دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 48172
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی در جمع نمایندگان استانی موقوفات حوزه:

استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی بنیادی است

تاکید بر احیاء موقوفات و ایجاد وقف های جدید
قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی اصیل و بنیادی است، گفت: باید به جایی برسیم که به صورت کامل مستقل باشیم.
آیت الله اعرافی در جمع نمایندگان استانی موقوفات حوزه: استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی بنیادی است/ تاکید بر احیاء موقوفات و ایجاد وقف های جدید
آیت الله اعرافی در جمع نمایندگان استانی موقوفات حوزه: استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی بنیادی است/ تاکید بر احیاء موقوفات و ایجاد وقف های جدید
به گزارش قم نیوز، آیت الله اعرافی امروز در «گردهمایی نمایندگان استانی موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت باید بیش از دیگران به بهره گیری از مسائل و فرصت های معنوی اهتمام داشته باشد؛ تمام فعالیت های ما اگر بدون روح معنویت و الهی باشد، ارزشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم که محروم نمانده و دچار غفلت نشویم، ابراز داشت: ماه شعبان، ماه معنویت و خودسازی است و مناجات شعبانیه نیز فرازهای زیبا و مناسبی در این مسیر دارد که راهی هموار برای رسیدن به قرب الهی است.

 ارزش اعمال انسان به عواملی وابسته است

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ارزش اعمال انسان به عواملی وابسته است، خاطرنشان ساخت: یکی از عوامل، اخلاص است که حقیقت و روح عمل ما می باشد؛ همچنین صالح بودن عمل به همراه دامنه و موج بیشتر آن از دیگر عوامل می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: دریافت کنندگان خدمت و عمل انسان و همچنین موقعیت های زمانی و مکانی از دیگر عوامل می باشد؛ چراکه عمل خوب در زمان و جایگاه مکانی مناسب، از ارزش بالاتری برخوردار است.

امام جمعه قم بیان داشت: خدمت در حوزه و صیانت از دین و معنویت مردم از بالاترین اعمال است که از ارزش بالایی برخوردار بوده و باید آن را قدر دانست و این خدمت را به بهای کم نفروخت.

عضو شورای عالی  حوزه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مدیریت حوزه های علمیه در فصل جدید، کارهای مناسب پیشین را تکمیل کرده و متناسب با کمبودها و نیازها، فعالیت های جدیدی را آغاز می نماید، در حال حاضر اولویت های گوناگونی برای بخش های گوناگون حوزه تعریف شده تا بتوان به دستاوردی مناسب در مجموعه حوزه رسید.

استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی اصیل و بنیادی است

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی اصیل و بنیادی است، خاطرنشان ساخت: ما باید به جایی برسیم که هیچ استفاده ای از منابع  غیر حوزوی نداشته باشیم؛ البته استفاده از آنها، هیچ اشکالی نداشته و رهبر انقلاب اجازه بر استفاده داده اند؛ اما باید به جایی برسیم که به صورت کامل مستقل باشیم.

وی تصریح کرد: باید عزت، کرامت و جایگاه مردمی و پاک حوزه مهم شمرده شده و در این مسیر قدم برداشت، حوزه های علمیه نباید در دام تجملات و تشریفات قرار بگیرد؛ البته باید از امکانات و ظرفیت های موجود استفاده کرد؛ آینده نگری در پروژه ها و طرح ها از موارد ضروری است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهداف راه اندازی بخش مستقل موقوفات و منابع پایدار در حوزه های علمیه، ابراز داشت: احیاء موقوفات حوزوی، ایجاد وقف های جدید، استفاده از موقوفات عامه، استفاده از مؤسسات خیریه با حفظ شأن حوزه، سرمایه گذاری های حساب شده و ... برخی از اهداف راه اندازی این بخش می باشد.

هر مدرسه علمیه جدید حوزه، باید دارای وقف و منابع پایدار باشد

وی خاطرنشان ساخت: هر مدرسه علمیه جدید حوزه، باید دارای وقف و منابع پایدار باشد؛ همچنین وقف نامه ها باید به نحوی تنظیم شود تا در صورت عدم نیاز یک مدرسه، بتوان آن را در جای دیگر مصرف کرد؛ باید به جایی برسیم که اولویت نخست علمای شهرستان ها، حوزه های علمیه باشند تا بتوان از مشکلات موجود کاست.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: توجه بر مسائل سخت افزاری و نرم افزاری حوزه های علمیه در سراسر کشور از نکات ضروری است؛ چراکه برنامه های حوزه در حال گسترش است و باید زیرساخت ها را گسترش داد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: گسترش سطح دو، سه، درس خارج، دروس تخصصی در سراسر کشور از برنامه هایی است که در طرح تحولی حوزه های علمیه وجود داشته و باید زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آن فراهم گردد.

وی ابراز داشت: تهیه مسکن برای اساتید از مباحث ضروری است که باید دنبال گردد؛ چرا که اساتید حوزه مانند اساتید دانشگاه دریافتی مالی ندارند و باید حداقل امکانات برای این عزیزان فراهم گردد؛ انتظار ما از نمایندگان  استانی آن است که در این عرصه با تلاش فراوان وارد شده و دست حوزه های علمیه را بگیرند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb58ba.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما