چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 14232
آیت‌الله علوی گرگانی:

شرکت در انتخابات ادای دین به شهداست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: یکی از راه هایی که می توانیم از آن طریق به شهدا ادای دین کنیم شرکت گسترده در انتخابات است تا خون آنها هدر نرود.
شرکت در انتخابات ادای دین به شهداست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل حفاظت پرواز سپاه پاسداران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با خون شهدا و تدبیر و مدیریت امام راحل به پیروزی رسید، اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم از آن طریق به شهدا ادای دین کنیم شرکت گسترده در انتخابات است تا خون آنها هدر نرود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کوتاهی برای حضور در این عرصه عظیم خیانت به خون شهداست، گفت: اگر در پای صندوق‌های رای حاضر نشویم روز قیامت باید در مقابل شهدا پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مومنان را به تبعیت نکردن از کفار و دشمنان خدا دستور داده و به مسلمانان می‌فرماید نباید رفتارتان طوری باشد که تقلید از مشرکان محسوب شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر عدم پیروی از شیوه‌های غربی در زندگی فردی و تعاملات اجتماعی گفت: این امر یکی از دلایل عقب ماندن برخی کشورهاست زیرا بعضی ملت‌ها تمایل دارند مانند مردم کشورهای غربی زندگی کنند و برای رسیدن به این هدف پوچ به جای پیشرفت به سمت پسرفت حرکت می‌کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تقلید از دشمنان خداوند حتی در لباس پوشیدن و نحوه غذا خوردن هم کار شایسته‌ای نیست و این موضوع در روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اسلام تنها به بیان «لا اله الا الله»نیست گفت: اسلام دارای روح و جسمی است و ایمان و تقوا نیز باید در کنار بیان ظاهری مورد توجه قرار گیرند؛ پیروی از سیره رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) باید سرلوحه زندگی مسلمانان و شیعیان قرار گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر پیروی از رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) در همه شئون نظام اسلامی تصریح کرد: تربیت فرزند و سایر امور فردی و اجتماعی ما باید مانند آن بزرگواران باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تخریب چند باره حرم مطهر اباعبدالله(ع) توسط دشمنان گفت: با این حال امروز مقبره مطهر آن حضرت است که چون گوهری در سرزمین کربلا می‌درخشد و نورافشانی می‌کند.

وی ادامه داد: افراد زیادی در طول تاریخ خواسته‌اند جلوی تابش این آفتاب را بگیرند اما راه به جایی نبرده‌اند و اگر هم امروز در کشوری چون سوریه به اماکن مقدسه حملاتی صورت می‌گیرد عاملان آن باید بدانند که دوران همواره این چنین نمی‌ماند و سرانجام به کیفر گناهانشان می رسند.

آیت‌الله علوی گرگانی خط امام راحل را همان راه امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: عاشورا زمینه‌ساز و بنیان انقلاب اسلامی بود و جالب اینکه بیشتر شهدای ما در ماه محرم و صفر به شهادت می‌رسیدند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb55b8.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما