يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 31792

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۱

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۱به شرح زیر است:

آیت الله مقتدایی: کودک کشی صهیونیست‌ها با چراغ سبز استکبار است
دکتر لاریجانی: غربی‌ها ‌شیطنت ‌نکنند توافق‌دستاورد‌خوبی‌برای‌ملت‌دارد
آیت‌الله فقیهی: جنایت صهیونیست‌ها بی پاسخ نخواهد ماند
آیت‌الله اراکی: اجلاس اتحادیه علمای مقاومت با کیفیت‌ترین اجلاس در سراسر جهان اسلام و منطقه بود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: شهادت کودک فلسطینی سند دیگری بر جنایتکاری اسرائیل و حامیان آن هاست
نماینده دائم ایران در آژانس خبر داد: هشدار ‌ایران ‌به ‌آژانس ‌انرژی ‌اتمی درباره افشای جزئیات محرمانه

** جام جم ۹۴/۵/۱۱

* هشدار ایران به آژانس درباره افشای جزئیات محرمانه
ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،‌ در روز اعلام جمع بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ از توافق بر سر یک «نقشه راه» برای حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت‌های ادعایی هسته‌ای گذشته ایران خبر دادند.
ایران درباره افشای مفاد این نقشه راه هشدار داده است.
رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس دیروز با اشاره به حضور یوکیا آمانو در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و تلاش سناتورها برای اطلاع از متن تفاهم اخیر ایران و آژانس گفت: همان طور که تا کنون مشخص شده، متون محرمانه بین ایران و آژانس حتی در اختیار دولت آمریکا هم قرار نگرفته است، بنابراین به طور قطع این مساله نمی‌تواند در اختیار نمایندگان سنا هم قرار بگیرد و ایران این موضوع را به طور کامل برای مدیر کل روشن کرده است.

** همشهری ۹۴/۵/۱۱
* پرونده خون‌های آلوده امکان پیگیری حقوقی ندارد
مدیر عامل سازمان انتقال خون درباره سفر فابیوس به تهران گفت: امکان پیگیری حقوقی پرونده خون‌های آلوده فرانسوی وجود ندارد، اما می‌تواند در روابط سیاسی به عنوان یک ابراز مورد استفاده قرار گیرد.
علی اکبر پورفتح‌الله گفت: فرانسه به هیچ کشوری غرامت نداده است.
* واکنش ژاپن به جاسوسی آمریکا
دولت ژاپن در واکنش به افشاگری ویکی لیکس درباره جاسوسی آمریکا از نخست وزیر و شرکت‌های تجاری ژاپن اعلام کرد، این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و اگر درست باشد رسما به واشنگتن اعتراض خواهد کرد.
این تازه‌ترین افشاگری درباره جاسوسی‌های گسترده آمریکا در جهان است.

** کیهان ۹۴/۵/۱۱
* سنا قاضی توافق را احضار کرد؛ بهارستان همچنان تعطیل!
آمانو بر خلاف تعهد،‌توافق محرمانه ایران و آژانس را به سناتورهای آمریکا می‌دهد.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر خلاف تعهدات خود ۳ روز دیگر برای ادای توضیح درباره توافق محرمانه با جمهوری اسلامی ایران به سنای آمریکا می‌رود.
۲ سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند هدف آنها از دعوت مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ‌آگاهی از جزئیات توافق هسته‌ای محرمانه با ایران موسوم به «نقشه راه» است.
حضور مدیر کل آژانس در مجلس یک کشور و توضیح درباره توافقی محرمانه با کشوری دیگر، تخلفی آشکار و بدعتی خطرناک در پرونده این نهاد به اصطلاح بی‌طرف است.
* آنکارا تمام اعضای داعش را آزاد کرد
دولت ترکیه عناصر تروریستی داعش را که طی روزهای گذشته دستگیر کرده بود به استثنای عناصر پ.ک.ک آزاد کرد.
* عربستان هنوز شروط ایران درباره امنیت زائران را محقق نکرده است
سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: اعزام زائران به عمره مفرده و حج تمتع در صورتی محقق می‌شود که شروط ایران از سوی عربستان پذیرفته شود.
حسین نوش‌آبادی دیروز در حاشیه مراسم و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص اعزام زائران به عمره مفرده و حج تمتع گفت: بعد از اهانت دو مامور عربستانی به نوجوانان ایرانی شروطی تعیین شده است که از سوی عربستان هنوز این شروط محقق نشده است.

** شرق ۹۴/۵/۱۱
* زنجانی مدعی برخورد خارج از قانون است
جعفرزاده، نماینده مجلس: از نامه‌ زنجانی به نماینده‌ها مطلع نیستم اما آنچه که او مدعی است آن است که با او برخورد خارج از قانون می‌شود.
بعید می‌دانم چنین باشد اما اگر ادعایش درست باشد، باید بررسی شود که کمتر و بیشتر از بقیه با او برخورد نشود.
* تعیین ‌تکلیف بدهی نفتی هند به ایران تا ١٠ روز آینده
رسانه‌های هندی با اشاره به سفر یک هیأت این کشور به ایران برای مذاکره درباره مسائل نفتی از تعیین تکلیف پرداخت بدهی هند به ایران تا ١٠ روز دیگر و اقساطی‌بودن نحوه پرداخت خبر دادند.

** ایران ۹۴/۵/۱۱
* واردات خودرو ۵۵ درصد کاهش یافت
گمرک ایران از کاهش ۵۵ درصدی واردات خودرو سواری در ۴ ماهه ابتدای امسال از لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
* سفر جمعی از نمایندگان «کنگره» به اسرائیل
تعدادی از نمایندگان کنگره امریکا قصد دارند امروز طی سفر یک هفته‌ای به اسرائیل، مقام‌های تل‌آویو را نسبت به دادن رأی منفی به «برجام» مطمئن کنند.
گاردین افزود: «بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان امریکایی قصد دارند با پرواز «بیزینس کلاس» به اسرائیل سفر کنند.
«آیپک» (کمیته امور عمومی اسرائیل و امریکا) مقدمات سفر این ۶۰ نماینده امریکایی را فراهم کرده است.
* اصلاح طلبان بیایند اما با رعایت خط قرمزها
محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای حضور در مجلس دهم بسیار با جدیت کار را شروع کرده‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده قبول داشته باشند و فرآیند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند و مرز خود را با فتنه و انحراف روشن کنند.
* توصیه انتخاباتی «ناطق» به مسئولان و احزاب
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری: دستگاه‌های تصمیم گیرنده و شورای نگهبان باید به گونه‌ای عمل کنند که همه نیروها در انتخابات حضور پیدا کنند.
با مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، ایران توانست استقلال خود را حفظ و با عزت در مسیر مذاکرات گام بردارد.
همه گروه‌های سیاسی توجه داشته باشند که کسی نباید در عرصه انتخابات قهر کند.
در انتخابات گذشته، آنچه باید انجام می‌دادم، در حالت چراغ خاموش انجام دادم.
معتدلان برنامه‌ای ندارند، اما تندروها منسجم هستند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۱۱
* مرتضوی در وارونه گویی استاد است
اولیای دم یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک در سال ۸۸ گفت: دادستان سابق تهران (سعید مرتضوی) در وارونه گویی و وارونه نمایی استاد است و بهتر است مشاور فیلم‌های پلیسی - تخیلی و جنایی شود.
عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی، پس از پایان ششمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی افزود: کسانی که به این شغل وارد نیستند به شغل دیگر ورود کنند و دادستان سابق تهران بهتر است مشاور فیلم‌های سینمایی و جنایی شود.
* اجلاس اتحادیه علمای مقاومت با کیفیت‌ترین اجلاس در سراسر جهان اسلام و منطقه بود
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس اتحادیه علمای مقاومت گفت: ما تاکنون اجلاسی با این کیفیت و با این جهت گیری در سراسر جهان اسلام و منطقه نداشتیم.
آیت‌الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع در پایان سفر به لبنان در خصوص دستآوردهای اجلاس گفت: به نظرم هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به لبنان یکی از کم نظیر‌ترین هیئت‌هایی بود که تاکنون به لبنان سفر کرده بود زیرا این هیئت مرکب از جمع متنوعی از برجسته‌ترین علمای اهل سنت و تشیع ایران بود.
* با رد توافق هسته ای، آمریکا اعتباری برای عقد هیچ قراردادی نخواهد داشت
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت، اگر کنگره به خاطر مسائل سیاسی توافق هسته‌ای را رد کند، چنان در جامعه جهانی منزوی خواهیم شد که دیگر اعتباری برای عقد هیچ قراردادی نخواهیم داشت.

** وطن امروز ۹۴/۵/۱۱
* می‌خواستند صداوسیما را مخالف توافق ژنو نشان دهند
محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما گفت: جریاناتی در خارج از سازمان سعی داشتند با توسل به مطالب خلاف واقع، مانند مخالفت صداوسیما با توافق ژنو یا صلح امام حسن(ع)، مردم را در ماه پرفیض و برکت رمضان از رسانه ملی جدا کنند.
* استیضاح زنگنه دوباره کلید خورد
شکر خدا موسوی، رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر نفت با ۴۰ امضا هفته آینده تحویل هیات رئیسه مجلس می‌شود.

** جوان ۹۴/۵/۱۱
* كودك‌سوزي صهيونيست‌ها سوغات حقوق بشر امريكايي است
رمضان شریف رئيس ستاد انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با اشاره به جنايت صهيونيست‌ها در سوزاندن كودك فلسطيني گفت: اين جنايت مصداق تروريسم مدرن و سوغات حقوق بشر مورد حمايت امريكا است.
* اشتياق به سفر فرنگي‌ها مغاير عزت ملي است
نماينده مردم تهران در مجلس، با انتقاد از نحوه برخورد دولت با منتقدان سفر فابيوس به تهران گفت: ناديده گرفتن عزت ملي در اين مراودات، علاوه بر حوزه سياسي، در حوزه اقتصادي هم هزينه دارد.
احمد توكلي با اشاره به سفرهاي اخير برخي مقامات اروپايي به تهران و حواشي پيش آمده در ارتباط با آنها، اظهار داشت: نفس سفر اروپايي‌ها به كشور ما، هم از جهت نگاه بلندمدت و هم از جهت وضعيت فعلي محتواي «برجام» و قطعنامه شوراي امنيت، مثبت است.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۱۱
* تحولات منطقه؛ به نفع ایران
روزنامه الحیات نوشت: در تحولات منطقه کفه موازنه قوا به نفع ایران و ترکیه سنگین شده است و این امر به زیان کشورهای عربی است.
این روزنامه آورده است: تهران، امروز در صدر اولویتهای آمریکا قرار دارد و توانسته است روابط آمریکا و هم پیمانان قدیمی واشنگتن را متزلزل کند و در مبارزه آمریکا با داعش جایگزین میدانی این هم‌پیمانان شود.

** رسالت ۹۴/۵/۱۱
* غربی‌ها شیطنت نکنند، ‌توافق دستاورد خوبی برای ملت دارد
دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: کشور با مقاومت در حوزه هسته‌ای به سرمایه فنی دست یافت.
بحث موشکی در برجام نداریم.
جامعه از گشایش‌های اقتصادی جهت حصول به دستاوردهای خرد توقع نکنند.
* جوامع مسلمان در برابر سناريوي تضعيف اسلام توسط سکولاريسم بايد وحدت داشته باشند.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه اسلام ساختگي داعش در تضاد با اسلام ناب است، گفت: جوامع مسلمان در برابر سناريوي تضعيف اسلام توسط سکولاريسم بايد وحدت داشته باشند.
غلامعلي حدادعادل در اختتاميه هشتمين کنگره بين‌المللي پزشکان جهان اسلام با بيان اينکه امروز مسلمانان جهان مايل به مديريت اسلامي در کشورهاي خود هستند، بيان کرد: اين چيزي است که رهبر عاليقدر انقلاب نيز با عنوان موضوع سبک زندگي اسلامي از آن ياد مي‌کنند.
* هدف نشست‌هاي سه‌جانبه ارائه فهرست انتخاباتي نيست
دبير کل موتلفه تاکيد کرد: هدف نشست‌هاي سه‌جانبه ارائه فهرست انتخاباتي نيست.
محمدنبي حبيبي با اشاره به نشست‌هاي سه جانبه ايثارگران، موتلفه و پايداري اظهار کرد: ما از ابتدا اعلام کرده بوديم که اين نشست‌ها به معناي اين نيست که ائتلاف اصولگرايان محدود به اين سه تشکل باشد بلکه هدفمان مذاکره بين اصولگرايان براي رسيدن به ائتلاف و همگرايي بود.
* نامزدهاي جامعتين براي خبرگان تعيين شدند
نماينده مردم تهران در مجلس گفت:‌ نامزدهاي جامعتين براي مجلس خبرگان مشخص شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي‌مقدم با اشاره به فعاليت جامعه روحانيت مبارز براي همگرايي در بين اصولگرايان اظهار داشت: جامعه روحانيت مبارز با جبهه پايداري، حزب موتلفه اسلامي، جمعيت ايثارگران، جمعيت رهپويان و جناب آقاي لاريجاني به صورت خاص ديدار داشته و بنا داريم با ديگر شخصيت‌ها و گروه‌هايي که تحت عنوان اصولگرايي فعاليت مي‌کنند جلسه بگذاريم و ديدگاه‌هاي آنها را نيز داشته باشيم.

** مردم سالاری۹۴/۵/۱۱
* افزايش صادرات نفت ايران به کشورهاي آسيايي
واردکنندگان آسيايي نفت خام ايران در ماه ژوئن امسال ۱۳درصد بيشتر از ماه ژوئن سال گذشته از ايران نفت وارد کردند.
واردات نفت خام از ايران توسط چين، هند، ژاپن و کره جنوبي که بزرگترين خريداران نفت از ايران هستند، در مجموع يک ميليون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز بوده که از ماه ژوئن سال ۲۰۱۴، ۱۳ درصد رشد را نشان مي‌دهد.

** آرمان ۹۴/۵/۱۱
* نصب پرده کعبه در سازمان ملل
شنیده شد که نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، بار دیگر پرده (پوشش) باب الکعبه را به این سازمان اهدا کرد که طی مراسمی در یکی از سالن‌های سازمان ملل رونمایی شد.
* عارف به عنوان محور اصلاح‌طلبان در انتخابات اعلام مي‌شود
عضو شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان گفت: فكر كنم اعضاي شوراي مشورتي محمدرضا عارف را به عنوان محور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اعلام كنند.
حسين مرعشي افزود: اكثر اعضاي شوراي مشورتي با ليدري آقاي عارف از سوي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس موافقند.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۱۱
* شکست داعش در حسکه
ارتش سوریه دیروز کنترل دو دانشکده اقتصاد و مهندسی در شرق محله الزهور در جنوب حسکه را در دست گرفت و به این ترتیب آخرین مناطق تحت تصرف داعش در این شهر به دست نیروهای دولتی افتاد.
بنا به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش این کشور با همکاری یگان‌های کرد موفق شده شهر حسکه را به‌طور کامل از وجود اعضای داعش پاکسازی کند.

** آفرینش ۹۴/۵/۱۱
* وزير دفاع عربستان تهديد به اشغال کويت کرد
«محمد بن سلمان» جانشين وليعهد و وزيردفاع عربستان در پي اعتراض کويت نسبت به توقف بهره برداري از چاه نفتي مشترک الخفجي از جانب عربستان، کويت را به اشغال و الحاق آن به خاک کشورش تهديد کرد.
* سفر سه وزير اسپانيايي به تهران
در ادامه تمايل کشورهاي اروپايي جهت گسترش روابطشان با تهران بعد از توافقنامه وين و سفر برخي از مقامات کشورهاي عضو اين اتحاديه به ايران وزراي خارجه، ‌انرژي، صنعت و توريسم اسپانيا در اوايل ماه سپتامبر (اواسط شهريورماه) به تهران سفر مي‌کنند.

** ابتکار ۹۴/۵/۱۱
* تربیت مربی مباحث انتخاباتی توسط ستاد انتخابات کشور
علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اهمیت بحث آموزش دست‌اندرکاران اجرای انتخابات، از برگزاری دوره تربیت مربی انتخابات در شهریور سال جاری خبر داد و گفت: در این دوره ۲۷۰ نفر از کارشناسان منتخب استان‌ها به عنوان مربی مباحث انتخاباتی آموزش می‌بینند تا ان‌شاءالله مشکلی در برگزاری انتخابات نداشته باشیم.
* «بان کی مون» جنایت سوزاندن کودک فلسطینی را محکوم کرد
دبیر کل سازمان ملل متحد کشته شدن کودک ۱۸ ماهه در فاجعه به آتش کشیدن منزل خانواده وی به دست صهیونیستها را محکوم کرد.
بان کی مون در بیانیه صادره خود خواستار مجازات عاملان این «حادثه تروریستی» شد.

** قدس ۹۴/۵/۱۱
* مصر از ایران و سوریه دعوت نکرد
در اقدامی عجیب، دولت مصر، دولتهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و سوریه را برای حضور در مراسم جشن افتتاح بخش جدید کانال «سوئز» دعوت نکرد.
* توافق هسته ای، پایان دوستی ما با آمریکاست!
بندربن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی با بیان اینکه توافق هسته ای، پایان دوستی ما با آمریکاست گفته است که اکنون، با اطمینان کامل می‌گویم که من بیش از هر زمانی با دوست عزیزم، روباه پیر! هنری کسینجر، هم‌عقیده‌ام که یک بار گفت: «دشمنان آمریکا باید از آمریکا بترسند اما دوستانش باید بیشتر از آن بترسند».

** خراسان ۹۴/۵/۱۱
* عمان ميانجي روابط ايران و مصر مي‌شود
ديپلماسي ايراني- روزنامه العرب، گزارش داد، وزير خارجه عمان درگفت وگو با طرف مصري درباره سرنوشت روابط کشورهاي عربي با ايران بعد ازتوافق تبادل نظرکرده وگفته که قاهره مي تواند فضاي آشتي جويانه عربي- ايراني به جاي اختلافات مذهبي به وجود آورد.
وي مي گويد، قاهره روي ميانجي گري عمان حساب کرده است.
اين روزنامه ادعا کرده ايران مايل است از روابط خوب خود با عمان استفاده کند تا روابط نزديکي با مصر به وجود آورد.
* مذاکرات سطح بالا باايران درباره انرژي و تجارت را از ابتداي ۲۰۱۶ آغاز مي کنيم
کميسيون اروپا انتظار دارد تا پايان سال‌جاري ميلادي (ابتداي دي ماه)، تاثير رفع تحريم‌هاي ايران نمايان شود.
«فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا گفت: در ابتداي سال ۲۰۱۶ ميلادي اتحاديه اروپا بايد در سطح بالايي مذاکرات با ايران را در حوزه انرژي و تجارت داشته باشد.

** اعتماد ۹۴/۵/۱۱
* انگليس از قافله احياي تجارت با ايران عقب ماند
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف با انتقاد از تعلل لندن در احياي روابط تجاري خود با ايران نوشت: در حالي كه مركب توافق هسته اي هنوز خشك نشده، رقباي ما در پاريس شروع به تعامل با ايران براي انعقاد قراردادهاي تجاري كرده اند.
در حالي كه وزراي دولت انگليس درگير هجوم مهاجران خارجي براي عبور از كانال كالاييس هستند، همتايان فرانسوي آنها در تهران مشغول رايزني هاي اقتصادي اند.
* آغاز مذاكرات ايران با شش غول پتروشيمي جهان
مذاكرات مسوولان شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران با شش شركت بزرگ نفت و پتروشيمي جهان از كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان با موضوع سرمايه گذاري و انتقال دانش فني آغاز شده است.
مذاكرات مسوولان شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران با شش شركت بزرگ نفت و پتروشيمي جهان از كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان با موضوع سرمايه گذاري و انتقال دانش فني آغاز شده است.

** شهروند ۹۴/۵/۱۱
* فلسطین پروند‌ه شهاد‌ت کود‌ک ١٨ ماهه را به د‌یوان کیفری بین‌الملل می‌برد‌
سازمان آزاد‌ی‌بخش فلسطین رژیم اسراییل را مسئول شهاد‌ت کود‌ک ١٨ ماهه فلسطینی د‌ر حمله روز جمعه شهرک‌نشینان صهیونیست د‌ر کرانه باختری اعلام کرد‌ و د‌رحال تنظیم شکایتی برای ارایه به د‌یوان کیفری بین‌المللی است.
مرگ «علی سعد‌ د‌وابشه»، کود‌ک ١٨ ماهه فلسطینی د‌ر روز جمعه به‌طور گسترد‌ه‌ای از سوی جوامع بین‌المللی محکوم شد‌، تا آن‌جا که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اصلی‌ترین حامی شهرک‌نشینان غیرقانونی اسراییلی د‌ر سرزمین‌های اشغالی است نیز د‌ر تماس تلفنی با «محمود‌ عباس»، رئیس‌ تشکیلات خود‌گرد‌ان فلسطین خواستار مبارزه با «تروریسم» شد‌.
* جهاد‌ اد‌امه خواهد‌ د‌اشت
سرکرد‌ه جد‌ید‌ گروه طالبان د‌ر اولین پیام صوتی خود‌ با اتخاذ موضعی مبهم د‌ر قبال مذاکرات صلح با کابل، بر لزوم اتحاد‌ میان ستیزه‌جویان تأکید‌ کرد‌.
ملا اختر منصور روز گذشته با انتشار یک پیام صوتی ٣٣ د‌قیقه‌ای، ضمن رد‌ مذاکرات صلح، بر لزوم اد‌امه جنگ که وی آن را «جهاد‌» عنوان کرد‌ تا برقراری «حکومت اسلامی» تأکید‌ کرد‌.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کودک کشی صهیونیست‌ها با چراغ سبز استکبار است

حوزه/ آیت‌الله مقتدایی با محکومیت شدید جنایت هولناک اخیر شهرک نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن منزل یک فلسطینی که بر اثر آن یک کودک ۱۸ ماهه زنده زنده در آتش سوخت گفت: صهیونیست‌های جنایت کار با سکوت و چراغ سبز مجامع مدعی حقوق بشر در عرصه بین المللی به کودک کُشی خود ادامه می‌دهند.
قائم مقام جامعه مدرسین با بیان این که قطعاً جنایتکاران عقوبت اعمال ننگین خود را هر چه زودتر خواهند دید، گفت: امیدواریم خداوند بیداری به بشریت و مجامع بین المللی بدهد تا از خواب غفلت بیدار شده و هر چه زودتر زمینه‌ای فراهم شود تا این رژیم منحط و کودک کش از صفحه روزگار محو شود.

جنایت صهیونیست‌ها بی پاسخ نخواهد ماند
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به شهادت کودک شیرخواره فلسطینی بر اثر جنایت بی شرمانه صهیونیست‌ها اظهار داشت: بی شک جنایت صهیونیست‌ها به این مسایل خاتمه پیدا نمی‌کند چرا که این‌ها به ظاهر انسان‌هایی هستند که از ارتکاب هیچ فعل جنایتکارانه‌ای ابا ندارند. عضو جامعه مدرسین افزود: صهیونیست‌های جنایتکار بدانند که جنایت اخیر آن‌ها در کودک سوزی بی پاسخ نخواهد ماند.
وی ادامه داد: حقیقتاً جای بسی تاسف است که سازمان ملل از این صهیونیست‌ها حمایت می‌کند و به خاطر این حمایت اشغالگران فلسطین اصلاً اعتنایی به قطعنامه‌های سازمان ملل ندارند و به راحتی قطعنامه‌ها را زیر پا می‌گذارند.

شهادت کودک فلسطینی، سند دیگری بر جنایتکاری اسرائیل و حامیان آن هاست
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با محکومیت جنایت اخیر صهیونیستها در شهادت کودک فلسطینی با بیان اینکه شهادت مظلومانه کودک شیرخواره فلسطینی، سند دیگری بر جنایتکاری اسرائیل و حامیان آن‌هاست گفت: رژیم کودک کش، بی رحم و درنده خوی اسراییل بار دیگر با جنایتی هولناک اوج قساوت و شرارت خود را به نمایش گذاشت.
عضو جامعه مدرسین افزود: این بار این رژیم نژاد پرست و جنایت کار، کودک شیرخواره‌ای را در میان شعله‌های آتش زنده زنده سوزاند تا به دنیا نشان دهد تا چه حد در زیر پا گذاشتن اصول اولیه انسانی گستاخ است.

انفجار یک داعشی در مقر جبهة النصرة !
ابنا/ یک عضو داعش خود را در یکی از مقرهای گروه تکفیری جبهه النصره در شهر «حارم» در استان ادلب منفجر کرد. در این حمله انتحاری داعش تعدادی از اعضای جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

دشمن به‌ دنبال مسائل فراهسته‌ای است
تسنیم/ نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به موضع این نهاد انقلابی در قبال توافقنامه برجام گفت: در این زمینه تابع دیدگاه‌های راهبردی مقام معظم رهبری هستیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود خطوط قرمز را در این مسائل تعیین کرده‌اند غرب حق ندارد در مورد مسائل راهبردی و استراتژیک ما دخالت کند.
وی با اشاره به اهداف دشمنان در جریان دشمنی‌های پیاپی با کشورمان تصریح کرد: دشمن به‌ دنبال مسائل فراهسته‌ای علیه کشور ما است.

پیشرفت ایران مرهون رهبری حکیمانه است
رسا/ رییس تجمع علمای مسلمان در جنوب شرق آسیا رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و قرار گرفتن اسلام در رأس امور را از عوامل پیشرفت ایران خواند.
شیخ شمس الدین، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و به دوری از استبداد و مشارکت مردم در تصمیم‎های حکومتی توانست در بالاترین درجات علمی قرار گیرد.

آلمان به ترکیه هشدار داد
ایرنا/ وزیر خارجه آلمان به آنکارا در مورد مشتعل کردن آتش درگیری با کردها در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی در ترکیه و خشونت تازه‌ای در خاورمیانه هشدار داد.
اشتاین مایر گفت که هیچ طرفی از بازگشت به روزهای درگیری‌های مسلحانه پایان ناپذیر بین ترکیه و کردهای این کشور نفع نمی‌برد.

ادعای دو عضو کنگره آمریکا علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ دو عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مدعی شدند کارمندان لانه جاسوسی باید از ایران غرامت دریافت کنند.
این دو عضو کنگره آمریکا با ارائه لایحه‌ای به کنگره خواهان پرداخت غرامت به کارمندان لانه جاسوسی شدند.
این قانون پیشنهادی به دنبال پرداخت خسارت به گروگان‌هایی است که در حمله به سفارت آمریکا در تهران ـ سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۸) ـ به گروگان گرفته شدند.

افزایش خودکشی در صفوف «داعش»
فارس/ گزارش‌های خبری متعدد تاکید می‌کند که میزان خودکشی در صفوف گروه تروریستی تکفیری «داعش» به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
جدیدترین گزارش‌ها تاکید می‌کند، میزان خودکشی و حالات روانی و جنون میان عناصر گروه تروریستی تکفیری «داعش»، بخصوص جلادان آن افزایش داشته است.

لغو تحریم‌ها از آبان یا آذر ماه
باشگاه خبرنگاران/ وزير نفت گفت: پیش بینی می‌شود در اواخر آبان ماه یا آذر مي توانیم شاهد لغو تحریم‌ها باشیم.
زنگنه افزود: مجموع پول بلوکه شده در اروپا حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که علاوه بر این از طریق دور زدن تحریم‌ها ۷۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده از طریق بانک مرکزی وارد کشور شده است که عمده پول‌های دریافتی در پارس جنوبی هزینه شده است.

واکنش کمالوندی به اعلام حضورآمانو درکنگره
صدا و سیما/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی در خصوص تصمیم آمانو برای تبیین توافق محرمانه ایران و آژانس در کنگره آمریکا گفت: صرفنظر از تصمیم مدیر کل آژانس برای اینکه به کجا سفر می‌کند آنچه برای ما اهمیت دارد، استقلال و بی طرفی آژانس است و مدیرکل ضامن استقلال و بی طرفی این نهاد بین المللی محسوب می‌شود.
کمالوندی افزود: بر این اساس رفتار، اقدامات و اظهارات مدیر کل آژانس در برداشت کشورها از استقلال این نهاد بین المللی تأثیرگذار است و آنچه برای ما اهمیت دارد این است که آژانس مستقل است یا نه که این به اظهارات و اقدامات مدیرکل این نهاد بستگی دارد.

برجام نیاز به تصویب مجلس دارد
فارس/ عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه برجام یک معاهده است و تعهداتی را متوجه ایران می‌کند، گفت: اینکه برجام نیاز به تصویب مجلس ندارد، از نظر حقوقی کاملا اشتباه است.
ابوترابی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه برجام یک معاهده بین‌المللی نیست که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد، گفت: این اظهارنظر در مورد متن برجام از نظر حقوقی کاملا اشتباه است و طبق تفسیر شورای نگهبان از اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی متن برجام باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

عصبانیت صهیونیست‌ها از پیشی گرفتن علمی ایران
فارس/ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی با اشاره به نامه اتحادیه روسای دانشگاه‌های صهیونیستی به نخست‌وزیر رژیم اشغال‌گر قدس، از نگرانی آنها در خصوص سبقت علمی ایران بر اسرائیل خبر داد.
«عاموس شاپیرو»، رئیس دانشگاه حیفا و یکی از امضاکنندگان این نامه در این خصوص می‌گوید: «ما از بمب هسته‌ای ایران می‌ترسیم اما اگر دولت اسرائیل به خود نیاید و به کاهش بودجه آموزشی و تحقیقاتی ادامه دهد ـ آن هم در شرایطی که فرار مغزها از اسرائیل ادامه دارد ـ‌ ایران در این مسابقه برنده می‌شود.»

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb5zbf.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما