جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 45661
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مالیاتی استان قم:

بسیاری بخش‌های فعال در کشور مالیات نمی‌دهند/رویکرد جدید مجموعه مالیاتی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مالیاتی استان قم گفت: درآمد مالیاتی سهم کمی از تولید ناخالص کشور را دارد و این نشان می‌دهد که همه بخش‌های فعال در کشور مالیات نمی‌دهند.
بسیاری بخش‌های فعال در کشور مالیات نمی‌دهند/رویکرد جدید مجموعه مالیاتی
به گزارش قم نیوز،  سهراب امدادی فرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جایگاه مالیات در بودجه دولت‌ها اظهار کرد: در جهان بخش زیادی از منابع درآمدی دولت‌ها را مالیات تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که وابستگی به نفت در ایران به وجود آورد، این بود که گسترش درآمدهای مالیاتی در اولویت سیاست گذاران قرار نگرفت، با وجود اینکه این بخش در گذشته سهم زیادی در بودجه نداشت و قوانین آن جزو اولویت‌ها نبود، همیشه 90 درصد منابع پیش بینی شده از مالیات در بودجه تحقق می‌یافت.

مدیرکل مالیاتی استان قم افزود: درآمد مالیاتی سهم کمی از تولید ناخالص کشور را دارد و این نشان می‌دهد که همه بخش‌های فعال در کشور مالیات نمی‌دهند و این مساله فشار را بر روی منابع درآمدی دیگر دولت همچون فروش نفت می‌آورد.

امدادی فرد با اشاره به جایگاه مالیات در اقتصاد اظهار کرد: مالیات در اقتصاد جایگاه خوبی ندارد، اما اقتصاد مقاومتی می‌تواند که وضعیت مالیات را در کشورمان بهبود ببخشد، طرح جامع مالیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی در ایران اجرا شد.

وی ادامه داد: دولت در حوزه مالیات به دنبال شفاف سازی اطلاعات افراد، جلوگیری از فرار مالیاتی و نیز فرهنگ سازی برای مالیات دادن است و در این راستا گام‌های خوبی را برداشته است.

مدیرکل مالیاتی استان قم افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از انواع مالیات‌های غیرمستقیم است که از مصرف کننده اخذ می‌شود، چند سالی است که گرفتن مالیات بر ارزش افزوده در کشورمان شروع شده است.

امدادی فرد با اشاره به سهم شهرداری‌ها در درآمد مالیات بر ارزش افزوده گفت: بخشی از درآمد این نوع مالیات در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد، در 9 ماه اول سال جاری، 50 میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قم قرار دادیم که صرف هزینه‌های جاری و عمرانی شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به بخش تولید و حفظ اشتغال در استان قم، تسهیلات خوبی را به تولیدکنندگان ارائه دادیم و بخشی از جرایم مالیاتی آن‌ها را بخشودیم و بدهی مالیاتی تولیدکنندگان استان را تقسیط کردیم، در این راستا بیش از سه هزار مورد بخشودگی جرایم مالیاتی در استان قم صورت گرفت.

مدیرکل مالیاتی استان قم افزود: شرکت فولاد غرب آسیا یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان قم است و ارائه تسهیلات مالیاتی به این واحد موجب حفظ اشتغال و ادامه تولید در شرکت فولاد غرب آسیا شد.

امدادی فرد با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه مالیات گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشورمان نقش موثری در مالیات دادن مردم دارد و موجب می‌شود که پدیده فرار مالیاتی در ایران به حداقل کاهش یابد، انتظار مجموعه مالیاتی این است که مردم هم کنار این مجموعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مالیاتی استان قم با رویکرد جدید آمادگی کامل را برای پاسخگویی به شهروندان، مودیان و اصناف استان دارد، این مجموعه سعی می‌کند که برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان قم با تولیدکنندگان همراهی فعال داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb80ba.rhbs0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما