پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 41502
منبع : پایگاه اطلاع رسانی بهزيستي قم
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد:

برگزاری اولین دوره آموزش کسب و کار و کارآفرینی

قم نيوز : قم نیوز: دکتر رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: اولین دوره آموزش مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قم برگزار می گردد.
برگزاری اولین دوره آموزش کسب و کار و کارآفرینی
به گزارش قم نیوز، دکتر رضا سلیقه گفت:  نظر به ضرورت سازماندهی، هدفمندی و بهینه سازی تسهیلات اشتغال زایی در حوزه مددجویی و افزایش ضریب موفقیت وام های مشاغل خانگی و کسب و کار خرد و در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه ما بین بهزیستی و فنی حرفه ای، اداره هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قم اقدام به برگزاری اولین دوره آموزش مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی نمود.

وی عنوان کرد: در این دوره که در دو بخش بانوان و آقایان و در محل مرکز فنی حرفه ای امام حسین(ع) واقع در بلوار شهید محلاتی و با تدریس دو تن از اساتید برجسته این حوزه در حال اجراست قریب به 42 نفر از معلولین، زنان سرپرست خانوار و افراد بهبود یافته شرکت نمودند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن لزوم آموزشهای لازم به کارآفرینان گفت: طبق برنامه ریزی ها و سیاستهای بهزیستی از این پس داشتن گواهینامه پایان دوره مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی به عنوان شرط لازم جهت معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات خوداشتغالی مطرح شده و امید می رود استمرار این دوره ها برای کلیه متقاضیان دریافت تسهیلات بتواند ضریب توفیق مددجویان بهزیستی را در راستای توانمندسازی و استقلال اقتصادی و اجتماعی و کارآفرینی موفق افزایش دهد.

وی ادامه داد: اين دوره چشم انداز وافق جدیدی برای شرکت کنندگان جهت شروع به کار واستفاده بهینه از تسهیلات سازمان را فراهم می نماید .

سلیقه در ادامه گفت: در این دوره مباحث لازم در خصوص کارآفرینی ، ویژگی های کارآفرینان ، شرایط لازم برای راه اندازی کسب وکار وموفقیت آن ، راهکارهای ایجاد مدیریت کسب وکار موفق ونحوه نگارش طرح کسب وکار وهمچنین اصول بازاریابی وشرایط وقوانین مربوط به بازاریابی و بازار سازی مطرح وبه سئوالات شرکت کنندگان پاسـخ داده شد .

وی گفت: از ویژگی های این  دوره،  آموزش نحوه نوشتن طرح توجیهی و اقتصادی می باشد و از کارآفرینان موفق حوزه های مرتبط برای انتقال تجربیات دعوت شد.

وی در پایان گفت: علاوه بر رايگان بودن این دوره ، پس از پايان دوره ، گواهينامه معتبر توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به فراگيران اعطا ميگردد و دارندگان اين گواهينامه جهت دريافت هرگونه تسهيلات اشتغالزايي در اولويت مي باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb5sba.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما