جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 38722
منبع : خبرگزاری فارس
در رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی صورت می‌گیرد

رقابت تیراندازان قم در لیگ سلاح‌های بادی کشور

قم نيوز : قم نیوز: تیراندازان استان قم در مسابقات فصل جدید لیگ تیراندازی با سلاح‌های بادی قهرمانی مردان و زنان کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.
رقابت تیراندازان قم در لیگ سلاح‌های بادی کشور
به گزارش قم نیوز، هر ساله یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های هیأت تیراندازی استان قم برای ایجاد تحول در این رشته ورزشی برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های مختلف استانی و اعزام به مسابقات گوناگون کشوری تیراندازی با سلاح‌های بادی است.

رقابت‌های تیراندازی با سلاح‌های بادی در دو رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی انجام می‌شود و تیراندازان قم که توانمندی و قابلیت بالایی در هر دو رشته دارند، به دنبال تکرار موفقیت‌هایی که در میادین مختلف سال‌های اخیر این رشته به دست آورده‌اند، به مصاف حریفان می‌روند.

با برنامه‌ریزی‌های که هیأت تیراندازی استان قم در سال‌های اخیر برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در قم داشته است، ‌استعدادهای خوبی جذب تیراندازی قم شده‌اند و تیراندازی به واسطه درخشش این استعدادها به یکی از رشته‌های موفق ورزشی در قم تبدیل شده است.

این رشته هم در بخش مردان و هم در قسمت بانوان دارای ورزشکار ملی‌پوش است و پیشرفت‌های خود را در بخش‌های مختلف آنقدر ادامه داده تا اینکه در سال 1394 برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت تیراندازی قم، مدال مسابقات قهرمانی آسیا نصیب تیراندازی و ورزش قم شد.

تیراندازی قم در سال 1394 به دلیل مواجهه با مشکلات و محدودیت‌های مالی نتوانست در بخش مردان مسابقات لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور نماینده‌ای اعزام کند، اما در قسمت بانوان تیم قم به مصاف تیم‌های حاضر در لیگ دسته یک ایران رفت و عملکرد خوبی داشت.

اکنون که فدراسیون تیراندازی از هیأت‌های استان، باشگاه‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف به منظور حضور در دوره جدید مسابقات لیگ تیراندازی با سلاح‌های بادی قهرمانی کشور دعوت به عمل آورده است، متولیان این رشته در هیأت تیراندازی قم نیز به دنبال ایجاد شرایط مناسب به منظور حضور تیم‌های مردان و بانوان قم در فصل جدید لیگ سلاح‌های بادی تیراندازی کشور هستند.

بر همین اساس فدراسیون تیراندازی از تیم‌های تیراندازی علاقمند و زیرپوشش هیأت‌های استانی، باشگاه‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف به منظور حضور و رقابت در دهمین دوره مسابقات لیگ ایران در رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی مسافت 10 متر دعوت کرده است.

این در حالی است که تیم‌های شرکت کننده در این لیگ باید توانایی کافی برای تامین منابع مالی خود را داشته باشند و تمامی مسابقات با حضور تیراندازان تیم‌های مختلف شرکت کننده به میزبانی سالن 80 خط تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

البته تیم‌هایی که تمایل به میزبانی مسابقات در شهر خود را دارند باید سالن مناسب سلاح‌های بادی با داشتن حداقل 12 خط، سلامت کامل سیستم‌های سیبل‌کش، روشنایی، خنک‌کننده یا گرم کننده و دیگر تجهیزات مرتبط به منظور برگزاری با کیفیت لیگ را فراهم کنند.

توانایی میزبانی مسابقات در یک نوبت و تامین سالن، آمبولانس، غذا و اسکان عوامل فنی و اجرایی بر عهده میزبان‌های این دوره است، البته میزبان هیچ مسئولیتی در تامین اسکان و غذای تیم‌های شرکت کننده ندارد، ولی باید از توانایی تامین سلاح، البسه و تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران خود برخوردار باشد.

آشنایی با قوانین و مقررات مسابقات لیگ تیراندازی باشگاه‌های کشور مطابق با آیین‌نامه اجرایی لیگ موضوع دیگری است که تیم‌ها برای حضور در این لیگ باید مدنظر قرار دهند، ضمن اینکه تیم‌هایی که در دوره‌های قبلی از لیگ کناره‌گیری کرده‌اند تنها با سپردن تضمین مالی مجاز به ثبت‌نام مجدد هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb5zbf.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما