سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 29966
قم نیوز از همایش روز ملی شوراها در قم گزارش می‌دهد؛

از تاکید بر لزوم تقویت جایگاه نظارتی شوراها تا تجلیل از کارگران نمونه قم‌

قم نيوز : قم نیوز: همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در قم برگزار شد و رئیس شورای شهر قم و رئیس شورای اسلامی استان قم در این همایش بر لزوم تقویت جایگاه نظارتی شوراها در ادارات قم تاکید کردند.
از تاکید بر لزوم تقویت جایگاه نظارتی شوراها تا تجلیل از کارگران نمونه قم‌
به گزارش قم نیوز، همایش بزرگداشت روز ملی شوراها صبح امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد و نمایندگانی از شوراهای بخش‌های مختلف استان قم در این همایش به ارائه برخی مشکلات خود در شوراها پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش در این همایش با اشاره به وضعیت ایران پیش از انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از انقلاب هر حاکم محلی از ظلم و جور چیزی کم نمی‌گذاشت و این رویه ثابت در دوران قاجار در همه کشور بود.

استاندار قم با اشاره به اینکه در دوران پهلوی ظلم دائمی وجود داشت افزود: علاوه بر آن سرمایه داران نیز به واسطه قدرت خود به مردم ظلم می‌کردند.

صالحی منش با اشاره به اینکه اکنون استاندار‌ها منتخب وزرا هستند گفت: همه مسئولان به نوعی با انتخاب مردم برگزیده می‌شوند که این افتخار نظام اسلامی و نشان دهنده مردم سالاری دینی در جامعه است.

استاندار قم گفت: امروز وظیفه مهم شورا اجرای قانون و خدمت به مردم است و باید برای خدمات رسانی از هیچ کاری کوتاهی نکرد.

صالحی منش با اشاره به اینکه امروز باید به گسترش امور اقتصادی و سرمایه گذاری‌ها در قم کمک کرد خاطر نشان کرد: از همه اعضای شورای شهر قم تشکر می‌کنم که در همه مراحل انتخاب شهردار با ما مشورت می‌کردند و هیچ اختلافی در مورد انتخاب شهردار جدید قم وجود نداشت.

پاسخگویی به مردم در ادارات استان قم تسریع شود‌

ولی الله بیاتی نیز با اشاره به اینکه تعامل خوبی میان شورا‌ها و سایر دستگاه‌ها وجود دارد اظهار داشت: امیدواریم این تعامل در سال همدلی و همزبانی بیشتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در ابتدای شورای چهارم برای خدمت به مردم قسم یاد کرده‌ایم افزود: امسال هم با توجه به شعاری که مقام معظم رهبری اعلام کردند می‌توانیم به پیشرفت در جامعه کمک کنیم.

وی افزود: جایگاه شورا‌ها در قانون اساسی جایگاه بالایی است؛ اصول زیادی در قانون اساسی برای وظایف شورا‌ها بیان شده است و اعضای شور‌ها باید وظایف قانونی خود را بشناسند و با توجه به قانون به مردم خدمت کنند.

بیاتی با اشاره به اینکه برآورده کردن نیاز مردم نعمتی است که باید آن را شکرگذار باشید گفت: این نعمت باید در جهت خدمت بیشتر به مردم استفاده شود و با هر خدمتی که انجام شود برای ما آثار اخروی بیشتری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اگر کسی خدمت کند خداوند پاداش او را می‌دهد مسئله مهمی است و کار ما معامله با خداست گفت: اگر با نیت خالص رای‌ها را در شورا بدهیم دارای ارزش است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ ماه گذشته شورای شهر قم فعالیت‌های زیادی را داشته است عنوان کرد: به دلیل بیماری شهردار سابق با استعفای آن موافقت کردیم و در فضایی آرام و صمیمی شهردار جدید را انتخاب کردیم.

بیاتی با بیان اینکه همه مراحل انتخاب شهردار را با استاندار مطرح کردیم افزود: هرچه همدلی ما در استان بیشتر باشد خدمت رسانی‌ها بهتر انجام می‌شود.

جایگاه نظارتی شوراها در ادارات استان قم تقویت شود‌

علی اصغر ابوالحسنی در این همایش با اشاره به اینکه شورا‌ها و مراکز مختلف در شهر قم در حال خدمت به مردم هستند اظهار داشت: روزهای هفته شورا امسال تقسیم بندی شده است.

رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به نام گذاری روزهای مختلف هفته شورا‌ها افزود: اعضای شورا‌ها بدون چشم داشت‌های مادی به دنبال خدمت به مردم هستند و مشکلات مردم را به مسئولان منتقل می‌کنند.

در پایان این همایش به صورت نمادین و باحضور استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر و استان قم از کارگر نمونه استان رسول غلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb09b5.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما