دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 25492

احیای سومین شب قدر در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: آیین احیای سومین شب از شب های پر خیر و برکت قدر با حضور مردم متدین قم، زائران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
احیای سومین شب قدر در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد
به گزارش قم نیوز، این مراسم شب گذشته با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم شروع شد و با اجرای برنامه های معنوی مانند؛ قرائت دعاهای افتتاح، جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی تا ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (س) ادامه داشت.

در این آیین مذهبی و معنوی حضور پرشمار زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود و مردم مومن در سوگ امام نخست خویش حضرت علی (ع) به سوگواری پرداختند و سپس با خواندن نماز، قرآن و دعا از درگاه پروردگار بلندمرتبه طلب بخشش و آمرزش گناهان خویش را کردند و برای نجات مسلمانان جهان از جمله مسلمانان کشورهای عراق و فلسطین از دست ستمگران دعا کردند.

استقبال مردم قم از احیای این شب نورانی به قدری بود که تمامی صحن ها، رواق ها، شبستان های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و خیابان های اطراف مملو از جمعیت شده بود؛ حضور نسل جوان و تضرع خالصانه آنها به درگاه خدواند متعال از جلوه های قابل توجه این مراسم عبادی و معنوی بود.

در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) حجت الاسلام و المسلمین ˈناصر رفیعیˈ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص) درباره ویژگی های شب قدر و نیز سیره امام علی (ع) سخنانی را بیان کرد و مراسم مرثیه سرایی نیز توسط یکی از مداحان اهل بیت (س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، همچنین قرائت دعای افتتاح، ترتیل خوانی قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم سخنرانی شب قدر از سوی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این مکان مقدس نیز برگزار شد.

آیت الله ˈکریمی جهرمیˈ از استادان حوزه علمیه در این مراسم درباره فضائل شب قدر سخنرانی کرد و یکی از مداحان اهل بیت (س) مرثیه سرایی و دعای جوشن کبیر را قرائت کرد.

همچنین، آیین های احیای سومین شب قدر مشابهی نیز در صحن امامزادگان (ع)، مساجد، تکایا و حسینیه های استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5ab5.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما