جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 38966
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
شیطنت صهیونیستها در آستانه ماه رمضان؛

اشغالگران اسرائیلی قدس را با نمادهای یهودی تزئین می کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مسجد الاقصی تاکید کرد: قدس و مسجد الاقصی هیچ گاه یهودی نمی شوند و تلاش یهودیان برای منحرف ساختن اذهان و یهودی سازی این شهر و شعار نویسی بر دیوارها نیز تلاشی بی ثمر است.
اشغالگران اسرائیلی قدس را با نمادهای یهودی تزئین می کنند
به گزارش قم نیوز، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مردم فلسطین اشغالی مشغول تزیین قدس به عنوان یک رسم قدیمی هستند و در این زمینه به تزئین خیابان ها، بازارها و راه ها و ورودی شهرها می پردازند.

اما مردم قدس در طول سال های گذشته عادت کرده اند که با رفتار خصمانه شهرداری رژیم اشغالگر در ممانعت از این آئین مسلمانان روبرو شوند.

فقط مسلمانان حق دارند قدس را تزئین کنند

فهمی الزغیر که تاجر است می گوید: این حق ما است که شهر خود را در ماه رمضان و تمام مناسبت های دینی تزئین کنیم و قدس نیز شهری اسلامی است و تاریخ آن گواه این واقعیت است و اشغالگران و گروه های افراطی یهودی هستند که از خارج آمده و این سرزمین را اشغال کرده اند و تاریخی در این شهر ندارند و از این رو تلاش می کنند با بر هم زدن آیین های دینی ما با تاریخ این سرزمین مبارزه کنند.

وی افزود: از جمله اقدامات خصمانه آنها که در چند سال اخیر به آن روی آورده اند این است که از دیوارهای شهر قدینی و دیوار تاریخی قدس به ویژه در منطقه باب العامود و خیابان الواد به عنوان تابلوهایی برای نمایش نمادهای یهودی استفاده می کنند و نظر مردم را از نمادهای اسلامی منحرف سازند.

صهیونیست ها به دنبال تحریف تاریخ هستند

از سوی دیگر دکتر جمال عمرو کارشناس جغرافیای شهر قدس گفت: اقدامات یهودیان در تزئین قدس با نمادهای یهودی، اقدامی تحریک آمیز از سوی یهودیان است که از حمایت سیاسی و امنیتی اشغالگران نیز بهره مند است و این در حالی است که می دانند ماه رمضان از مقدس ترین ماه های مسلمانان است و برای آن قداست خاصی قائل هستند.

وی افزود: حتی خیابان ها نیز از فعالیت های یهودی سازی اشغالگران در امان نیست و آنها تلاش می کنند از این طریق تاریخ این شهر را نیز تحریف کنند و تلاش می کنند هیکل یهودی معروف خود را در هر مناسبتی به نمایش بگذارند تا به آن واقعیت ببخشند و دراین راستا نمی توانند آزین بندی های اسلامی ماه رمضان را تحمل کنند، چون به زیان آنها است.

قدس هیچ گاه یهودی نمی شود

اما شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی بر این باور است که آزین بندی قدس در ماه رمضان برای تاکید بر این واقعیت است که این شهر هیچ گاه یهودی نمی شود و تلاش یهودیان برای منحرف ساختن اذهان و یهودی سازی این شهر و شعار نویسی بر دیوارها نیز تلاشی بی ثمر است؛ چراکه قدس هرگز یهودی نمی شود و تاریخ بر این واقعیت گواه است.

وی ادامه داد: مسجد الاقصی حق مسلمانان است و فعالیت های یهودیان و اشغالگران نمی تواند این حق را از مسلمانان سلب کند و از این رو انتظار ما این است که مسلمانان در تمام مناسبت ها، نمادهای اسلامی را زنده کنند.

لازم به ذکر است که "یونسکو" مسجد الاقصی را متعلق به مسلمانان دانسته و تاکید کرده که یهودیان حقی در این مسجد ندارند و نامگذاری جبل الهیکل به این نام بر خلا واقعیت های موجود است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb09bf.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما