يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 13396
محسن رضایی در دیدار با مراجع تقلید قم:

آَشنایی من با مراجع تقلید به دوران سخت جنگ بر می‌گردد

قم نيوز : قم نیوز: محسن رضایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با برخی از مراجع عظام قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
آَشنایی من با مراجع تقلید به دوران سخت جنگ بر می‌گردد
به گزارش قم نیوز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر دیروز با حضور در بیت آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی،علوی گرگانی،نوری همدانی و گرامی، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نوری همدانی: سابقه آشنایی من با آقای رضایی به دوران جنگ و حتی پیش از آن بر می‌گردد
آیت نوری همدانی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به حضور پذیرفت.

در این دیدار آیت‌الله حسین نوری همدانی اظهار کرد: آشنایی ما با محسن رضایی به دوران جنگ و حتی پیش از آن باز می‌گردد.

وی با اشاره به اشعاری که در وصف جبهه‌ها و رزمندگان سروده بود افزود: اخیراً نیز قطعاتی برای راهیان نور سروده‌ام که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

برپایه این گزارش،‌ محسن رضایی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: رفاقت ما با جنابعالی از دوران سخت انقلاب و جبهه‌ها شروع شده است.

وی افزود: جنابعالی لطف زیادی نسبت به رزمندگان داشتید و اشعار خوبی هم برای آنها می‌سرودید که نقش زیادی در روحیه دادن به آنها داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط حساسی بر داخل و خارج کشور حاکم است خاطرنشان کرد: دیدار با مراجع تقلید برای استفاده از رهنمودهای آنها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین بحث امروز مسئله انتخابات است و رهبری هم به خوبی خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را خواستار شدند و صحبت‌های ایشان ناظر به همین شرایط حساس است و نیاز به مشورت و همفکری بیش از گذشته احساس می‌شود و نتیجه‌گیری بهتری حاصل خواهد شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: حرف خوب، خوب است اما مهم این است که به چه نیتی گفته شود

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد. آیت الله مکارم در این دیدار گفت: حرف خوب، خوب است اما مهم این است که به چه نیتی گفته شود.

آیت الله علوی گرگانی: انسان‌ها حقانیت ادیان الهی را باور خواهند کرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت الله علوی گرگانی در این دیدار اظهار کرد: فطرت الهی و خدایی بشر و وجدان حقیقت طلب انسان آنچه را که حق باشد بیان می‌کند و اگر امروز غربی‌ها به معنویت و سلامت معنوی ایمان آورده‌اند، از همین سنخ است.

این مرجع تقلید، با اشاره به اینکه جهان به طور روزافزون به سمت حقیقت پیش می‌رود گفت: موعود حقیقی و صاحب عصر و زمان(عج) سرانجام مورد توجه جهانیان قرار خواهد گرفت و همگان به سمت او جذب می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیروزی نهایی از آن حقیقت است و سرانجام انسان‌ها حقانیت ادیان الهی را باور خواهند کرد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بحث سلامت معنوی را با جدیت دنبال کند خاطرنشان کرد: امیدواریم حسن تدبیر شما در این مجمع آگاهی بیشتر مردم ایران و جهان در این خصوص را در پی داشته باشد.

محسن رضایی در این دیدار گفت: این روزها در مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی تصویب سیاست های کلی نظام در زمینه سلامت هستیم.

وی افزود: امروز در دنیا، سلامت تنها شامل بحث سلامت جسمی نمی شود بلکه سلامت روحی را در بر می گیرد و غربی ها به بحث معنویت هم توجه پیدا کرده اند و در حقیقت در حال رسیدن به همان مسائلی هستند که ما قبلا به آن به لطف دین مبین اسلام رسیده‌ایم.

آیت الله گرامی: در عمل نشان دهید چه برنامه‌ای دارید که مردم و جامعه از آن نفع ببرند

دیدار نخست محسن رضایی با آیت‌الله گرامی بود که در این دیدار آیت‌الله محمد علی گرامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی محسن رضایی اظهار کرد: شما سال‌ها در جبهه‌ها حضور داشتید و این امر برای کسانی که بخواهند رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند بسیار راهگشاست.

وی افزود: متانت و وقار جنابعالی در دوره گذشته ریاست جمهوری هم قابل تقدیر است؛ اکنون نوبت این است که در عمل نشان دهید چه برنامه‌ای دارید که مردم و جامعه از آن نفع ببرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز مردم در مضیقه اقتصادی هستند عنوان داشت: طی دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم این موضوع را به ایشان عرض کردم که در شرایط کنونی حتی مردن و دفن شدن هم هزینه‌های سنگینی دارد. وی ادامه داد: مردم کشورهای مسلمان به ملت ایران و انقلاب احترام می‌گذارند اما حکومت‌ها بنابر مسائلی فشارهایی را به ایرانیان مقیم آن کشورها وارد آورده و آنها را تحقیر می‌کنند.

آیت‌الله گرامی با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر ایده‌ها و اندیشه‌های انقلابی به رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم با درایت و تدبیر امثال جنابعالی این مشکلات برطرف شده و نقض‌ها جبران شوند.

رضایی نیز در این دیدار اظهار کرد: روحانیت اساس و رکن دین و دیانت ماست و پس از انقلاب هم یکی از ارکان سیاست و قوام حکومت محسوب می‌شود بنابراین تضعیف روحانیت علاوه بر ضرر به دین، به استواری حکومت هم آسیب می‌رساند.

وی افزود: روحانیت باید مراقب این مسئله باشد و مردم هم باید بدانند که این رکن اساسی به سادگی به دست نیامده و مراقبت‌های زیادی برای حفظ روحانیت از صدها سال پیش صورت گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگرانی‌هایی برای فشارهای اقتصادی داریم گفت: به همین ترتیب نگرانی‌ها و برنامه‌هایی برای حفظ دین مردم هم داریم زیرا به قول شهید مطهری ملت ایران از دین منهای روحانیت آسیب‌های زیادی دیده‌اند.

وی ادامه داد: بیکاری، گرانی، فقر، اعتیاد و فساد از جمله مواردی هستند که به فضل خداوند و راهنمایی‌های بزرگان آنها را برطرف کنیم و علاوه بر این توجه بیشتری هم به دین مردم بشود.

رضایی با اشاره به دستگیری خود در دوران پیش از انقلاب و در سنین نوجوانی خاطرنشان کرد: این امر از جمله برکات الهی بود که من جزو مذهبی‌ها بودم و تبلیغات سوء گروه‌های مجاهد خلق اثری بر روی من نگذاشت.

دیدار رضایی با آیت الله جوادی آملی
برپایه این گزارش، محسن رضایی در جریان سفر به قم همچنین با آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb0fb8.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما