شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 48442

شرکت مراجع تقلید و علما در انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: مراجع تقلید، علما و شخصیت‌های حوزوی همگام با دیگر اقشار مردمی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.
شرکت مراجع تقلید و علما در انتخابات
به گزارش قم نیوز، شور 29 اردیبهشت حال و هوای ایران اسلامی را دگرگون کرده و تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و نظارت از خلق حماسه‌ای دیگر می‌گویند.

۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز هستندکه کاندیدای موردنظر خود را انتخاب می کنند و یا همچنان در حال سبک و سنگین کردن هستند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

در این میان اشتیاق رأی اولی‌ها برای حضور در انتخابات متفاوت‌تر از سایرین است به طوریکه شور و شوق آن‌ها برای حضور در انتخابات و دادن اولین رأی غیرقابل وصف است. طبق آمار ارائه‌شده قرار است امسال یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رأی اولی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.
صفوف طولانی همزمان با آغاز انتخابات

در حالی که مردم ایران اسلامی رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را شروع کردند، صف‌های طولانی در مراکز رای گیری ایجاد شده است.

 

مراجع تقلید در صحبت های خود در پای صندوق های رای مردم را به شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند
رهبر معظم انقلاب اسلامی: مردم با دقت، ملاحظه و شناخت در انتخابات شرکت کنند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس با اشاره به نعمت مردمسالاری و حضور مردم در انتخابات، افزودند: مردم هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند و هر چه زودتر در پای صندوقهای رأی حاضر شوند، زیرا کار نیک را باید در اول وقت انجام داد و نباید آن را به تأخیر انداخت.
آیت الله نوری همدانی: همه در صحنه حضور داشته و حماسه جدیدی ایجاد کنند

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای اظهار داشت: امیدواریم امروز مردم ایران ورق جدیدی ایجاد کنند و همه در صحنه حضور داشته و حماسه جدیدی ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: امروز لازم است مردم متعهد و انقلابی ایران که در همه جریان‌ها حماسه‌آفرین بوده‌اند و حرکت شان مؤثر بوده است به میدان بیایند، مرد و زن و پیر و جوان، شهری و روستایی در برابر دشمنان اسلام شکوه و عظمت ایجاد کنند تا معلوم شود این مردم در همه صحنه‌ها حماسه‌آفرین بوده‌اند و به نظام اسلامی ولایی متعهد هستند.
آیت الله مکارم شیرازی: امروز روز تاریخی و بیاد ماندنی در کشور است

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید انتخابات را امر مهم و سرنوشت ساز خواند و از مردم خواست در این انتخابات به صورت پرشور شرکت داشته باشند.

این مرجع تقلید گفت: وقتی که رئیس جمهور انتخاب شد همه آن را یاری کنند و مسائل انتخاباتی باید کنار گذاشته شود.
آیت الله صافی گلپایگانی: حضور در انتخابات سبب مصونیت کشور می شود

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید حضور پرشور مردم  پای صندوق های رأی را سبب برون رفت از توطئه ها و مصونیت از مشکلات دانست.

این مرجع تقلید همچنین ابراز امیدواری کرد که خدا کشور و مردم را از توطئه‌ها و مشکلات مصون بدارد و مردم و مسؤولان در مقاصد درست خود به خوبی حرکت کنند.
آیت الله سبحانی: مردم با حضور پای صندوق های رای به حفظ نظام کمک می کنند

حضرت آیت‌الله جعفرسبحانی از مراجع تقلید با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «ما به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیشتر رأی می‌دهیم» اظهار داشت: مردم با حضور پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد صالح و مؤمن به حفظ نظام که از واجبات است کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: با کسی که انتخاب می‌کنیم، شرط می‌کنیم که به قوانین اسلام پایبند باشد و در آن مسیر حرکت کند؛ هم در انتخابات شوراها، هم در مجلس و هم ریاست جمهوری اینگونه است
آیت‌الله علوی گرگانی: مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند

حضرت آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پس از انداختن رأی خود در صندوق اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم سرنوشت مملکت به دست بزرگواری بیفتد که در کارها عمل به دستورات الهی را مدنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم همانند دیگر صحنه‌ها و انتخابات‌های گذشته همچنان در صحنه حضور داشته باشند، افزود: مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.
آیت‌الله یزدی: مردم از هر قشر و طایفه و جامعیتی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند

آیت‌الله محمد یزدی انتخابات را دارای یک برکت فوق العاده ارزیابی کرد و گفت: انتخابات برای ثبات، دوام، استمرار و ادامه نظام الهی و مردم‌سالاری اسلامی نقش مؤثر و مفیدی دارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شرکت اکثریت مردم در انتخابات را دارای اولویت عنوان کرد و ابراز داشت:‌ نفس حضور پای صندوق‌های رأی برای تقویت بنیه اسلامی نظام نقش دارد و مؤثر و مفید است؛ ملت آگاه و شریف جمهوری اسلامی ایران نیز در این روز الهی که از ایام الله است مانند گذشته با ایجاد نشاط و حضور عمومی پایه‌های نظام اسلامی را استحکام می‌بخشند.

وی در توصیه به ملت شریف ایران اظهار داشت: نخست اینکه مردم از هر قشر و طایفه و جامعیتی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و تا جایی که امکان دارد در فرصت قانونی شرکت کنند، دوم اینکه انتخاب اصلح انجام شود، یعنی بعد از تبلیغات گوناگون صدا و سیما و تمام موارد دیگر که در موضوعات مختلف در مناظرات، مستندات، مسافرت‌های کاندیداها مشخص شد، شاید دیگر کسی در کشور نباشد که بگوید نمی‌توانم اصلح را انتخاب کنم اکنون هر کس می‌تواند مصلحت را تشخیص و او را انتخاب کند.
 آیت الله مقتدایی: آنان که از انقلاب ضربه خورده اند، به همین دلیل می خواهند به نظام ضربه بزنند

 آیت الله مرتضی مقتدایی،  انقلاب اسلامی و الهی ایران را شامل عنایت ویژه خداوند و امام زمان (عج) دانست که به فرموده حضرت امام دست غیبی خدا ملت را یاری می‌کند.

وی با بیان این که پس از ارتحال حضرت امام، اعضای خبرگان رهبر معظم انقلاب را برای رهبری انتخاب کردند، تصریح کرد: اگر عنایت پروردگار و الهام قلبی الهی نبود معلوم نمی شد که چه می شود.

حضرت آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به شرایط بسیار حساس کشور و با توجه به تلاش و طمع دشمنان برای ساقط کردن نظام اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: آنان از انقلاب اسلامی سیلی و ضربه خورده اند، به همین دلیل می خواهند نظام را از بین ببرند.
آیت‌الله مصباح یزدی: انسان نباید در تعیین سرنوشت خود کوتاهی کند

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی انسان را مختار به تعیین سرنوشت خود توصیف کرد و گفت: انسان نباید در تعیین سرنوشت خود کوتاهی کند، اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شود انسان به خودش ضرر زده است و اگر به این واسطه به جهان اسلام ضرر وارد شود مسئول است؛ عقل حکم می‌کند هر فرد تا جایی که می‌تواند برای جامعه قدم بردارد و این کار باید انجام شود.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به روایاتی مبنی بر اینکه «کسی که اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست» ابراز داشت: از سوی دیگر همه ما معتقد به ولایت فقیه هستیم و اطاعت از رهبری را بر خود واجب می‌دانیم و از آنجا که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها بر مشارکت در انتخابات و حضور همه جانبه تأکید داشته‌اند باید در انتخابات‌ها شرکت کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری: حضور مردم در انتخابات جهانیان را متحیر کرده است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای دو رکن اساسی اسلامیت نظام و مردم سالاری است، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم که حضور مردم پای صندوق های رأی بسیار گسترده باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خوشبختانه نامزدها و طرفداران آنها نشان داداند حضوری گسترده در فعالیت های انتخاباتی دارند و این حضور جهانیان را متحیر کرده است و اعلام کردند که دموکراسی واقعی در ایران وجود دارد.

آیت الله بوشهری ابراز امیدواری کرد: شاهد نتایج ارزنده ای باشیم و مردم با حرکت خود گام استواری در راستای عمران و آبادی کشور برای چهار سال آینده بردارند.
آیت الله فقیهی: کسانی که امنیت و آسایش می خواهند باید در انتخابات شرکت کنند

 آیت الله محسن فقیهی انتخابات را امری لازم براساس عقل دانست و گفت: هر انسان با هر دین و مذهبی باید در انتخابات شرکت کند. کسانی که امنیت، آرامش و آسایش کشور را می خواهند و به عظمت ایران فکر می کنند باید در انتخابات شرکت کنند تا در آینده خود اثرگذار باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر اتحاد مردم حفظ شود می توانیم مشت محکمی به دهان آمریکا و استکبار بزنیم اما اگر اختلاف باشد دشمن نفوذ کرده و به همه ضربه می زند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb5aba.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما