چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47542
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی استان قم:

مهم‌ترین انتظار بخش خصوصی از دولت رفع مشکلات بانکی از بدنه تولید است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان قم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مصائب بخش تولید و صنعت در سال 96 را مسائل بانکی عنوان کرد.
مهم‌ترین انتظار بخش خصوصی از دولت رفع مشکلات بانکی از بدنه تولید است
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی در نخستین جلسه هم اندیشی و تدوین برنامه‌های راهبردی اتاق بازرگانی  استان که با حضور اعضای هیات رئیسه، هیات نمایندگان و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزار شد ضمن اشاره به تبیین راهبرد کلان اقتصاد کشور از سوی مقام معظم رهبری که در دستور کار تمامی فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی قرار گرفته است اظهار کرد: مطالبات رهبری از مسوولان در سال 96 تمرکز بر تولید و اشتغال بود واین مطالبه ای است که بخش خصوصی نیز از دولت دارد .

وی یاد آور شد: در همین راستا در دیدار نوروزی اعضای اتاق بازرگانی قم با ریاست مجلس شورای اسلامی مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌ها به ویژه مسئله مالیات برارزش افزوده که سبب قفل شدن بازار داخلی شده است از جمله درخواست‌هایی بود که اتاق بازرگانی قم  تقاضای پیگیری و به نتیجه رساندن این مهم را از ریاست مجلس کرد.

خاکی در ادامه تاکید کرد: این مشکلات بارها به شیوه‌های مختلف از دولت درخواست شده اما با وجود برخی اقدامات مشکلات اصلی هنوز پابرجاست، تعطیلی واحدهای تولیدی، دپوی کالا در انبارها به دلیل نبود مشتری در بازارهای داخلی و وجود رقبای منطقه ای چون ترکیه و چین در بازار خارجی، مبحث ارزش افزوده و سود بالای تسهیلات بانکی با نرخ 24 درصد سبب شده از یک سو سرمایه گذاران ورود به کار تولید را عقلانی ندانند و از این منظر طرح‌های توسعه ملی عملیاتی نشود و از سوی دیگر واحدهای تولیدی فعال به دلیل مشکلات از چرخه تولید خارج شده و با خیل عظیم بیکاران روبرو شویم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی قم طبق آمار اعلام شده از سوی بانک جهانی 500 هزار نفر به تعداد بیکاران اضافه شده است که به دلیل مشکلات مذکور واحدهای تولیدی قادر به حفظ و یا جذب نیروی جدید نخواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی قم معتقد است مهم‌ترین مشکل بازار تولید سال 96 ارزش افزوده است و به اعتقاد فعالان بخش خصوصی ارزش افزوده می‌بایست از مصرف کننده نهایی گرفته شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb5sba.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما