دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 25726

تکواندوی قم به دنبال حضور در لیگ‌های مردان و بانوان کشور

قم نيوز : قم نیوز: رشته تکواندو در قم یکی از رشته‌های محبوب و مورد علاقه جوانان و نوجوانان است اما این رشته در قم و در بعد قهرمانی با مشکلاتی مواجه بوده است.
تکواندوی قم به دنبال حضور در لیگ‌های مردان و بانوان کشور
به گزارش قم نیوز، چندی پیش سعید افکاری رئیس هیئت تکواندوی استان قم پس از ۱۴ سال حضور در راس هرم تکواندو قم از سمت خود کناره گیری کرد.

وی در شرایطی از سمت خود استعفا کرد که هنوز از چهارمین دوره ریاست چهار ساله وی بر هیئت تکواندو استان قم بیش از ۲ سال باقی مانده در حالی که وی آبان ماه ۹۱ پس از برگزاری مجمع انتخابات هیئت تکواندو استان قم، برای چهارمین دوره پی در پی به عنوان رئیس هیئت تکواندوی استان قم انتخاب شد.

در آخرین مجمع انتخابات هیئت تکواندوی استان قم در آن زمان، ‌ که با حضور رئیس وقت فدراسیون تکواندو محمد پولادگر برگزار شد، سیدعباس رفیعی، عبدالله بینایی و محمد جمشیدی نامزدهای دیگر مجمع انتخابات این هیئت بودند.

مسئولیت هیئت تکواندوی قم تا زمان برگزاری انتخابات بر عهده سید جواد حسینی مسئول تکواندو بسیج استان قم است و پس از نام نویسی از متقاضیان زیاست هیئت تکواندو، مجمع این هیئت برگزار می‌شود.

فعالیت تکواندو قم در سال‌های اخیر در بخش پایه با رشد مناسبی همراه بود و تکواندوکاران رده‌های سنی پایه قم در هر دو بخش پسران و دختران نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی کشور به دست آورده‌اند اما در رده‌های سنی بزرگسالان و به ویژه در بخش بانوان، تکواندو قم موفقیت قابل توجهی به دست نیاورده است.

ناکامی در لیگ بر‌تر نوجوانان و عدم حضور در لیگ‌های بزرگسالان

تکواندوکاران نوجوان قمی فصل گذشته با کسب نتایجی دور از انتظار با لیگ بر‌تر تکواندو نوجوانان کشور وداع کردند و این در حالی بود که تکواندوی قم در لیگ‌های بزرگسالان به دلیل آنچه نبود تکواندوکار در سطح لیگ کشور عنوان می‌شود، شرکت نکرد.

تیم هیئت تکواندو قم در هفته پایانی لیگ بر‌تر نوجوانان با نتیجه مشابه ۱۰ بر صفر برابر مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه و دانشگاه آزاد اسلامی شکست خورد تا با قرار گرفتن در رده ماقبل جدول به لیگ دسته اول سقوط کند.

تکواندوکاران نوجوان قمی در حالی با لیگ بر‌تر خداحافظی کردند که در سال ۹۱ از لیگ دسته اول به لیگ بر‌تر صعود کرده بودند اما با کسب نتایج ضعیف، در سال ۹۳ بار دیگر در لیگ دسته اول مسابقه می‌دهند.

آقایی: به دلیل مشکلات مالی سقوط کردیم

دبیر هیئت تکواندو استان قم اعتقاد دارد مشکلات مالی سبب سقوط نماینده قم از لیگ بر‌تر تکواندو شده است اما آن‌ها می‌توانند بار دیگر به لیگ بر‌تر بازگردند.

هاشم آقایی درباره سقوط نماینده قم از لیگ بر‌تر تکواندو نوجوانان کشور گفت: رقابت در لیگ بر‌تر تکواندو به مراتب دشوارتر از مسابقات لیگ دسته اول تکواندوی کشور است و به دلیل موانع زیادی که با آن روبرو بودیم، توانایی رقابت با تیم‌های قدرتمند و پرهزینه لیگ برتری را نداشتیم.

دبیر هیئت تکواندو استان قم افزود: مشکلات مالی سبب سقوط نماینده قم از لیگ بر‌تر تکواندو شد چنان که بدون حمایت مالی کافی به مسابقات ورود پیدا کردیم در شرایطی که تیم‌های لیگ برتری در چنین سطح مسابقاتی، با احامیان مالی قوی و مربیان بر‌تر کشور در مسابقات شرکت می‌کنند و بضاعت ما با حریفان غیر قابل مقایسه بود.

آقایی بیان کرد: ترکیب تیم تکواندو قم را در مسابقات لیگ بر‌تر کشور، تکواندوکارانی تشکیل دادند که با تیمی که به لیگ بر‌تر صعود کرد بسیار متفاوت بودند زیرا رده سنی آن‌ها یک سال بالا‌تر افزایش پیدا کرده بود و نفرات بر‌تر ما به دلیل مشکل سنی مجوز شرکت در لیگ بر‌تر نوجوانان را نداشتند.

وی عنوان کرد: هدف ما ساختن تکواندوکاران آینده ساز برای حضور قدرتمند در آینده تکواندو کشور است و سرمایه گذاری خوبی روی رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان انجام داده‌ایم و ثمره این سرمایه گذاری در سال‌های پیش رو مشخص می‌شود.

تکواندوی بانوان، درگیر با مشکلات مالی

تکواندوکاران بانوی قمی نیز مثل تیم‌های مردان قم در سطح کشور در رده‌های سنی بالا، در زمره تیم‌های قدرتمند کشور به شمار نمی‌روند اما واقعیت این است که کسب اقتدار و توانمندی از راه حضور مستمر در لیگ‌های کشور و به دست آوردن تجربیات ارزشمند حاصل می‌شود در حالی که تکواندوی بانوان قم از این مهم محروم بوده است.

تکواندوکاران بانوی قمی امسال نیز همانند چند سال اخیر در لیگ کوثر باشگاه‌های کشور شرکت نکردند و علت این عدم حضور چیزی جز مشکلات مالی نیست.

به ظنر می‌رسد هیئت تکواندوی قم باید هر چه سریع‌تر به فکر راه حل عاجلی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و تامین هزینه‌های تکواندوی قم باشد و در غیر این صورت، سیر تکواندوی قم، نزولی و نا‌امید کننده است.

کریمی مهر: تکواندو بانوان قم روی رده‌های سنی پایه مترکز است

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم گفت: تکواندو بانوان قم برای مدال آوری در کشور به زمان و فرصت کافی نیاز دارد و در حال حاضر سرمایه گذاری تکواندوی قم بر رده‌های سنی پایه متمرکز است.

فرشته کریمی مهر درباره حضور بانوان قمی تکواندوکار در مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: تکواندوی قم در حال حاضر در حال سرمایه گذاری بر روی رده‌های های سنی پایه است و با این نگاه مثبت به رده‌های پایه، در سال‌های آینده در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان مسابقات قهرمانی کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی گفت: شرایط نیروی انسانی تکواندو بانوان قم به حدی نیست که بتوانیم در سطح نخست تکواندوی ایران نتایج قابل توجهی کسب کنیم اما این، دلیل نمی‌شود که نگاهی بر گسترش زیر ساخت‌های تکواندو بانوان وجود نداشته باشد و در حال حاضر تمام توانمان را بر آموزش تکواندوکاران نونهال و خردسال قرار داده‌ایم.

نایب رئیس هیئت تکواندوی استان قم افزود: نمی‌توان از تکواندوی مردان و زنان در قم انتظار یکسانی داشت زیرا تکواندوی بانوان در قم در حدود سال ۷۸ کلید خورده و عمری ۱۴ یا ۱۵ ساله دارد اما تکواندوی مردان در قم از سال ۱۳۶۲ فعال شده و به مراتب سازمان یافته‌تر و ریشه دار‌تر است.

کریمی مهر افزود: سال گذشته در مسابقات تکواندو خردسالان کشور توسط آتوسا حقی موفق به کسب مدال برنز کشور شدیم و این مدال برنز و نمایش خوب دختران تکواندوکار قمی در این مسابقات و مسابقات نونهالان و نوجوانان کشور نشان دهنده آینده‌ای روشن برای تکواندو بانوان قم است.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که ورزش‌های رزمی در قم با آن مواجه هستند عدم اقبال خانواده‌ها به تحت آموزش قراردادن فرزندان دختر خود در رشته‌های رزمی است و نا‌آگاهی برخی از خانواده‌ها سبب می‌شود تکواندو را ورزشی خشن دانسته و مانع از پرورش استعدادهای توانمند تکواندو در بین دختران شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb0zb5.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما