پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 34186
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

حضور بیش از ۵ هزار زائر غیرایرانی در طول یک هفته در جمکران

قم نيوز : قم نگار: مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در هفته نخست آبان، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ زائر از ۳۱ کشور جهان به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.
حضور بیش از ۵ هزار زائر غیرایرانی در طول یک هفته در جمکران
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمد نصیری با اشاره به حضور گسترده زائران غیر ایرانی در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران با راه‌اندازی دفتر تکریم زائران غیرایرانی و انجام سلسله فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ عبودیت و مهدویت، اقدام به تشکیل شبکه زبان‌دانان و تکریم زائران غیرایرانی کرده است که موجب ارتقای سطح رضایت‌مندی نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و گردشگران استان قم شده است.

حجت‌الاسلام نصیری اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده از دفتر تکریم زائران غیرایرانی، در بازه زمانی هفته نخست آبان سال جاری، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ زائر از ۳۱ کشور جهان به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.

وی افزود: زائران و نمازگزارانی که از خارج کشور به این مسجد مقدس مشرف می‌شوند، بیشتر از کشورهای آذربایجان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، امارات، آمریکا، اندونزی، انگلستان، بحرین، بنگلادش، پاکستان، تانزانیا، تونس، چین، ژاپن، سوئد، سودان، سوریه، عراق، عربستان، عمان، کامرون، کنیا، کانادا، کویت، گرجستان، لبنان، لیتوانی، نیجریه، هندوستان و یمن هستند.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه شبکه زبان‌دانان متشکل از ۵۰ متخصص زبان‌های خارجی در مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: این افراد متخصصانی هستند که به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی تسلط دارند و در حوزه‌های تبیین تاریخچه مسجد و اعمال آن، پاسخگویی به شبهات مهدوی و موضوع منجی آخر‌الزمان، موعود‌گرایی، معارف دینی و علوی، اهداء تبرکات و هدایا و همچنین ارائه بروشورهای چندزبانه با موضوع معرفی مسجد فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام نصیری تصریح کرد: طرح تداوم فعالیت‌های فرهنگی مهدوی از دیگر برنامه‌های خدمات تکریم زائران غیرایرانی است که با ثبت اطلاعات پست الکترونیک و شماره تلفن همراه زائران اقدام به ارسال پیام و عضویت در شبکه‌های مجازی با محتواهای مبتنی بر قرآن و عترت یاد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بزرگ سفیران آفتاب و تکریم شخصیت‌های بین‌المللی همچون رهبر شیعیان مصر، سفیر پاکستان، شهردار لبنان و همچنین مسئولان فرهنگی عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های دفتر تکریم زائران غیرایرانی در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb08bf.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما