سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 24682

اعزام دو هیئت علمی از دانشگاه ادیان و مذاهب به آلمان

قم نيوز : قم نیوز: مديرکل همکاری های علمی و بين الملل دانشگاه ادیان و مذاهب از اعزام دو هیات به دانشگاه‌های آلمان در تابستان سال جاری خبر داد.
اعزام دو هیئت علمی از دانشگاه ادیان و مذاهب به آلمان
به گزارش قم نیوز، مهدی صالحي مقصد گروه اول که روز ۱۷ مردادماه عازم آلمان خواهند بود را دانشگاه پادربورن عنوان کرد و گفت: این گروه شامل ۱۲ نفر از اساتید و دانشجویان این دانشگاه به همراه گروهی از اساتید و دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه براي شرکت در چهارمین دور گفتگوهای آکادمیک اسلام و مسیحیت خواهد بود.

وی افزود: در این برنامه اساتید و دانشجویانی از دانشگاه قدیس یوسف بیروت نیز حضور خواهند داشت و به مدت یک هفته برنامه اي علمی در شهر پادربورن با محوریت الهیات تطبیقی با موضوعاتی چون انسان کامل، ضرورت های اخلاقی گفتگوی ادیان، روح القدس، حضرت محمد (ص) برقرار خواهد شد.

مدير امور بين الملل دانشگاه ادیان و مذاهب از برنامه هاي فرهنگی اين سفر نيز خبر داد و گفت: اين برنامه یک هفته اي شامل بازدید از موزه‌ها و فعالیت‌های مراکز اسلامی و مسیحی در شهرهای کلن و برلین آلمان است.

وي این برنامه را پایان پروژه توافق سه ساله دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه پادربورن خواند و ابراز اميدواري کرد همانگونه که در سه سال گذشته، اساتید و دانشجویانی از دو طرف برنامه‌های تدریسي و مطالعات پژوهشی کوتاه مدت را در آلمان و ایران اجرا کردند، در سال‌های آینده نيز اين برنامه در قالب جدیدی ادامه یابد.

گفتني است دانشگاه پادربورن در شهر پادربورن واقع است و تنها کرسی الهیات تطبیقی دانشگاه‌های آلمان را در اختیار دارد.

صالحي درباره برنامه گروه دوم نيز گفت: اين برنامه شامل اعزام هيئتي ۱۵ نفره از اساتید و دانشجویان دانشگاه اديان و مذاهب به شهر پتسدام و دانشگاه پتسدام است که سومین دور برنامه مشترک دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه های پتسدام و فرانکفورت است.

وي ادامه داد: دور قبلی این برنامه‌ها طی دو سال گذشته در دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه گوته فرانکفورت برگزار شد و موضوع برنامه پیش رو نيز دین و دینداری در ایران و آلمان معاصر است.

صالحي، اول شهریورماه را تاريخ آغاز این برنامه خواند و اظهار داشت: اين برنامه علمی و فرهنگی به مدت یک هفته برگزار می شود که در دو برنامه قبلی مساله مرگ و مساله شر، عنوان علمي همکاري هاي سه جانبه دانشگاه ادیان و مذاهب، گوته فرانکفورت و پتسدام بوده است.

وی حضور و تدريس دو هفته‌‌ای پروفسور اشمیت، استاد دانشگاه گوته در دانشگاه ادیان و مذاهب در فروردين‌ماه سال جاری را هم در راستای این توافقات دانست و گفت در زمستان امسال نيز استادی از دانشگاه ادیان و مذاهب به ارائه بحث در دانشگاه گوته خواهد پرداخت.

مديرکل همکاری های علمی و بين الملل دانشگاه ادیان و مذاهب در اشاره‌اي به ديگر برنامه هاي مشترک این دانشگاه از همکاري با دانشگاه ریوکوکوي ژاپن در قالب حضور اساتیدی از دو دانشگاه در ایران و ژاپن ياد کرد و گفت: اين برنامه در واقع دور سوم و چهارم گفتگوهای آکادمیک اسلام و بودیسم بود که در پاییز و زمستان سال گذشته به صورت رفت و برگشت در دو دانشگاه برگزار شد.

صالحي در پايان از امضای تفاهم نامه های جدیدي با دانشگاه‌هاي جهان خبر داد و گفت: دانشگاه قدیس یوسف لبنان و دانشگاه کمییاس اسپانیا از جمله مراکزي هستند که در سه ماهه اخير تفاهم نامه هايي با آنها در قالب همکاری های بین دانشگاهی به امضا رسیده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb50b5.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما