چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 46336
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مكارم‌شيرازي خطاب به موافقان ارتباط با آمریکا:

آمریکایی‌ها پیمان‌شکن هستند/بايد ديوار بي‌اعتمادي به آمريكا بالاتر برود/رسوایی‌های مالی در حکومت اسلامی به اعتماد مردم ضربه می‌‌زند

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد با اشاره به بی‌اعتمادی به آمریکا گفت: زمانی برخی می‌گفتند با آمریکایی‌ها کنار بیاییم رفاقت کنیم دولتمردان آمریکا انسان هستند و شرمنده می‌شوند و رفاقت می‌کنند ولی پرده‌ها بالا رفت و مشخص شد آنها پیمان‌شکن هستند.
آمریکایی‌ها پیمان‌شکن هستند/بايد ديوار بي‌اعتمادي به آمريكا بالاتر برود/رسوایی‌های مالی در حکومت اسلامی به اعتماد مردم ضربه می‌‌زند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی اظهار کرد: خطر فتنه به اندازه‌ای است که انسان صبح مؤمن است ولی غروب کافر می‌شود، در واقع تعبیر به شب ظلمانی کردند در شب تاریک سارقان فعالیت می‌کنند و درندگان خارج می‌شوند و دوست از دشمن شناخته نمی‌شود زیرا فرد دین را در ازای دنیا مانند مال و مقام می‌فروشد.

وی با اشاره به سوء استفاده‌ها به تعبیری رسوایی‌های مالی در حکومت اسلامی گفت: این گونه اعمال دردناک و خطرناک است و به اعتماد مردم ضربه می‌‌زند به جایی می‌رسد که این مال و مقام ایمان را می‌برد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ مهم است که انسان فروشنده نباشد ارزان و گران تفاوتی ندارد پیش از ایجاد فتنه‌ها با اعمال نیک جلوی آن را بگیرید هیچ کسی نمی‌تواند خود را در خطر نبیند باید به خدا از وسوسه‌های شیطان پناه برد.

وی عنوان کرد: برخی اوقات فرد بر اساس هوای نفس گناه را به عنوان عبادت و اطاعت انجام می‌دهد این فرد راه به روی او بسته می‌شود زیرا کسی که گناه می‌کند و اطاعت حساب می‌کند توبه نمی‌کند راه بازگشت ندارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به بی‌اعتمادی به آمریکا گفت: زمانی برخی می‌گفتند با آمریکایی‌ها کنار بیاییم رفاقت کنیم دولتمردان آمریکا انسان هستند و شرمنده می‌شوند و رفاقت می‌کنند ولی پرده‌ها بالا رفت و مشخص شد آنها پیمان‌شکن هستند.

وی با اشاره به اظهار نظر سران آمریکا درباره توافق با ایران خاطرنشان کرد: یک سال و نیم مذاکره کردید اکنون زیر همه چیز می‌زنید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: از پیمان‌شکنی آنها بدتر دروغ‌گویی است اخیرا رئیس جمهور آنها گفته بود طرفدار شماره یک تروریست در دنیا ایران است در حالی که هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریست مبارزه نکرد ایران دشمن شماره یک تروریست در سوریه، لبنان و عراق است.

وی با بیان اینکه حیا و شرم برای آنها معنا ندارد گفت: شخصیت‌ها اعتراف کردند که از وقتی آمریکا وارد عراق شد داعش نیز ورود پیدا کرد و اکنون در سوریه دفاع می‌کنند زادگاه تروریست، وهابیت است که اکنون عربستان نزدیک‌ترین دوست شما است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: کسانی که تا گلو در طرفداری تروریست فرو رفتند دروغ بزرگی بیان می‌کنند که ایران نخستین طرفدار تروریست در دنیا است سیاست مادی حیا و شرم ندارد.

وی عنوان کرد: باید دیوار بی‌اعتمادی بالاتر برود با این دروغ‌های بزرگ وضعیت بدتر است به همین دلیل لقب شیطان بزرگ را دارد دلیل آن روشن است شیطان نیز طرفدار این دروغ‌ها است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند ما را از شر اشرار حفظ کند به ویژه کسانی که تازه روی کار آمدند و معلوم نیست چه برنامه‌ای دارد با یاری خدا ملت ما متحدتر و دشمن‌شناس‌تر شود و روی پای خود بایستد کشور ایران طمع در برابر کشور دیگر ندارد در مبارزه تروریست نیز قربانی می‌دهد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcb0fba.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما