شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 49946
منبع : روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد:

12 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از پیش‌بینی 12 میلیارد ریال برای توسعه آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا خبر داد.
12 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا
به گزارش قم نیوز، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت شهروندان در کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا، اظهار کرد: شهرداری در حال حاضر هزینه‌های زیادی را در بخش جمع‌آوری، انتقال، پردازش و دفع و دفن پسماندهای شهر انجام می‌دهد که اگر شهروندان مشارکت بیشتری با مدیریت شهری داشته و ضمن کاهش تولید زباله، تفکیک از مبدا را در دستور کار قرار دهند بخش عمده این هزینه‌ها می‌تواند صرف اجرای پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و تفریحی و توسعه فضای سبز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از 650 تن زباله از سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود، گفت: سهم مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبدا نزدیک به پنج درصد است که سعی داریم با گسترش امکانات و جذب مشارکت عمومی این میزان را امسال به بالای 15 درصد برسانیم.

میرابراهیمی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده به شهروندان برای ترویج تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حوزه آموزش تفکیک از مبدأ اعتبار پیش بینی شده که با طرح‌های مختلف ضمن تولید محتوا اقدامات آموزشی برای اقشار مختلف انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در بخش دیگر فعالیت‌های خود توزیع مخازن پسماند خشک در اصناف و واحدهای پرزباله و مجتمع‌های مسکونی بالای 10 واحد را داریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb09ba.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما