پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 14476
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم :

تاسیسات گردشگری قم باید رویکرد مذهبی داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در ارتقاء گردشگری مذهبی استان تاکید کرد.
تاسیسات گردشگری قم باید رویکرد مذهبی داشته باشند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی امروز در دیدار با حجت الاسلام غلامرضا شریفی معاون تبلیغ استان قم با اشاره به آمادگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای طلاب علاقه مند گفت: حوزه می تواند با حضور فعال درغرفه های استان قم در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، توانمندی  مراکز علمی تحقیقی پژوهشی و ظرفیت های تبلیغی خود را معرفی کند. 
 
وی در خصوص ارتقاء همکاری های مشترک حوزه های علمیه و میراث فرهنگی برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم دینی مذهبی و فرهنگی درمراکز گردشگری گفت: باهمکاری حوزه مراکز گردشگری استان باید رنگ و بوی مذهبی بیشتری پیدا کند . 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان گفت: نگاه به قم متفاوت از سایر مناطق کشور است بنابراین زائری که از امکانات گردشگری این استان استفاده می کند باید این تفاوت را در جای جای این مراکز حس کند و فضای معنوی شهر قم باید در تمام مراکز خدمات رسانی به زائران مشهود باشد . 
 
وی با بیان اینکه همواره باید ازطلاب و نهادهای توانمند برای سرمایه گذاری دربخش گردشگری استفاده نمود گفت: همراهی طلاب در تورهای قم گردی که با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می گردد می تواند به ایجاد این فضای معنوی کمک کند . 
وی افزود: این اداره کل از حضور طلاب علاقه مند و نخبه برای اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی و پاسخگویی به سوالات مذهبی میهمانان در طول برنامه های تورگردانی و گردشگری استقبال می کند . 
 
حجت الاسلام غلامرضا شریفی معاون تبلیغ استان قم نیز در این دیدار تاکید کرد: حوزه باید از ظرفیت های گردشگری مذهبی قم و کشور استفاده کند . 
 
وی گفت : در بخش صنایع دستی اکنون آثار مذهبی فراوانی در قم تولید می شود که حوزه می تواند با حضور در این بخش این آثار را غنی تر نماید و این یک فرصت برای قم است. 
 
معاون تبلیغ استان قم با اشاره به این که میراث فرهنگی به جز مرمت آثار می تواند در بخش فرهنگی بسیار فعال باشد گفت : هم در حوزه و هم در میراث فرهنگی زمینه های فرهنگی مشترک فراوانی وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.
 
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به گردشگران ورودی به استان فرصتی است که می توانیم مکتب اهل بیت (س) را در میان مسافران داخلی و خارجی ترویج کنیم. 
 
حجت الاسلام شریفی تاکید کرد: همراه شدن راهنمای روحانی در تورهای گردشگری و آموزش صنایع دستی به طلاب و خانواده های ایشان از جمله زمینه های مناسب برای همکاری مشترک است که باید هر چه زودتر به آنها پرداخت.  
 
در پایان این دیدار مقرر شد ظرفیت های همکاری های دو جانبه در هر دو نهاد مشخص شود و در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک به شکل اجرایی درآید . 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb0ab8.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما