سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 27346
لبگ دسته اول والیبال

سفیر قم و میزان مشهد؛ ماموریت دشوار سفیر در خراسان

قم نيوز : قم نیوز: تیم والیبال سفیر قم در هفته دوم لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور در مشهد به دیدار میزان خراسان می‌رود و به دنبال کسب نخستین پیروزی در این رقابت‌ها است.
سفیر قم و میزان مشهد؛ ماموریت دشوار سفیر در خراسان
به گزارش قم نیوز، هفته دوم از فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور از روز چهارشنبه در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود و در یکی از این بازی‌ها، تیم سفیر قم در مهمانی تیم میزان فردای خراسان به میدان می‌رود.

تیم والیبال سفیر قم که در سالهای گذشته عملکرد قابل قبولی در رشد و توسعه والیبال قم ایفا کرده است قرار است بار دیگر به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ دسته اول والیبال کشور حضور پیدا کند و پس از چند سال تلاش، حالا اهداف بزرگتری را دنبال می‌کند.

سفیر که فصل قبل در پیکارهای قهرمانی جوانان کشور با عملکردی بسیار خوب و قدرتمندانه به عنوان نخست رسید، می‌کوشد با استفاده از ترکیبی از نفرات بومی و البته بازیکنان موثر غیر بومی راه خود را برای نخستین صعود به لیگ بر‌تر والیبال کشور بگشاید.

فرید آخوند‌زاده مربی گیلانی هدایت تیم سفیر قم را در دست دارد و غلامرضا قربانی مدیرعامل باشگاه که تلاش‌های قابل تقدیری را در زمینه حمایت مادی و معنوی از سفیر انجام داده، امیدوار است در ادامه روند رو به رشد و صعودی سفیر، شرایط برای صعود این تیم به لیگ بر‌تر مهیا شود.

دیدار تیم‌های سفیر قم و میزان خراسان رضوی از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۵ آذر در مشهد برگزار می‌شود.

شکست در نخستین گام برابر کاله

فصل جدید رقابت‌های لیگ والیبال دسته اول کشور در حالی آغاز شد که در یکی از این مسابقات، تیم والیبال سفیر قم در خانه با نتیجه ۳ بر یک برابر کاله جوان آمل شکست خورد.

در این مسابقه که در سالن بهزیستی قم برگزار شد، سفیر قم در شرایطی برابر حریف مازندرانی خود به میدان رفت که به دنبال شروع لیگ با پیروزی بود اما در برابر تجربه و بازی قابل توجه کاله آمل، توانایی عرض اندام پیدا نکرد.

در این مسابقه سفیر در ست نخست موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ کاله جوان را شکست دهد و به پیروزی نزدیک شود اما کاله در ست دوم به بازی برگشت و با نتیجه‌ای مشبه ست نخست، سفیر را شکست داد تا دو تیم در مجموع ست شماری، در عدد یک به تساوی برسند.

در ست سوم، دو تیم بازی پایاپایی به نمایش گذاشتند و هر‌گاه یک تیم با اختلاف چند امتیازی پیش می‌افتاد، حریف با تلاشی دوچندان جبران مافات می‌کرد و دو تیم تا امتیاز ۲۲ نیز پا به پای هم پیش آمدند اما از دست دادن دو موقعیت خوب سبب شد کاله از سفیر پیشی بگیرد و این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود کاله جوان آمل به انتها برسد.

در ست سوم، کاله برتری خود را از‌‌‌ همان ابتدای بازی بر میزبان دیکته کرد و سفیر هر چه کرد نتوانست در برابر بازی کم اشتباه کاله که از پیروزی در ست دوم انگیزه‌ای دو چندان پیدا کرده بود، مقاومت کند و این ست نیز ۲۵ بر ۱۸ به سود کاله به پایان رسید تا سفیر قم در مجموع ۳ بر یک برابر کاله جوان آمل تن به شکست دهد.

سفیر در فصل ۹۲

تیم والیبال سفیر قم فصل گذشته با کسب ۱۹ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی گروه دوم لیگ دسته اول والیبال کشور ایستاد که نتیجه‌ای قابل قبول برای این تیم بود اما به نظر می‌رسد آن‌ها امسال اهداف بزرگتری دارند.

تیم والیبال سفیر قم فصل گذشته در گروه دوم با تیم‌های فولاد عظیمی گنبد، شهرداری دزفول، مناطق نفت خیز جنوب، مقاومت شهرداری ارومیه، کاله جوان آمل، شهدای ورزش کرمانشاه و شهرداری ملکان در یک گروه قرار گرفت و در رده پنجم جدول ایستاد.

در پایان مسابقات این گروه، تیم‌های فولاد عظیمی گنبد، شهرداری دزفول، مناطق نفت خیز جنوب و شهدای ورزش ارومیه رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند تا به مرحله پلی آف صعود کنند و سفیری‌ها با بدشانسی راهی به پلی آف نیافتند و چه بسا در صورت حضور در پلی آف، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.

سفیر علاوه بر تجربه اندوزی در لیگ یک بزرگسالان کشور، در مسابقات لیگ دسته اول والیبال جوانان کشور در کرمانشاه درخشید و در دیدار پایانی این مسابقات موفق شد با کسب پیروزی ۳ بر یک برابر نماینده استان کرمانشاه به مقام قهرمانی لیگ جوانان کشور دست یابد.

حریفان سفیر، از ارومیه تا نیشابور

مرحله گروهی لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور از ۲۸ آبان با شرکت ۱۸ تیم در قالب ۲ گروه ۹ تیمی آغاز می‌شود و تیم سفیر قم نظیر سال‌های گذشته، نماینده قم در این مسابقات است.

در این مرحله تیم‌ها به صورت رفت و برگشت با هم دیدار می‌کنند تا تکلیف ۴ تیم صعود کننده از هر گروه به مرحله پلی آف مشخص شود و این در حالی است که سفیر فصل گذشته با بداقبالی نتوانست خود را به پلی آف برساند.

در مرحله گروهی تیم والیبال سفیر قم با تیم‌های میزان فردا مشهد، شهرداری نیشابور، کاله جوان آمل، ‌ عقاب نهاجا، شهرداری ۱۸ خرداد پیشوا، شهرداری جوان ارومیه، ‌ ملوان و پدافند تهران در گروه نخست قرار گرفته است.

تیم‌های گل گهر سیرجان، پیشگامان شفق اردکان، شهرداری اراک، مناطق نفت خیز جنوب، کاشی بیستون کرمانشاه، ذوب آهن اصفهان، گروه صنعتی بارز کرمان، پتروشیمی مارون ماهشهر و پدافند اصفهان نیز در گروه دوم با هم رقابت می‌کنند.

آخوند‌زاده: می‌خواهیم به پلی آف برسیم

سرمربی تیم والیبال سفیر قم با بیان اینکه قرعه کشی لیگ والیبال راضی کننده بود گفت: سفیر نسبت به فصل گذشته تقویت شده و ظرفیت رسیدن به پلی آف در این تیم وجود دارد.

فرید آخوندزاده درباره حضور تیم والیبال سفیر قم در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور اظهار داشت: با توجه به قرعه کشی انجام شده و‌شناختی که از تیم‌های دیگر حاضر در لیگ داریم، می‌دانیم که تمامی تیم‌ها با سرمایه گذاری خوبی در مسابقات حاضر شده‌اند و از نظر کیفی در سطح قابل توجهی قرار دارند اما با این وجود امید زیادی داریم که امسال به مرحله پلی آف برسیم.

وی افزود: در مسابقات حرفه‌ای، هر تیم هر مقدار که هزینه کند باید انتظار نتیجه گیری داشته باشد و در چنین شرایطی، رقابت با تیم‌هایی که بودجه‌های کلانی را برای صعود به لیگ بر‌تر در نظر گرفته‌اند کار دشواری است اما با توجه به بازیکنان خوبی که جذب کرده‌ایم امیدواریم امسال بتوانیم نمایش بهتری نسبت به فصول گذشته ارائه دهیم.

سرمربی تیم والیبال سفیر قم گفت: از نظر تعداد نفرات، تقریبا کامل شده‌ایم البته بازیکن پشت خط زن ما مدتی است که آسیب دیده و اهالی والیبال می‌دانند که بار اصلی یک تیم بر دوش پشت خط زن تیم است با این حال و با وجود اینکه وی مدت زیادی تمرین نکرده اما امیدواریم وی را به بازی نخست لیگ برسانیم.

آخوندزاده بیان کرد: مسابقات دوستانه‌ای با نمایندگان اراک و سیرجان برگزار کردیم که هر دو تیم از تیم‌های خوب و قدرتمند لیگ هستند و هدف ما از این مسابقات این بود که به همه نفرات خود میدان دهیم و به شناخت بهتری نسبت به نفراتمان برسیم و نتیجه در این مسابقات برای سفیر، اهمیتی نداشت.

وی تصریح کرد: گروه بندی لیگ والیبال کشور بر اساس بعد مسافت برنامه ریزی شده البته فدراسیون به این امر هم توجه کرده که تیم‌های قدرتمند در یک گروه قرار نگیرند اما به طور کلی از این قرعه راضی هستم و این ظرفیت در تیم سفیر قم هست که به پلی آف برسد.

سرمربی تیم والیبال سفیر قم خاطرنشان کرد: با وجود ۴ تیم تهرانی یا حضور تیم‌هایی مثل کاله جوان آمل یا میزان خراسان، کارمان آسان نیست اما سفیر نسبت به فصل گذشته تقویت شده و تیمی جوان و با انگیزه را راهی مسابقات می‌کنیم.
https://qomnews.ir/vdcb0fb5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما