جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 30252
منبع : روابط عمومی مؤسسه اسراء
"حمله نظامی آل‌سعود به یمن نتیجه خاموش شدن نور عقل است"

آیت‌الله جوادی آملی: حمله عربستان به یمن نتیجه‌ای جز نابودی آل‌سعود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان حملات نظامی آل‌سعود به یمن را محکوم کرد و گفت: این کارهای آل‌سعود بر اثر بی‌عقلی و خاموش شدن نور عقل است؛ اگر مسئولان عربستان نصیحت پذیرند باید بدانند که این کارها فایده‌ای جز نابودی خودشان ندارد.
آیت‌الله جوادی آملی: حمله عربستان به یمن نتیجه‌ای جز نابودی آل‌سعود ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در جلسه درس اخلاق خود ضمن رد دیدگاه‌های مادی گرایانه که زندگی را محصور در همین دنیا تلقی می‌کنند، اظهار داشت: انبیا و امامان(ع)، هادی زندگی و سلوک انسان هستند و به بهترین شکل رابطه خدا، انسان و جهان را ترسیم کرده‌اند. تبیین امامان(ع) از جهان به‌گونه‌ای است که جهان مرآت و آیینه حق است، بدین نحو که با مشاهده صورت جهان خلقت، صاحب صورت را که همان خدای تبارک و تعالی است مشاهده می‌کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه نورانیت عقل با آرزوها و امیال طولانی از بین می‌رود، افزود: وجود مبارک امام موسی کاظم(ع) در توصیه‌های خود به هشام، انسان را دارای نیروی بینش و نیروی حرکت می‌دانند، یعنی شخص سالک هم چراغِ راه و هم خودِ راه را در درون خود می‌یابد. در درون انسان برای هدایت، نوری وجود دارد که باید تلاش کند این نور خاموش نشود. نورانیت عقل توسط آرزوهای طولانی دچار تاریکی می‌شود که باید از این مسئله پرهیز کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) به هشام توصیه می‌کنند که برای رسیدن به سعادت از حرف‌های بیهوده بپرهیزد و همیشه حرف‌های خوب بزند. اگر کسی تقوا نداشته باشد و سیر و سلوک نکند در واقع تماشاگر است و باید از تماشاگر بودن پرهیز کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه تلاش برای کسب فضیلت و داشتن اخلاق حسنه را جهاد اوسط دانست و افزود: غرض از جهاد اوسط کسب ملکه عدالت و خوبی است. اما جهاد اکبر، نزاع بین عقل و عشق است. در این نزاع عقل به‌دنبال مفاهیم است و قلب به‌دنبال مشاهده معلوم. باید با تلاش مفاهیم را کنار زد و به اصل، که همان معلوم است، دست یافت.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه عالمان باید به علم خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: علم به‌تنهایی فقط یک مفهوم است. از مفهوم هم کاری برنمی‌آید لذا عالمانی را می‌بینیم که علم دارند اما عاری از عمل هستند.

وی حملات نظامی آل‌سعود به یمن را محکوم کرد و گفت: این کارهای آل سعود بر اثر بی‌عقلی و خاموش شدن نور عقل است. اگر مسئولان عربستان نصیحت پذیرند باید بدانند که این کارها فایده‌ای جز نابودی خودشان ندارد. برخی از کشورها از بی‌خردی گروهی که معارف اهل بیت(ع) را نمی‌شناسند، استفاده می‌کنند و کشورهای مسلمان را به جان هم می‌اندازند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb55bf.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما