چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 46462
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله جوادی آملی:

امنیت کشور ما به برکت قرآن و عترت است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: با وجود مشکلات متعدد به لطف الهی کشور در جنگ‌های مختلف پیروز شد و استقلال و امنیتش را حفظ کرد و باید بدانیم الان ما فقط به بركت قرآ‌ن و عترت است که امنيت داريم.
امنیت کشور ما به برکت قرآن و عترت است
به گزارش قم نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه اسراء، جمعی از اعضای تشکیلات حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: این نظام ما از آن نظر که یک نظام الهی است، این قدرت را دارد که فرشته تربیت کند؛ الآن همه ما بدون تردید در کنار سفره این نظام نشسته‌ایم و باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به جریان انقلاب و دفاع مقدس، ابراز داشت: این نظام توانست استقلالش را با خوی فرشتگی به دست بیاورد و آن را حفظ کند، شما این جریان دفاع مقدس که در اصل 10 سال طول کشید چرا که دو سال درگیر جنگ‌های داخلی بودیم را ببینید، وضع ما اینطور بود، اما به لطف الهی این کشور پیروز شد و استقلال و امنیتش را حفظ کرد و باید بدانیم الان ما فقط به برکت قرآ‌ن و عترت است که امنیت داریم.

این استاد حوزه علمیه قم عمل به تعهدات را شرف مردم ایران دانست و بیان داشت: مردم ما در جریان دفاع مقدس و بعد از آن هم ثابت کردند پای تعهدات خود ایستاده‌اند و این شرف ماست؛ غربی‌ها حتی بعد از قطعنامه در سال 67 که مردم ما از جبهه‌ها برگشتند، فرصت را غنیمت شمردند و به وسیله منافقین عملیات مرصاد را شروع کردند، اما ما بعد از پذیرش قطعنامه 598، با این همه مصیبتی که از صدام دیده بودیم، در جریان حمله رژیم بعث عراق به کویت، حتی یک گلوله از سمت ما به عراق پرتاب نشد، این‌ها را باید در سطح بین المللی مطرح کرد، آن‌ها اینگونه رفتار کردند و ما اینگونه رفتار می‌کنیم؛ این‌ها شرف و تمدن ایران است که قرآن و عترت به ما آموخته است.

وی سپس در نقد مبنای اندیشه‌ای غرب، اظهار داشت: الان دو غده در تفکر غرب وجود دارد که یکی انکار معاد و دیگری انکار تجرد روح  است. این دو غده در فضای مجازی هم دارد خودش را نشان می‌دهد؛ آن‌ها می گویند انسان با مرگ می‌پوسد و تمام می‌شود، که این نوع تفکر محصولی جز جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی امروزه ندارد، در صورتی که دین آمده به ما می‌گوید انسان با مرگ، ابدی می‌شود و انسان است که مرگ را می‌میراند و لذا ما که یک فکر ابدی می‌خواهیم، باید بدانیم فکر ابدی را خدای ابدی باید بگوید و خاندان ابدی که همان اهل بیت علیهم السلام باشند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb5aba.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما