مشخص شود تا برخی کنترل نشده و بی حساب کارهایی را انجام ندهند.

امام جمعه قم افزود: عده ای برای جشن‌های دهه کرامت به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند که این از ظرفیت‌های خوب است. امروز شاهد ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی در جهان هستیم و باید با تمام امکانات با این تبلیغات در کشورهای مختلف جهان مقابله کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ظرفیت بالای معارف مکتب تشیع اظهار کرد: پیام اهل‌بیت(ع) این ظرفیت را دارد که قابل انتقال به تمام مردم جهان است، اگر مردم در نقاط مختلف جهان معارف زلال اهل‌بیت(ع) را دریافت کنند، از پیروان آن‌ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای استفاده از معارف ائمه معصومین(ع)  وجود دارد ادامه داد: دهه کرامت نباید منحصر به 10 روز بین میلاد حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) باشد، بلکه باید هر روز برای ما به روز تکریم اهل‌بیت(ع) تبدیل شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کار برای تکریم اهل‌بیت(ع) مورد رضایت ائمه معصومین(ع) است و آن‌ها ما را در چنین کاری یاری خواهند داد، مصادیق نصرت اهل‌بیت(ع) زیاد است و باید در ایام شادی ائمه معصومین(ع) سنگ تمام بگذاریم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb05bs.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما