پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 34672
منبع : پايگاه خبري پليس

پليس افتخاري، مشارکت مردم در ارتقاء نظم اجتماعي را محقق مي کند

قم نيوز : قم نگار: جانشين فرماندهي انتظامي استان در جمع رؤساي پليس هاي تخصصي اين فرماندهي و رابطين اجتماعي آن ها، گفت: پليس افتخاري، مشارکت مردم در ارتقاء نظم اجتماعي را محقق مي کند.
پليس افتخاري، مشارکت مردم در ارتقاء نظم اجتماعي را محقق مي کند
به گزارش قم نگار، سرهنگ "حميدرضا اسدي" در جلسه کميسيون راهبردي پليس افتخاري که در سالن جلسات ستاد فرماندهي انتظامي استان قم برگزار شد، با بيان اينکه امروز پليس، اسلامي و جامعه محور است و تا آنجا که مي تواند قهريه نيست، افزود: پليس قم در تمام ابعاد جامعه و با تمامي سازمان هاي اجتماعي ارتباط سازنده دارد.

وي با اشاره به اينکه ارتقاء نظم اجتماعي از جمله اهداف مهم پليس جامعه محور است، اظهارداشت: پليس قم سعي دارد تا به وسيله واحدهاي اجتماعي يگان هاي انتظامي خود، پرونده هاي تشکيل شده در کلانتري ها را با رويکرد اجتماعي و ميانجي گري خود و نه عدالت کيفري حل و فصل کند تا پرونده هاي ارجاعي کلانتري ها به دستگاه قضايي به حداقل برسد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان عنوان داشت: اجراي طرح هايي از قبيل شوراي معتمدين پليس محله و پليس افتخاري، نقش مردمي بودن و جامعه محوري پليس را پررنگ کرده و اين همکاري ها و هماهنگي ها، اهداف نظام اسلامي را هرچه بهتر و زودتر به ظهور و حصول برساند.

سرهنگ اسدي به نقش آفريني آحاد مردم در هدايت، نظارت و حمايت از نظام اسلامي در طول تاريخ انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: نيروي انتظامي نيز با رويکرد بسيجي، طرح پليس افتخاري را مطرح کرده است تا مردم بتوانند در اجراي مأموريت ها، پليس را همراهي کرده و نسبت به ايجاد نظم اجتماعي تشريک مساعي کنند.

وي سپس به دستاوردهاي مشارکت هاي مردمي در تاريخ انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود: در هر اموري اعم از نظامي، امدادي و پشتيباني که از مشارکت هاي مردمي استفاده کرديم، موفق ظاهر شديم.

جانشين فرماندهي انتظامي استان تصريح کرد: تا تلاش جهادي و کار بسيجي نباشد، پليس به تنهايي نمي تواند بر آسيب هاي اجتماعي فائق آيد.

در ادامه، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم سرهنگ "احمد صادقي"، خدمت در لباس نيروي انتظامي را افتخاري بزرگ دانست و ابراز اميدواري کرد: بتوان با مشارکت و همکاري مردم، امنيت دلخواه را در جامعه محقق و نهادينه کنيم.

وي با اشاره به اهميت مشارکت و لزوم همكاري پليس افتخاري در ماموريت هاي نيروي انتظامي، گفت: استفاده از ظرفيت پليس افتخاري نشان از ارتقاء سطح مشاركت مردم در توليد امنيت پايدار و توانمند است.

انتهای پیام/۱۳۲۷
https://qomnews.ir/vdcb50bf.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

کیان
فقط در حد حرفه .. عمل نیست ... ناجا حتی به یکی از تعهداتش نسبت به پلیسهای افتخاری عمل نکرده